Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet az oka annak h az...

Mi lehet az oka annak h az amerikai autók nagy többsége automata váltós? Hallottam olyanról hogy állítólag az automata váltó műszakilag meglehetősen egyszerű, primitív szerkezet (50 es 60 as 70 es évek autóira gondolok).

Figyelt kérdés
2011. jan. 10. 00:14
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
84%
Szerintem senkit sem bantottal meg, csak kivancsi voltam, hogy a manualis valtonak mi az elonye. Mert ahogy te is kifejtetted, akik nem tudnak jol vezetni (vagy meg a jo vezetokkel is elofordulnak problemak), azoknak nem idealis. Pl. miert jo az, hogy figyelni kell, hogy mennyi gazt adsz elindulasnal, hogy le ne fulladj? Jo, lehet, hogy neked nem kell figyelni, mivel ez a szakmad, te profi vagy, de egy atlag sofornek sokkal jobb lenne az automata, csak az Europaban megengedhetetlen aron van. BMW-kategoriat vasarloknal nem szamitana, de az meg nem minden garazsban parkol...szoval en csak azt nem ertem, hogy mi a manualis valto elonye. Olyan kocsit meg meg nem vezettem, amiben gond lett volna az automataval, pedig kb. 8-10 fele automatat vezettem. Hogy tud az manapsag rosszul mukodni? Egy manualis valtot viszont tokre lehet vagni jo gyorsan, ha nem a megfelelo kezekbe kerul...
2011. jan. 10. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
81%
Hát engem pl kimondottan zavar vezetésnél az automata válto...nem tudom megszokni..néha ha sokat kellett mennem vagy nagyon fáradt voltam eltudtam volna képzelni h milyenis csak beülni rálépsz a gázra és mint a dodgem mész. de valahogy sokkal sportosabb dinamikusabb nekem a manuális. automatával meg (gondolom megszokás kérdése) ha sokat megyek folyton elfelejtem h automata és hát benyomom a kuplungnak hitt pedált...amitől ugye stauzok fékkel:D amugy ez butaság h figyelned kell a fordulatszámot meg h mennyi gázt adsz elindulásnál... pár nap vezetés után ez olyan mint a reggeli pisikávé...h még felse ébredsz nemtudod egész konkrétan mit csinálsz viszont mikor rendesen felébredsz akkora már készvan midnen:D ilyen a vezetés is beülsz indulsz kuplung rükverc tükör go.. utcavégén meg ja hogy már ittis vagyunk...szoval hamar rutinná válik
2011. jan. 10. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
Volt több automata és manuális váltós kocsim is. Jó az automata, csak legyen mellé elég erős motor. Én nagyon gyorsan megszoktam mindkettő. Az egy kicsit gáz, ha párhuzamosan kell vezetned (nem egyszerre, felváltva) őket. De végül is ezt is meg lehet szokni.
2011. jan. 10. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
75%
08:38: ez is csak megszokas kerdese, mert en meg az automatan nem keresem a kuplungot (szerintem a manualishoz vagy jobban szokva), a manualis meg bar nekem nem fullad le altalaban, neha elofordul...sot, meg a szuleimmel is elofordul, pedig nekik 35 eve van jogsijuk es jo vezetok...szoval szerintem a manualis penzugyi kenyszermegoldas volt eredetileg Europaban, de mivel mindenki azon tanul, azt szokja meg, az valik mar termeszetesse. Meg gondolom, hogy par evtizede az automata nem volt megbizhato, de ma nincs ilyen gond.
2011. jan. 10. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%
Annyit meg a temahoz, hogy nem biztos, hogy logikat kell a dolog moge latni, mert sok mas dolog is van, ami mas. Pl. hogy itt az USA-ban miert nem jottek meg ra, hogy van olyan, hogy redony (mert, hogy itt olyan abszolut nincs) es mennyivel jobb, mint a reluxa. Ez is csak kulturalis dolog...megiscsak van egy kontinensnyi tavolsag.
2011. jan. 10. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

Azért az usa-ban is már elterjedt a távirányító autókhoz. Mikor kint voltam, szerettem is. Egy klikk a nyitógombon csak a vezetőajtót nyitja. Két klikk az összeset+a csomagtartót. Lezáró gomb egy klikkre lezár. Két klikk a lezárógombon meg dudál egyet az autó (ez akkor jön jól, mikor hatalmas parkolóban kell megtalálnod az autód éjszaka). Ez szinte minden újabb típuson így van.


Automatáról annyit, hogy mert lusták. Hülyeség hogy hosszú útra meg ilyenek, mert hosszú úton a kézit meg 6-osba rakod, és kéziváltósokon is van tempomat.


Sokan egyébként tudnak kézi váltós kocsit is vezetni (pl jeep), de nem gördülékenyen. Az emberek másik fele meg tisztában sincs a váltás koncepciójával. Beül, indít, fék, D, gáz és mehetünk. A benzin meg durván olcsó. 3 hét alatt a bérautómnak tapostam mint állat, és így is töredékére jöttem ki mint itthon jöttem volna tojással lábam alatt (meg persze a cég fizette a benyát, így lehetett padlón gyorsulni).


Másik meg. Emberek 90%-ának nagy kocsija van, de még sosem padlózta le. Munkatársam vett vmi 380 lóerős hyundai-t, 7 gangos automata tiptroniccal, amihez persze hozzá sem nyúl. Gázpedált 2 cm-nél jobban szerintem még nem nyomta be, elmondása alapján nem is fogja soha. Így nem látom értelmét a lovaknak.


Persze van a másik réteg, aki streetracel meg hasonlók, ott alap a kézi, vagy a szekvenciális. A DSG-t nem viszik, mert a tiptronic lassúságával azonosítják.

