Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alapjárati motor beállítása...

Alapjárati motor beállítása hogyan történik?

Figyelt kérdés

Van egy 1995-ös Clióm (1.2, benzines) és volt benne egy alapjárati motor csere, mert sajnos az előző már nem működött. Sikerült beszerelni és rendesen működik is. A probléma az, ha üzemi hőfokra melegszik a motor, utána leállok vele, várok másnapig, amíg teljesen lehűl, akkor indításnál nem nyújtja ki a nyelvét, csak akkor, amikor kicsit megnyomom a végét például egy csavarhúzóval. Innentől viszont rendesen teszi a dolgát.


Az én feltételezésem, hogy hogy az alapjárati motornak mindig benyomott állapotban kell lennie (mikrokapcsoló zár), tehát a pillangószelep-állító rúgózatnak folyamatosan nyomva kell tartania éjjel-nappal. Szerintetek ez tényleg így van? Mert akkor ebben az esetben az alapjárat-állító csavart kicsit kijjebb csavarom, hogy biztosan mindig elérje.


2011. jan. 4. 08:09
 1/5 anonim ***** válasza:
De jót nevettem ,köszi.
2011. jan. 4. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
most ez komoly kérdés? pillangószelepnek semmi köze az alapjárati motorhoz. pillangószelep rugója mindig zárvatartja a szelepet ha nem lenne gázt adnál még ugy maradna. szerintem ez az alapjárati motor sem működik ha csavarhúzóval kell nyomogatni. Én a helyedben szétszedném az egész pillangószelepet kartergázból kicsapódó olaj rontotta el az alapjárati motort nekem segített a pucolás alapj motort sem kelett cserélnem
2011. jan. 4. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Örülök, hogy vicces voltam, de nem erre voltam kíváncsi...


Amúgy köszönöm az egyetlen értelmes hozzászólást. Amúgy azért lett beletéve másik, mert az előzőn már a pucolás sem segített. Nem mondtam, hogy köze van az állító motornak a pillangószelephez, vagyis annyi igen, hogy a kinyúló nyelve megnyomja a gázbowdenre szerelt rugózatot, ami pedig a pillangószelepet nyitja\zárja jobban, ezzel is plusz levegőmennyiséget adagolva.


A csavarhúzós megnyomás azt feltételezi, hogy működik a vezérlés, csak nincs ami aktiválja azt, hiszen megszakad a jel, ha a mikrokapcsoló nincs benyomva.


Mindegy, szerintem állítok a csavaron, ha nincs más megoldás.

2011. jan. 4. 11:07
 4/5 anonim ***** válasza:
Ja értem már mit akarsz nem is tudtam hogy van ilyen alapjárati tipusú motor is van [link] az enyém egy 95-ös nexia az valamelyest egyszerűbb volt. ha nem kapcsol a mikrokapcsoló eben sem akor talán egy ujat kelene nézni a bontotak nem mindig működnek vagy néz egy másikat mindenesetre a csavarhúzó hosszutávon nem túl kényelmes.
2011. jan. 4. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Így van, rátapintottál a lényegre. :) A BOSCH fajtájú az enyém. Megnézem egy másikkal is, de ha azzal is ez a gond, akkor marad az állítócsavar. Köszi
2011. jan. 4. 12:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!