Ha egy 50/51 ccm-es Simsont felfúrnak nagyobbra nem mehet
tönkre?
Figyelt kérdés
Például ha 60 ccm-re furatom akkor nem mehet tönkre a motor idővel, mert mégis a blokkot 50/51 ccm-re tervezték... Nem sok a 60 ccm neki? Én azt hallottam hogy tönkremehet, de mivel "kételkedem" megkérdezem itt is, mert erősen gondolkozom hogy felfúrassam-e, de igazából gyorsabb nem lesz, de gyorsabban gyorsul, és alig eszik többet... Szerintetek? Minden választ előre is köszönök!
2011. jan. 4. 17:14
1/9 anonim válasza:
én is sok olyat hallottam már hogy tönkre ment maga a motor hengerfeje,de sztem ha gyorsulni szeretnél vegyél valami nagyobb motort ne hogy a simsonod bánja kárát
2011. jan. 4. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
A gyári Simson blokkot teljes egészben 70ccm-re tervezték, (öt egész valahány lóerőre, nem emlékszem pontosan) ezért egy sima 60ccm-re fúrástól semmi baja nem lesz, kivéve ha már előtte is lógtak a csapágyak, akkor természetesen a nagyobb köbcenti talán valamivel hamarabb megöli blokkot.
Ha jó állapotú a blokkod, akkor semmi baja nem lesz egy 10 köbcentis hengerűrtartalom növekedéstől.
2011. jan. 4. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Köszi a választ ezt nem tudtam hogy 70ccm-re tervezték őket. Hogy a blokkom milyen? 1976-os évjáratú simóról beszélünk, (S50B1) és a volt tulajdonos semmit nem foglalkozott vele (tán ha 5 évente volt olajcsere.) de 2010-ben amit kellett ki cseréltem (szimeringek, gyűrűk, csapszeg, és értelem szerűen olaj) ilyen állapotba van motorikusan. Szerinted megérné megkockáztatni?
2011. jan. 5. 15:47
4/9 A kérdező kommentje:
A csapágyak is újak/jók benne
2011. jan. 5. 15:48
5/9 anonim válasza:
Akkor simán megérné, amúgy ezt nem tudtam, hogy S50-es.
Az S51-es blokkokat tervezték 70ccm-re de egy 10 köbcentis hengerűrtartalom növekedés nem fogja jelentősebben igénybe venni a blokkalkatrészeket, szóval az S50-es is bírni fogja. Egy a lényeg: Soha ne cserélj csak gyűrűt, hanem akkor fúrasd meg a hengert és vegyél bele a túlméretnek megfelelő méretű dugattyút és gyűrűt. Vagy használd azt, amit a fúrós ad, bár a Keystone márkájú dugattyút nagyon jók Simsonba, bár hétköznapi használatra a fúrós féle is megfelel.
2011. jan. 5. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 rush69 válasza:
Nekem volt egy S51-N Simsonom, amiről csak a vásárlás után derült ki, hogy 60-as henger van rajta. Szerelő ismerősömmel átnézettem és kiderült, hogy széjjel vágta a főtengelyt. Az ő állítása szerint már ez a kis hengerűrtartalom-növelés is elég ahhoz, hogy az 50 köbcentihez méretezett főtengelyt viszonylag hamar tönkretegye.
2011. jan. 5. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Mint mondtam, az 51-es Simson alkatrészei (a hajtókar főleg) 70 köbcentihez vannak méretezve. A főtengelyed tönkremenetelét valószínűleg a rossz derékszögelés okozhatta, ami kiküszöbölhető otthon is. (ha érdekel leírom, bár nem profi munka)
2011. jan. 5. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm a válaszokat! A biztonság kedvéért még beszélek pár emberrel, és majd meglátjuk.
2011. jan. 6. 14:10
9/9 anonim válasza:
Nem minden simson terveztek 70cm3-re!!! s50 és s51 fajtáinak mind 50cm3re tervezték... elbírja a gépezet a 60cm3 de ne számíts olyan élettartamra mint egy 50cm3-nek van. úgy lenne jó hogyha vennél egy 70cm3 főtengelyt és ahhoz 60cm3 vagy töbre blokkhoz reálisan felfúratnád a gépet menni is fog nem kúrja el a főtengelyed és a csapágyak is bírni fogják ha normálisan bejáratod.
vagy csinálj macifület a gépednek attól is jobban fog menni...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!