Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb tömegű járműveken és...

Nagyobb tömegű járműveken és igénytelenebb kocsikon miért laprugóköteget alkalmaznak erősebb csavarrugó helyett?

Figyelt kérdés
2011. jan. 7. 04:56
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Mert nem kell hozzá a lengéscsillapító.

A laprugó lapjai rugózáskor egymáson csuszikáznak el,ezáltal önmaguk automatikusan lefékezik a le-föl ugrálását/lengését az autónak.

A csavarrugónak meg mivel semmilyen öncsillapítása nincsen ezért muszáj mellé beépíteni valamit ,mert egy gödörbe menés után képes volna 5-6 szor is le-föl hintáztatni az autót,mire leállna.

2011. jan. 7. 05:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
azt nem mondanám hogy csak igénytelen kocsikon használják, pl az új corvette-be is laprugók vannak
2011. jan. 7. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
"nagyobb tömegű járműveken " ugye egy kamionnál elég gyenge lenne egy "sima" rugó" és a laprugo ugye sokkal strapa birobb, de a mai kamionoknál már a légrugó a "nyerő" sőt elég sok "luxus"autoban is
2011. jan. 7. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!