Etanolos átalakítás után hogy megy az autód, és mennyivel nőtt a fogyasztás? És mennyit sporoltál 100 km-en? Tapasztaltak válaszát várom!
Hidegben óvatosan az E85-el !
Nekem karburátoros autóm van és nyáron 50-50% keveréssel simán elmegy még az autó átalakítás nélkül is,de ha már +5,0° fok alatti a hőmérséklet,akkor rángatni kezd az autó a túl szegény keverék miatt.
Szerelő ismerősöm mondta:
Az a szar amit megveszel 50ezerért arra van, hogy tovább tartsa nyitva a szelepeket!
Sokkal többet fogyaszt az autó (akár 50%!)
A szelepek tönkremnnek mert nem bírják az akkora égési hőt!
100Ft-ot elvileg spórolsz?! Hol? Többet fogyaszt, és 50ezerér veszel egy semmit! Ráadásul még a motorod is károsul! És ha olyan városban vagy, ahol nincs ilyen kút, azt ott szívtad meg! Én nagyon nem ajánlom és a szerelők is!
Én szerelő vagyok,s már 2.éve (15000 km)járok vele télen-nyáron.Persze télen kell keverni hozzá benzint is.
A hideginditási probléma nem abból adódik,hogy nem dúsit eléggé(ezt az e85 elektronika megcsinálja),hanem abból,hogy az etanol kevésbé tud párologni,s tudvalevőleg a begyújtáshoz üa. és levegő megfelelő keveréke szükséges.A fogyasztás tényleg több lesz (15%),de még nekem így is megéri.
Amúgy nem melegszik túl a motor,mivel az égéshője kb29000 kj/kg a benziné pedig kb43000.
A szelepeket a szegény keverék teszi tönkre,de mivel ez lassabban ég ez sem olyan káros.
Benzin szűrőt cserélni kell az elején sűrűbben.
Átalakítás után, kb 15%-al nőtt a fogyasztásom, az autó viszont érezhetően jobban gyorsult. Ez a tönkreteszi az autót az etanol marhaság már unalmas egy kicsit. Ti a METIL alkoholról beszéltek, mi meg az ETIL alkoholról. Igen, az eektronika valóban a szelepek nyitvatartási idejét szabályozza, és igen, télen kell egy tank etanolhoz kb 5 liter benzin is, a könnyebb indítás miatt. Tönkreteszi az AC pumpát? -> Hogyan? Letisztítja? Lehet! Televágja az üzemanyagszűrőt? -> 17 éves autónál 1500-2000 km-t mentem etanollal, lecseréltem az üzemanyagszűrőt. 1500 forintom bánta. Kár volt. Szétvágtam, semmi különbség a benzines, és etanolos használati kosz között. Egyetlen egy dolog azért volt az etanolnál. A szívótorok a benzines elszineződés helyett fémtiszta volt. Ennyit a nagy autószerelő mesterekről, akik szerint az etanol mindent tönkretesz.
Olyan beszéljen, aki használja is az etanolt. Én hosszú ideje használom.
54%!
Igazad van TELJESEN megéri mindenkinek eladni a benzines autóját és venni pár millióért egy hasonló tudású dízelt.
Fizeted? Nalátod.
Etanol.
Nincs átalakítva 50-50nel használom. (1.6 focus) olyan mintha 310ért tankolnék, azaz literenként 40 forint spórolást jelent. Fogyasztásban fél literrel ha több fogy, mozgásban nincs változás. Ha elérjük a 390et benzinből akkor viszem E85ös átalakításra.
pár hónapja még megérte átalakítani a kocsit mert elég sokat lehetett megtakarítani (egy átalakítót am is 28 000 ért beszerzel digicontrol.hu)
csak most h benzin ár emelkedett vele együtt az etanol is így kisebb lett a százalékos különbség, nem éri meg annyira
de az átalakító éppen azért van h télen is induljon, teljesítmény is nő a nagyobb oktánszám miatt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!