Mennyi a fedélzeti feszültsége egy 12 voltos névleges feszültségű akkumulátornak, és mitől csökkenhet ez a fedélzeti feszültség?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A feszültség csökken, ha a fogyasztás nagyobb mint a töltés, vagy nincs is töltés, akkor előbb utóbb 0-ig is merülhet.
A "fedélzetit" nem tudom értelmezni, ha mégis, repülőre gondolok...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkumkulátoron(ban) én még nem láttam fedélzetet.
Épp itt van mellettem és töltöm, és ólomakkumulátorról beszélek, mert amúgy nem közölted milyenről is van szó.
Töltési feszültsége (az autóban is ennyi) 14,2V (lehet 1-2 tizeddel több is).
Teljesen feltöltve, magárahagyva, feszültsége elég gyorsan beáll 12,6-12,8V-ra. Ha terhelem, azaz sütöm kifele, veszit töltöttségéből, és a megengedett feszültségig merítve, magárahagyva ca. 11,7V (azért az ólomakkuk között is van különbség). És azért csökkent le a feszültsége, mert kimerült, tovább nem terhelhető, töltésre kell kerülnie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!