Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ABS-es autóknál ha vészfékezün...

ABS-es autóknál ha vészfékezünk, akkor a kézifék berántásával hamarabb megállhatunk?

Figyelt kérdés
Tehát látom, hogy már nem sok esélyem van megállni az előttem levő autó előtt és behúzom a kéziféket is, hogy a hátsó blokkoljon, azzal csökkenthetem a féktávolságok?
2010. dec. 17. 14:47
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
63%

nem.

Ha úgy érzed, hogy az abs miatt nagy a féktáv, akkor valószínűleg nem száraz útról beszélünk.

De annyit elérhetsz vele, hogy meg is pördülsz.

2010. dec. 17. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
(mármint a kézifékkel érhetsz el annyit)
2010. dec. 17. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:
mennyit? :)
2010. dec. 17. 15:05
 4/18 arbeitmachtfrei ***** válasza:
Az ABS-miatt max rövidebb lesz a féktáv...
2010. dec. 17. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
64%
Nem lesz rövidebb a fékút. Hosszabb lesz és instabillá válik az autó.
2010. dec. 17. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:
azt ugye tudjuk, hogy a nem ABS-es autókkal hamarabb meg tudunk állni egy akadály előtt, mint ABS-el, csak ugye az irányíthatóság nincs meg ABS nélkül. mondjuk utolsó esély, hogy berántom a kézit hogy blokkoljon, azzal egy balestet mondjuk nagyobb eséllyel elkerülhettek nem?
2010. dec. 17. 15:13
 7/18 arbeitmachtfrei ***** válasza:
Lesz hosszabb a fenéket. Tegyük fel csúszós úton ABS- nélkül fékezel. Úgy lenne az ideális a fékutad, ha a kerekek nem csúsznak meg hanem folyamatosan tapadva az útburkolathoz lassítják a kocsit. Tehát neked kellene tized másodperces pontosságokkal szabályoznod a fékerőt, hogy a csúszás következzen be. Az ABS-ezt megteszi helyetted. Tehát lehetetlen, hogy az ABS meghosszabítsa a fékutad.
2010. dec. 17. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 arbeitmachtfrei ***** válasza:
csúszás "ne" következzen be...(kimaradt)
2010. dec. 17. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
100%

"azt ugye tudjuk, hogy a nem ABS-es autókkal hamarabb meg tudunk állni egy akadály előtt, mint ABS-el"

aki ezt "tudja", az nagyon tévúton jár!

az abs- nek nem csak az az előnye, hogy a kocsi irányítható marad, hanem - és ez legalább ugyanannyira fontos -az is, hogy a fékezett kerekek nem blokkolnak, hanem állandóan a megcsúszás határán vannak.

a fékhatás sokkal rosszabb a csúszó keréknél.

éppen ezért, csak akkor célszerű rárántani a kéziféket, ha rontani akarsz a helyzeten :-)

2010. dec. 17. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
100%

A kézifék különben is rögzítőfék!

Amúgy meg fékezésnél előrelendül a tömeg,tehát az autó súlyának 70%-a ilyenkor az első tengelyt terheli.Oda kell a nagyobb fékerő.A kézifék pedig a legtöbb esetben a hátsó kereket fékezi....

Meg hát minek is a kézifék,ha az üzemi fék amúgy is fogja az összes kereket?


Esetleg akkor van értelme,ha nagy hóban,jégen vagy sárban az ABS ellenére is felúszik az autó,ezáltal alulkormányzottá válik.Ilyenkor kézifékkel lehet terelgetni az autó hátulját.DE! egy gyakorlatlan sofőr ezzel nagyobb bajt csinálhat,mintha hagyná azt a pár méter csúszást.A korszerűbb autókban az elektronika nagyon sokat segít a vezetőn.

De vagánykodásból soha ne húzd be a kéziféket.Ha csak nem akarsz este a félhetes hírekben szerepelni.

2010. dec. 17. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!