Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bikázás de hogyan? Könyv...

Bikázás de hogyan? Könyv szerint, vagy ahogy más is?

Figyelt kérdés
Az aksiról aksira még csak úgy láttam bebikázni autót, hogy összekötötték a pozitívat a pozitívval a negatívat meg a negatívval, majd amiről töltötték autót beindít és ennyi. Viszont ha emlékeim nem csalnak a kreszkönyvben ez nem így van! Akkor miért így csinálják? Nem káros ez a segítő fél aksijának?
2010. dec. 17. 06:29
 1/5 anonim ***** válasza:
Nem a kresz könyvben van,így kell csinálni és nem káros ez a másik akkunak.
2010. dec. 17. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
56%

Nem károsabb, mint sokáig indítózni.

Egy átlagos autó önindítója akár 100-160 A-t is felvehet indításkor, míg a másik autó lemerült akksija 4-5 A-t.


Az kevés, hogy összekötik, és elindítják a segítő autót! Néhány percig járatni kell a motort, hogy a lemerült akku töltődjön. Attól függően, hogy az akku mennyire van lemerülve, ez lehet akár 10-15 perc is. A két autót összekötő kábel nem elég erős ahoz, hogy direktben lehessen indítani róla, de már az összekötés pillanatában megindul a két akksi között a töltés kiegyenlítődés. Azért is kell a segítő autót beindítani, hogy az ő akksija ne merüljön le.

2010. dec. 17. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Test kábelt nem muszáj az akku - pólusára kötni a motorok fém részéhez is csatlakoztathatod.
2010. dec. 17. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Sok internetes oldalon, sőt még a Kresz könyvekben is túl van lihegve a kérdés.

Két dologra kell odafigyelni és akkor nem lehet baj:

- Színre színt, azaz a pirosat a pirosra, feketét a feketére. Magyarul: pozitívat a pozitívval, negatívat a negatívval kell összekötni!

- Nem szabad hagyni, hogy véletlenül összeérhessen a két eltérő polaritású (színű) kábel, hogy ne legyen zárlat.


A különböző sorrendek, varázsigék, miegymás csak felesleges macera.

2013. jan. 2. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:
Azért praktikus a negatívat nem az akksira, hanem egy bármilyen testre kötni, mert ha a lemerült akku pl cellazárlatos és arra rákötsz egy járó motorú autóról 13-14 voltot, akkor könnyen lerobbanhat az akku fedél és akkor nem kellemes fölötte állni. Tehát optimális esetben simán működik a sarut a saruval összekötős módszer, de előfordulhat hogy felrobban és akkor jobb egy távoli fém pontnál lenni, mint fölötte.
2016. okt. 23. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!