Tényleg létezik olyan autó, amiben egyszerre van automata és manuális váltó?
Igen!
Ezt hívják félautómata váltónak.
Ilyen például a fosvágen dsg váltója is, amit rakhatsz autómata álllásba, vagy te magad váltasz a fülekkel a kormányon, illetve a váltókaron pöccintéssel.
Az első kettő nem tudom hol él, a válasz nem. Van automata váltó (kuplungpedál nélkül), és manuális váltó. Az, hogy van-e lehetőség fokozat előválasztásra, édesmindegy.
Egyszerre mindkettő nem lehet, mert ahhoz 2 váltónak kéne lennie, és még egy kuplungnak, ami a 2 közötti váltást lehetővé teszi. Így már látszik, hogy értelmetlen.
van!
pl olyan amiben van manuális mód
de ami télleg olyan: amerikai terepjárókban alp autómataváltó és mellette manuális terepváltó! :D
A válasz írója 73%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 11:53
TE nem tudom ,hogy hol élsz ! nézd meg a mit írtam és próbáld meg felfogni, ha meg nem megy nézz utánna.
Hogy érted a kérdést?
Ha arra gondolsz, hogy létezik-e olyan autótípus, amit egy időben szerelnek manuális és automata váltóval, akkor igen, van. Jó sok. De egyszerre csak az egyik van beépítve az autóba.
Ha arra gondolsz, hogy létezik-e olyan autó, aminél a váltó manuális és automata üzemmódban is használható, akkor olyan is van. Már a régi, hidrodinamikus váltóból is volt ilyen, mégpedig a Tiptronic. Utána jöttek a robotizált váltók, ezek már szinte mind használhatóak kézi üzemmódban. Ezek azonban alapvetően automata váltók, csak kézzel is lehet kapcsolni őket. Kuplungpedál nincs bennük és a váltókarral csak szekvenciális üzemben lehet kapcsolni, vagyis nem kapcsolhatod szabadon bármelyik fokozatot, csak egyet felfelé vagy lefelé.
Ha meg arra gondolsz, hogy van-e olyan autó, amiben egyszerre van mindkét típusú váltó - nos, olyan is van. Ha egy kéziváltós autó csomagtartójába belepakolsz egy automata váltót. Vagy fordítva. Használni ugyan csak az egyiket lehet, de mindkét váltó ott van az autóban...
Kézi üzemmód nem egyenlő manuális váltó. A manuális váltónak H-sémája van és manuális kuplungja. Az én szótáramban a szekvenciális váltó is inkább a manuálisok közé tartozik, persze nem az amiket a soktízmilliós szupersportkocsikba tesznek (azokat nevezzék bárminek, automaták maradnak), hanem a versenyautókba épített, kuplungos váltók.
Az egyik válaszadó különben megadta a választ, akkor abban a terepjáróban ez megvalósult.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!