Sok luxus autónál olvasom a hirdetésben hogy légrugó.
Az miért jó? Nem érzi annyira az úthibákat?
2011. jan. 2. 13:44
1/9 anonim válasza:
aha
2011. jan. 2. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
A légrugóval a keresztdőlést jobban ki lehet védeni mint hagyományos rugókkal. Ha az autó kanyarban belől, akkor a légnyomás változtatásával újra megközelítőleg vízszintesben lehet tartani a felépítményt. Ez mellett persze kényelmesebb is a rugózása.
2011. jan. 2. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
A légrugóból sokkal többet lehet kihozni, mint a hagyományos tekercsrugóból. A tekercsrugó hossza és rugóállandója adott, tehát a rugózás keménységét és a hasmagasságot csak kis mértékben lehet állítani. A légrugó esetén a rugóút, a hasmagasság és a rugókeménység is állítható a rugózó elemek légnyomásának, légmennyiségének szabályzásával. Ez felhasználható a rugózás karakterének állítására, illetve a dinamikus egyensúly biztosítására kanyarban, gyorsításkor és fékezéskor.
2011. jan. 2. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, nem is gondoltam volna erre :)
Viszont akkor gondolom elég drága dolog a légrugó. Főképp hogy csak a prémium autómárkáknál láttam ilyet (Merci, BMV..)
2011. jan. 2. 15:50
5/9 anonim válasza:
Maga a légrugó nem drága, de ugy az prémium.
Sokkal jobban elnyeli az úthibákat, sokkal kényelmesebbé és konfortosabbá teszi az autót. Tudod vele szabályozni, hogy éppen milyen keménységü legyen a futómü.
Nekem van egy régi swift gti-m játszani és abban is van hátul a rugóban plusz egy légrugó, amin sima autószelep van. Ezzel is tök jól be lehet állítani az éppen adott szakaszra a hátulját.
2011. jan. 2. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
A légrugózást azaz a hidropneumatukus rugózást a franciák 1955-1975.-ig alkalmazták a Citroen DS-ben. Ezt a techikát kivitték az USA-ba bemutatásra és nem tartották nagy ötletnek,mert eléggé bonyolult volt a szerkezeti működése. Sok hibát rejtett magában a technológia,ami máig fent maradt a Citroen-nél.Viszont,amennyire leírták ezt a technikát egyre több prémium kategóriás autónál alkalmazzák,mint pl. Vw.Tuareg,BMW stb...
2011. jan. 2. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
A hidropneumatikus rugózás nem pontosan ugyanaz, mint a légrugózás, hanem a légrugós rendszerek egyik alváltozata. Egyébként ha jól tudom, a Citroen az óta is alkalmazza, rajtuk kívül azonban nem sokan használják. Annak idején a Mercedes-Benz vette meg a licencet a W116 450SEL 6.9-hez, mostanában viszont nem tudom, milyen rendszerű légrugózást használnak az autókban.
2011. jan. 2. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Minden esetre nekem egy hidrosom van citroen bx,nagyon megvagyok elégedve vele ,olyan mintha egy hajóban űlnék,de mint minden jármüvet rendbe kell tartani és akkor nincs baj.
2011. jan. 3. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Igen, a BX is kényelmes autó de csak nyáron!
Nekem is volt (1.7D)és télen,szabályosan fel volt keményedve mindig a rugózása a rideg olaj miatt.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!