ABS-es autóknál ha vészfékezünk, akkor a kézifék berántásával hamarabb megállhatunk?
nem.
Ha úgy érzed, hogy az abs miatt nagy a féktáv, akkor valószínűleg nem száraz útról beszélünk.
De annyit elérhetsz vele, hogy meg is pördülsz.
"azt ugye tudjuk, hogy a nem ABS-es autókkal hamarabb meg tudunk állni egy akadály előtt, mint ABS-el"
aki ezt "tudja", az nagyon tévúton jár!
az abs- nek nem csak az az előnye, hogy a kocsi irányítható marad, hanem - és ez legalább ugyanannyira fontos -az is, hogy a fékezett kerekek nem blokkolnak, hanem állandóan a megcsúszás határán vannak.
a fékhatás sokkal rosszabb a csúszó keréknél.
éppen ezért, csak akkor célszerű rárántani a kéziféket, ha rontani akarsz a helyzeten :-)
A kézifék különben is rögzítőfék!
Amúgy meg fékezésnél előrelendül a tömeg,tehát az autó súlyának 70%-a ilyenkor az első tengelyt terheli.Oda kell a nagyobb fékerő.A kézifék pedig a legtöbb esetben a hátsó kereket fékezi....
Meg hát minek is a kézifék,ha az üzemi fék amúgy is fogja az összes kereket?
Esetleg akkor van értelme,ha nagy hóban,jégen vagy sárban az ABS ellenére is felúszik az autó,ezáltal alulkormányzottá válik.Ilyenkor kézifékkel lehet terelgetni az autó hátulját.DE! egy gyakorlatlan sofőr ezzel nagyobb bajt csinálhat,mintha hagyná azt a pár méter csúszást.A korszerűbb autókban az elektronika nagyon sokat segít a vezetőn.
De vagánykodásból soha ne húzd be a kéziféket.Ha csak nem akarsz este a félhetes hírekben szerepelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!