Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jó ötlet lenne, hogy B kategór...

Jó ötlet lenne, hogy B kategóriás jogosítvánnyal 125 cm3,11 kw motorokat is lehessen vezetni?

Figyelt kérdés
2011. jan. 28. 10:09
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Ráképzéssel igen. Egy ekkora motorhoz 1-2 óra rutinpálya és néhány óra a forgalomban elegendő lehet. (főleg egy 125-ös, "robogóformájú" motorhoz)

Esetleg még az is belefér, hogy ne friss jogsival, hanem mondjuk 2-3 éves B-s jogosítvánnyal. Az már azt feltételezi, hogy van némi tapasztalata a forgalomban, ha van esze az embernek, akkor ennyi idő után pontosan tudja, hogy mit lehet és mit nem. (úgy értem, ha pl. utálja, hogy egy motoros mindenféle szűk helyen "a semmiből" felbukkan, előz, majd bevág elé, akkor ő már talán nem fog ilyet csinálni)

Van ismerősöm, aki még 50-esre sem ülne fel, nemám 125-ösre. Szóval attól, hogy a lehetőség adott lenne, még nem élne vele mindenki. (mondjuk kell hozzá egészséges önismeret is, hogy bevallja legalább önmagának a delikvens, hogy nem lenne alkalmas igazán motorozni, mivel nem érzi biztonságban magát, stb.)

Aki meg szemezget egyébként is egy motorral, az előbb-utóbb úgyis vesz egyet. Aztán nem egy van, aki 50-esnek kikiáltott 125-ösel jár. Akkor tegyük inkább egyszerűbbé a dolgát, ülhessen át szabályosan, rendszámos motorra. (még mindig jobb, mintha egy autóban ülne egyedül és foglalná a helyet.)

De a minimum az lenne, hogy a segédmotornak ne valami 45km/h legyen a megengedett max. Abból több baleset származik, hogy tötymörög az útszélen, és az IFA előzi, mint abból, ha kicsit gyorsabban megy és tartja a forgalom ritmusát.

A 125-ösel meg rendesen lehetne haladni országúton is. pl. egy falu és a közeli város közt. (és ne mindig budapestre és környékére gondoljunk már... a világ azért nagyobb, mint Budapest.:-D )

2011. jan. 28. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
30%
Szerintem rossz ötlet ez a kezdeményezés. Akki eddig akart motorozni, az lerakta az A1 vagy Ak vagy A kategóriát. Mi ezzel a baj? Főleg Magyarországon, ahol nagyon sokan 50esként használnak 125öst. Ezek után majd átvált legális rendszámosra amit vizsgáztatni kell? Nem hinném. Nekem van A és B is, szóval nekem végülis tök8. Sokakl ésszerübb lenne, hogy a segédmotorokat variálnák kicsit, pl lehessen két személlyel menni, ne 40km/h legyen a max megengedett hanem akár 70. (amire képesek is) Jelenlegi KRESZ szerint egy biciklis lakott területen kívűl sisakban mehet 50-el. Egy 50es moci/robival CSAK 40-el!!! Inkább ezen változtassanak.
2011. jan. 28. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Igen. Aki most 125öst akar vezetni, de nincs, csak B-s jogsija, az levizsgáztatja 50esre. Így legalább legálisan lenne forgalomban. Ráadásul a mai kicsit megpiszkált 50esek többsége már bőven megy annyit mint egy meg nem piszkált 125ös. Haverom 50ese ment 90et is. Így legalább nem azzal foglalkoznának az emberek, hogy hogy piszkálják meg a motort, hogy 50es papírjai legyenek, de menjen annyit mint egy 125ös.
2011. jan. 28. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nincs olyan, hogy levizsgáztatja 50esre a 125öst. Azt úgy csinálják, hogy rendszámot leveszi, forgalmit eldugja, köt rá kamu biztosítást (mivel nem 50es igazából). Na ez adócsalás, mert nem fizet teljesítmény adót,biztosítási csalás, és nem megfelelő jogsi miatti bünti is.
2011. jan. 28. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Jó ötletnek nem igazán tartom, de hagy csinálják, hogy akik maradnak az autóikban (köztük nekem) azoknak könnyebb legyen a haladás. ne pedig dugó után dugóban ülés. Ezt várom ettől.

Amúgy biztos, hogy csak ráképzéssel engedném, semmi jó tapasztalatom nincs a motorosokról. TISZTELET A KIVÉTELNEK!

2011. jan. 28. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Csakis átképzéssel engedném. Én is voltam fiatal, töröltem is akkorákat a 125-os mz-vel, hogy öröm volt nézni. A mostani B kategóriás vezetőknek a 30 órás vezetési tapasztalata, általában még az autóhoz, és a segédmotorhoz is kevés, most ezeket az embereket felültetni egy 125-ös motorra, és irány velük az autópálya. Lennének halálesetek rendesen. Magyarországon így sincs közlekedési kultúra, mi lenne itt, ha engednék a 125-ös motorozást az úrvezetőknek?!
2011. jan. 28. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Jó ötlet, bár nem tudom, hogy akkor mi lesz az A1-kategóriával.. A1 80-90-esetleg 100 000ft, B nekem volt 135 összesen, most akkor melyik éri meg jobban? Amúgy teljesen jó, én támogatom, mert legalább lehet tartani a forgalom ritmusát. Aki azt írja, hogy akkor eddig miért nem rakták le az autósok az A1-jogsit, azoknak mondom, hogy 100 000ft nem kis pénz a mai Magyar normák között, de ha nekik nem sok, nyugodtan küldjenek nekem, és szívesen elvégzem rendesen az A1-et :-D......... Továbbá mivel ennyire "balkános" a helyzet nálunk, az emberek gondolkodása (engem nem érdekel, leszarom, dögöljon meg a többi, stb..), amíg ez van, szerintem sokat ne várjunk el, ezt szerintem le fogják szavazni, tekintve azt is, hogy ez a mi kis államocskánknak kiesést jelent, nem fűzi érdek őket. (kevesebb benzin, kevesebb adó, és még sorolhatnám..)
2011. jan. 28. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!