2011. jan. 10. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
100%

gondolom hogy ebben az is benne van, hogy kint egy átlag kocsi kajál akár 20 liter benzint is, és mint írtátok korábban, ott kint olcsó a benzin. Na most a 20 literhez képest a +1 liter nagyjából annyi mintha európában azt mondanák hogy eszik plusz 0.3 litert. szarsz rá, mert nem számít.


Az automata váltós autókban nagyobb a hibalehetőség, az európaiak ezért sem szeretik. Gondolom kint ez sem tétel, max. autót cserélnek, vagy ha másnem vesznek ideiglenes használatra valami gagyi autót 1 heti fizetésből, és nincs az, hogy a kocsit szerelik két hétig és nem tudnak közlekedni.


És ténleg fontos tényező még a távolság: kint sokan mennek akár napi több 100km-t is (ha másnem ez a filmekből is lejön), míg egy átlag európai átlagban naponta mondjuk megy 50-60km-t. Ekkora távolságon még lehet váltogatni, de hosszabb úton már valóban lehet fárasztó...


Én ezekre a dolgokra azt mondom, hogy tipikusan az amerikai praktikusságot tükrözik:

megkönnyíti az életem? nem kerül sokkal többe? nincs vele macera? - akkor kérem. Ennyi. És igazuk van.


A másik hogy kint tömegközlekedés nem nagyon van. Európában nagyon sokan közlekednek tömeggel, míg kint gyakorlatilag mindenki autóval megy, anélkül nem lehet létezni. Ezért fontos hogy a kocsi kényelmes legyen.


Elképzelhetőnek tartom azt is, hgy nagy tételben gyártott automata váltók jobbak lehetnek, mint a kis szériások, mert olcsóbban is elő tudnak állítani jobbat.

2011. jan. 10. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
100%

"

Másik meg. Emberek 90%-ának nagy kocsija van, de még sosem padlózta le. Munkatársam vett vmi 380 lóerős hyundai-t, 7 gangos automata tiptroniccal, amihez persze hozzá sem nyúl.

"


Minek padlózná le? Amennyire észrevettem (bár még nem voltam kint, de itt Mo-n sok amcsival beszélgettem már) ők ténleg közlekedési eszköznek tekintik az autót. Mintha te bicikliznél. Te sem versenyeztél még bringával.....


A másik az amcsik azért eléggé szabálykövetőek, tehát náluk az 50 az ténleg 50, és nem 70, meg nem 80, meg nincs az, hogy "úgyse jön a rendőr...".


Viszont az biztos hogy kint szerintem jobban megy ez a "nagyszámjáték" amire nagyobb szám van írva, azt veszik, főleg ha nem kerül sokkal többe....


Kb olyan mintha nálunk azt mondanák, hogy kapsz egy új subarut 3 millióért, míg egy új suzukit meg 2.5ért. Hát nem kérdés hogy a subarut választanád, mégha sose használnád arra, amire való....

2011. jan. 10. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem meg epp, hogy kevesen tudnak manualist vezetni, mivel nem azon tanulnak. Azt tartjak, gyereknek eleve biztonsagosabb. Sztem igaz is. A mi allamunkban 14 evesen lehet ideiglenes jogositvanyod...14 evesen meg nem biztos, hogy olyan jo az ember manualis valtoval, meg felnottkent sem.


A nagy kocsihoz kell a nagy teljesitmeny, nem a nagy sebesseghez. Itt legtobb helyen 60-70 mph-t ugysem lehet tullepni. A nagy kocsi meg nem veletlenul alap. Ugyis csak fele annyiba kerul itt egy kocsi, mint Magyarorszagon. Ha Magyarorszagon is ilyen olcso lenne a benzin es olcsoak a kocsik, senki sem kis Suzukit venne. Az valo igaz, hogy tok feleslegesen is megvesznek minden kis hasznalhatatlan extrat, de itt ez nem nagy penz.


Nem minden kocsin alap az automata kapcsolo, mert most vettunk egy 2011-est es nincs rajta. Plusz 2500 ezer dollarba kerult volna, mert akkor az mar nem alapmodell. Attol fugg, hogy milyen gyartmany, milyen modell...csak arra probaltam utalni, hogy effele manualis ajtonyitogatas mar 6-8 eve is elavultnak szamitott Magyarorszagon es ott meg ez lenne furcsa, ahogy nektek az automata valto hasznalata itt. Szerintem itt a manualis kocsikat csak a kulfoldiek veszik. Jo par autoszalonban megfordultam utobbi idoben es huztak a szajukat a dealerek a manualis kocsikat illetoen (ha ki akarom probalni, akkor ok ugyan nem vezetik - mondtak felig viccesen, felig gunyolodva a manualison).


Amugy berelt kocsit kar osszehasonlitani azzal, amit az atlag vesz, mert mas. Az olcsobb berelt kocsik is alt. nem alapfelszereltseguek, hanem tele vannak extrakkal.

2011. jan. 10. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk a manuális a megszokottabb, náluk az automata. Egyszer amikor autókereskedésben néztünk kocsit, az eladó kb lebeszélte apámat az automatáról. A szokásos szöveg: hogy a váltás élménye meg minden. Jó, elismerem, ha szeretsz váltani, válts. De ott más a megszokott, attól hogy egy amerikainak automatás kocsija van, attolmég nem hülye. Egyszerűen ezt szokta meg. Nagyvárosi Közlekedésben meg szerintem sokkal előnyösebb az automata, főleg araszolásnál.


(bocsi hogy ezt hozzáteszem: de az amerikában élő válaszolónak annnyira de annyira feltennék néhány kérdést az ottani dolgokról :) (kár hogy nem lehet privátot írni neki :S), bár igaz hogy laknak rokonok kint, de velük nemigen beszéltem erről)

2011. jan. 11. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!