Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Etanolos átalakítás után hogy...

Etanolos átalakítás után hogy megy az autód, és mennyivel nőtt a fogyasztás? És mennyit sporoltál 100 km-en? Tapasztaltak válaszát várom!

Figyelt kérdés
2010. dec. 30. 23:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
78%
E85-tel is ugyanúgy megy mint benzinnel, a fogyasztás kb. 25%-kal nőtt. Jelenlegi benzinárak mellett úgy 200-300 Forintot jelent 100 km-en. Nem igazán a spórolás miatt, inkább kíváncsiságból csinálom.
2010. dec. 31. 02:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
78%

Hidegben óvatosan az E85-el !

Nekem karburátoros autóm van és nyáron 50-50% keveréssel simán elmegy még az autó átalakítás nélkül is,de ha már +5,0° fok alatti a hőmérséklet,akkor rángatni kezd az autó a túl szegény keverék miatt.

2010. dec. 31. 04:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
25%

Szerelő ismerősöm mondta:

Az a szar amit megveszel 50ezerért arra van, hogy tovább tartsa nyitva a szelepeket!

Sokkal többet fogyaszt az autó (akár 50%!)

A szelepek tönkremnnek mert nem bírják az akkora égési hőt!

100Ft-ot elvileg spórolsz?! Hol? Többet fogyaszt, és 50ezerér veszel egy semmit! Ráadásul még a motorod is károsul! És ha olyan városban vagy, ahol nincs ilyen kút, azt ott szívtad meg! Én nagyon nem ajánlom és a szerelők is!

2010. dec. 31. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
8:16 szerelő ismerősöd csincs tisztában ezekszerint a kocsi működésével. nem tartja nyitva tovább a szelepeket ahoz másik vezérműtengely kellene az injektorok nyitvatartási idejét növeli de ha tisztában lennél a működésével tudnád hogy azt sem teszi tönkre itt a hengerenkénti befecskendezésesre gondolok.Vannak a központi befecskendezéses peak and hol rendszerű autók ahoz valóban speciális elektronika kell hiába irják sok helyen hogy rálehet tenni a 4iinjektoros átalakítót is azokra nem szabad.Az meg már nonszensz hogy az etanol maga bármit szétéget a motorban alacsonyabb égéshőlye miatt etanoloskocsi sose melegszik ugy mint egy benzines. Persze ha valaki semmilyen átalakításnélkül használja a szegénykeverék tönkreteszi a motort persze ez a tulaj felelőtlensége nem az etanolé. Egyedül az Ac pumpának árthat hosszútávon réz alkatrészeket oxidálhatja ezért szkás kétnapon beidítani az ac ha nem járnak kocsival
2010. dec. 31. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Én szerelő vagyok,s már 2.éve (15000 km)járok vele télen-nyáron.Persze télen kell keverni hozzá benzint is.

A hideginditási probléma nem abból adódik,hogy nem dúsit eléggé(ezt az e85 elektronika megcsinálja),hanem abból,hogy az etanol kevésbé tud párologni,s tudvalevőleg a begyújtáshoz üa. és levegő megfelelő keveréke szükséges.A fogyasztás tényleg több lesz (15%),de még nekem így is megéri.

Amúgy nem melegszik túl a motor,mivel az égéshője kb29000 kj/kg a benziné pedig kb43000.

A szelepeket a szegény keverék teszi tönkre,de mivel ez lassabban ég ez sem olyan káros.

Benzin szűrőt cserélni kell az elején sűrűbben.

2010. dec. 31. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Átalakítás után, kb 15%-al nőtt a fogyasztásom, az autó viszont érezhetően jobban gyorsult. Ez a tönkreteszi az autót az etanol marhaság már unalmas egy kicsit. Ti a METIL alkoholról beszéltek, mi meg az ETIL alkoholról. Igen, az eektronika valóban a szelepek nyitvatartási idejét szabályozza, és igen, télen kell egy tank etanolhoz kb 5 liter benzin is, a könnyebb indítás miatt. Tönkreteszi az AC pumpát? -> Hogyan? Letisztítja? Lehet! Televágja az üzemanyagszűrőt? -> 17 éves autónál 1500-2000 km-t mentem etanollal, lecseréltem az üzemanyagszűrőt. 1500 forintom bánta. Kár volt. Szétvágtam, semmi különbség a benzines, és etanolos használati kosz között. Egyetlen egy dolog azért volt az etanolnál. A szívótorok a benzines elszineződés helyett fémtiszta volt. Ennyit a nagy autószerelő mesterekről, akik szerint az etanol mindent tönkretesz.

Olyan beszéljen, aki használja is az etanolt. Én hosszú ideje használom.

2010. dec. 31. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
jó, de akkor se éri meg átalakítani! inkább vegyél dízelt ha kevesebbet akarsz fizetni, bár nem azon az 500ft-on fog múlni...(benzinessel szemben)
2010. dec. 31. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

54%!

Igazad van TELJESEN megéri mindenkinek eladni a benzines autóját és venni pár millióért egy hasonló tudású dízelt.

Fizeted? Nalátod.


Etanol.

Nincs átalakítva 50-50nel használom. (1.6 focus) olyan mintha 310ért tankolnék, azaz literenként 40 forint spórolást jelent. Fogyasztásban fél literrel ha több fogy, mozgásban nincs változás. Ha elérjük a 390et benzinből akkor viszem E85ös átalakításra.

2010. dec. 31. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
dízel semmivel sem éri meg jobban főleg egy uj kocsinál kívéve ha átutadoz vele európát 10 forint külöbség van árban dízel-benzin közt arról nem is beszélve jóval drágább egy uj dízel a benzineshez képest minden dízelbe ujabban a common rail befecskendezéses rendszerek vanak sűrűn meghibásodna több százezres költségel átlagembernek egy uj dízel nem éri meg.
2010. dec. 31. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

pár hónapja még megérte átalakítani a kocsit mert elég sokat lehetett megtakarítani (egy átalakítót am is 28 000 ért beszerzel digicontrol.hu)

csak most h benzin ár emelkedett vele együtt az etanol is így kisebb lett a százalékos különbség, nem éri meg annyira

de az átalakító éppen azért van h télen is induljon, teljesítmény is nő a nagyobb oktánszám miatt

2011. jan. 1. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!