Konkrétan: egy motorblokk (hf nem bántjuk! ) felújításához milyen alkatrészeket kell cserélni? És mi adhat nyikorgó hangot indításkor az ékszíjon kívül? De csak indításkor ahogy jár egy pár pillanatot a motor elmúlik!
A motorfelújítás során a hengerfejet is szokták abajgatni (szelepek, szelepvezetők, ellenőrzése, cseréje, szelepfészkek csiszolása), de ha ettől eltekintünk, akkor is van azért bőven munkafolyamat.
Általánosságban a hengereket szokták fúrni, ehhez igazodva cserélik a dugattyúkat, dugattyúgyűrűket és dugattyúcsapszegeket, valamint köszörülik a főtengelyt, cserélik a főtengelycsapágyakat, a főtengely szimmerringjeit, illetve a vezérlés meghajtását (ehhez mondjuk a hengerfejben is kell kotorászni). Néha, extrém mértékű tekeredésnél szokták síkköszörülni a motorblokk felső illeszkedő felületét is, de ezt általában a hengerfejen szokták megtenni, mert az húzódik jobban. A szokásos gépmunkákon kívül jobb helyeken centrírozzák a főtengelyt és a lendkereket, ha szükséges, esetleg az újonnan beszerelt dugattyúkat grammolják, a hajtókarokat derékszögelik.
Az attól függ, hogy mi a baja (tudom, egy város :), mennyi km van benne, benzines vagy dízel, japán vagy nyugati. Ha japán és teljes felújításra gondolsz, inkább vegyél egy komplett motort.
Nyikorgó hang lehet ékszíj, hosszbordás szíj, ugyanezek kopott szíjtárcsa miatt vagy ugyanezek, mert laza a szíj, generátorcsapágy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!