Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A rally autókat tényleg...

A rally autókat tényleg versenyenként cserélgetik az alkatrészeket?

Figyelt kérdés

Mentünk ismerősömmel egy föld úton egy helyre, és annyi gödör volt az úton, hogy kb 5km/hval tudtunk menni az autójával mert alacsony, személyautó és leérne az alja, meg ugrálna össze-vissza.

A rally autókkal meg még ilyen úton mennek gyorsan, mert verseny van nem?

Azt mondta ismerősöm, hogy igen, és kb minden versenyre cserélik az alkatrészeket, mert elhasználódnak.

Tényleg?


2011. jan. 3. 18:56
 1/5 anonim ***** válasza:
Bizony... Ott (legalábbis az elsőosztályban) versenyenkénti revíziót írnak elő a legtöbb alkatrészre. Vagyis minden verseny után gyakorlatilag atomjaira szedik az autót és az elhasználódott alkatrészeket cserélik. Típusspecifikus, hogy mik használódnak el egy verseny alatt, de a fékbetétek, a kuplung szinterbetétje, illetve egyes futóműalkatrészek olyan kiképzést kapnak, hogy nem csoda, ha minden verseny után újat kell beépíteni. Arról nem is beszélve, hogy a gumikat futam közben is cserélik, a motorban (a kötelező revízió mellett) szintén futamonként szokták cserélni az olajat... A raliautók ugyanis nagyon ki vannak hegyezve, ezért az alkatrészeik élettartama értelemszerűen rövidebb.
2011. jan. 3. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
igen így van, de ez nem azt jelenti, hogy ha ELŐRE tudják, hogy kátyús az aznapi szakasz, ne próbálnák magasabbra emelni aznap az autót-a te haverodnak biztos a betonútra volt beállítva..
2011. jan. 3. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem utcai felfüggesztést meg lengéscsillapítókat használnak ezért ha nem is mindent de sokat cserélni kell.
2011. jan. 3. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

a WRC rally és az utcai autókban a közös nagyjából a karosszéria formája, semmi több. Még évekkel ezelőtt a janika 206-osa valami 100 millió ft-ba került, és ha jól emléxem valami 2 perc alatt lehetett benne kuplung tárcsát cserélni, és ebben benne volt már az emelőre ráállás is.


Szóval a legtöbb komoly rally autót direkt ilyen célra építik, speciális megoldásokkal, amiket hagyományos utcai autókban nem láthatsz. Tudják mik azok az alkatrészek amiket sűrűn cserélni kell, és ezeket cserélik is, gondolkodás nélkül. Nem véletlenül drága mulatság a motorsport...


A pályát a verseny előtt töbször is bejárják, ilyenkor már eleve látják hogy pl meg kell emelni a kocsit, mert le fog érni. A nagyobb kátyúkat pedig felírják az ítínerre, és ha lehet verseny közben igyekeznek elkerülni, ha lehetetlen akkor lassítanak...

2011. jan. 4. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
előző vok: bocs még annyi, hogy a rallynak is vannak különböző ágai, és nem mindegyik típusú kocsi megy minden típusú pályán. Tehát pl a terep rally tök más világ a WRC-s rallyhoz képest. A terepesek kicsit talán lassabban, mennek, illetve más stílusban mint a WRC-sek.
2011. jan. 4. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!