Bikázás de hogyan? Könyv szerint, vagy ahogy más is?
Nem károsabb, mint sokáig indítózni.
Egy átlagos autó önindítója akár 100-160 A-t is felvehet indításkor, míg a másik autó lemerült akksija 4-5 A-t.
Az kevés, hogy összekötik, és elindítják a segítő autót! Néhány percig járatni kell a motort, hogy a lemerült akku töltődjön. Attól függően, hogy az akku mennyire van lemerülve, ez lehet akár 10-15 perc is. A két autót összekötő kábel nem elég erős ahoz, hogy direktben lehessen indítani róla, de már az összekötés pillanatában megindul a két akksi között a töltés kiegyenlítődés. Azért is kell a segítő autót beindítani, hogy az ő akksija ne merüljön le.
Sok internetes oldalon, sőt még a Kresz könyvekben is túl van lihegve a kérdés.
Két dologra kell odafigyelni és akkor nem lehet baj:
- Színre színt, azaz a pirosat a pirosra, feketét a feketére. Magyarul: pozitívat a pozitívval, negatívat a negatívval kell összekötni!
- Nem szabad hagyni, hogy véletlenül összeérhessen a két eltérő polaritású (színű) kábel, hogy ne legyen zárlat.
A különböző sorrendek, varázsigék, miegymás csak felesleges macera.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!