Miért nem indul Fiat Tipo 1.4IE (bővebben lent)?
Akkor most lesz egy kis történet.
Adott egy Fiat Tipo 1.4IE (1989) autó.
Első körben az volt a probléma, hogy nem kapott áramot sem a Digiplex se a gyújtótrafó és szikra sem volt a gyújtókábel végén. Ma ezt a problémát áthidaltuk, azzal hogy megkapta mind a 2 eszköz a +12V-ot direktbe. Most már van szikra; de az autó még mindig nem indul. Én vagy az üzemanyag szivattyúra vagy az önindítóra gondolok.
Szerinted? Építőjellegű hozzászólásokat várok. Előre is köszönöm!
Lehetséges, hogy az AC pumpa nem kap áramot vagy nem tudja már felpumpálni.
Ha ráadod a gyujtást, akkor a jobb hátuljánál kell hallanod az AC zúgását.
Ha zúg, nézd meg küld e anyagot.
Az is lehet, ha elektronikai gondok vannak, hogy a számítógép szarakszik. Ha tetöablakos az autód, akkor az eresztö csatornák eltömödése miatt beázhat.
Nekem is ez volt csak granturismom volt.
Az AC, körülbelül annyira hangos, hogy csendes helyen lehúzott ablaknál hallod ahogy zúg ott hátul.
Ami azt illeti az sem biztos, hogy ha zúg akkor jó. Nekem is zúgott, géppel is rámértek, de ennek ellenére rossz volt és csak a csere igazolta be.
Ha elhúzos a tetöablakot, akkor elöre és hátra is vannak ilyen kis víz elvezetö csatornák. Azok szoktak eldugulni és elöre az A oszlopban folyiik le a víz, valahogy így jut be az elektronikába. Egy sima bowdennel a kerékpárboltból ki lehet pucolni.
A helyedben a computert leszedném, felnyitnám és megnézném van e benne víznek nyoma. Az enyémben ilyen masszív vízkö volt, kicseréltem, de mégis az AC volt a ludas.
Digiplexet kizárnám a dologból. Vettem bele újat. A fő probléma az volt hogy nem kapott áramot. Most már kap, van szikra. Arra gondoltam hogy kiveszem az egyik gyertyát és megnézem hogy benzin jutott-e a gyertyára. Ha jutott akkor más a bibi, ha nem akkor pedig rá kellene jönni hogy miért nem megy oda az üzemanyag.
(Ilyenkor gondolkozom el, hogy miért nem dízelt vettem. Abban nincsenek ilyen vackok.)
A dízellel nem jártál volna jobban, mert még ettöl is több a hibalehetöség és többe is kerül javítani.
He benzint nem kap, akkor az AC az elsö, ami bajos lehet és a legjobb eset. Nem gondolom, hogy az üzemanyagszürö eltömödött volna ennyire, pláne hogy az elektromos hiba elött ment.
Pedig valami Fö egység durranhatott el, mert ugye most direktben kapja az áramot. A motorvezérlö biztosító, nem tudom pontosan hogy hívják, (motorsteuergerät) hibája is okozhatja, hogy nem érkezik benzin.
Ez a tüzfalon van felszerelve azthiszem, nem emlékszem pontosan.
AC Pumpa az kb merre lehet? Sejteni sejtem, de inkább kérdezem. Az üzemanyag szűrő az előtte a pumpának, gondolom.
"motorvezérlö biztosító" - mire gondolsz pontosan?
Közben ahogy olvasom a Tipo kézikönyvét, megakadt a szemem a befecskendező rendszeren. Szerintem ez is megér majd egy próbát.
MSN-ed van esetleg? Ott kicsit pörgősebb lenne. Mailbe küld el, ha van :) :R
Sajnos nincsen msn-em, de ha gondolod írj privátba, hátha tudok még valami érdemlegeset mondani.
[link] Ez a "motor biztosító" (motorsteuergerät)
Valóban a hátsó ülés mögött van, elörehajtod az ülést felszeded a kárpitot és egy fém fedö alatt lesz. Igazság szerint egy nagy csavarhúzóval ki lehet tekerni, vagy papagályfogóval, de óvatosan csináld mert iszonyatosan könnyen törik és ha eltörik akkor az az igazi szívás. Elötte ne felejts el áramtalanítani és figyelj, hogy ne pottyanjon bele semmi sem.
A direktbe kötésnél nem hagytatok ki valamit?
Hogy van megcsinálva?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!