Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fogyasztás csökkentés hogyan?

Fogyasztás csökkentés hogyan?

Figyelt kérdés

Milyen megoldásokat tudtok amivel az autónak csökenteni lehet a fogyasztását? a kíméletes használaton, fogyasztók nem használásán kívül. ha tudjátok az indokot, tisztelettel várom!

üdv nektek :)


2010. dec. 5. 17:38
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Pedig, azonkívül amit felsoroltál, más fogyasztáscsökkentés nem nagyon van. A fogyasztók nem használása még annyira nem is eredményez fogyasztáscsökkenést. Inkább a vezetési stílus az, amivel ezt megteheted.


Az ilyen varázskütyük, mágnesek és hasonlók nem működnek.

Esetleg tankolhatsz felesben etanolt, megfelelő átalakítással, ami a fogyasztást éppen növeli ugyan, de az összköltséget csökkenti. Illetve tehetsz a gépbe vékonyabb olajat, ha nem eszi meg. Mondjuk ha 10w40et raksz bele, de a gépkönyv szerint 5w30 is jó, akkor azzal nyerhetsz kb 0,5 litert 100 km-en.

Érdemes a lánctalpakat (peres, nagy, széles gumik) kisebb, vékonyabb kerékkel helyettesíteni, az is kellemes fogyasztáscsökkenést okoz. A gyári váltóméretek betartása itt is lényeges.


A megfelelő vezetési stílus csökkenti leginkább a fogyasztást, erre keress rá, számtalan ilyen írás van a neten.


Más ötletem nincs :)

2010. dec. 5. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Én töltöttem le ezzel kapcsolatban két doksit. Nem mondom hogy mindenben egyetértek vele, de érdekes és vannak benne jó tanácsok. Lényegében mindenféle kütyü nélkül a vezetési technikát elemzi. Ha érdekel, dobj egy e-mail-t, és átküldöm.
2010. dec. 5. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
9%
Alacsony fordulaton mész a legnagyobb fokozatban,és az egyenesekben felgyorsítasz,majd ha kanyar jön,előtt üresberakod,és gurulsz. Apum úgy szokta :)
2010. dec. 5. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
50%

Akkor Apukádnak üzenem, hogy tanuljon meg vezetni.


1: Ha kirakod üresbe köztudott, hogy az autó többet fogyaszt, mintha csak simán lelépne a gázról.

Ugyanis ha kirakja üresbe, akkor a motor befecskendezi az alapjárathoz szükséges üzemanyag mennyiséget, ha viszont lelép a gázról, azaz motorfékez, akkor a MÁR bent lévő üzemanyaggal dolgozik a motor.


2. Kanyar előtt kirakni üresbe?

Ez is köztudott, hogy akkor "gyorsul" az autó, mivel lekapcsolod a hajtást. (persze ne úgy értsd, hogy 80 helyett 120-ra gyorsul)

2010. dec. 6. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Tegye ki üresbe nyugodtan kanyarba, főleg ezeket a fasza csúszós utakon, csak velem szembe ne jöjjön így "fogyasztást csökkentve"
2010. dec. 6. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Azért az erős volt, hogy üresben gyorsul az autó... huh... pedig szép lenne...


Na néhány:

2 alapvető dolog van, amivel drasztikus csökkenést lehet elérni


1. az üzemi fék nem használata, illetve törekedni arra, hogy ne használd, számold ki fejben, hogy mikor lépj le a gazról, motor-fékezz, hosszan, és alapjárat közeli fordulaton, mert akkor a legkisebb a lassulás, tehát a mozgási energia legtöbbje hasznosul, és ugye olyankor pillanatnyi fogyasztás 0. Üzemi féket csak vészhelyzetben, vagy akkor használj, ha elszámolod magad (pl túl gyorsan közelíted meg a körforgót és motorfék nem lassít eléggé. Mellesleg így a fék sem kopik, ezzel is spórolsz. (és ez a lényeg)

Másik az alacsony utazó sebesség, ugyanis a sebesség növelésével a légellenállás négyzetesen nő.

Én 80-al járok 3.8-as pillanatnyi fogyasztás mellett (VW PDTDI)

Ezeken kívül már csak nagyon kicsit befolyásoló dolgok vannak:

-karosszéria réseinek (főleg elől) letakarása pl. ragasztóval (kisebb turbulencia - kisebb légellenállás)

-hasmagasság csökkentés (kisebb turbulencia - kisebb légellenállás)

-áramvonalas, kisebb külső tükrök felszerelése

-viszonylag kemény gumikeverék használata (gördülési ellenállás csökkenés) pl. Michelin Energy Saver, BFGoodrich Profiler 2, Continental EcoContact 3 (ADAC 2008 Nyári gumiabroncs teszt)


és még van néhány dolog...

2011. febr. 20. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Akkor üzenem neked h te tanulj meg vezetni,mert ha üresben van az autó,akkor csak alapjáraton pörög,ami kevesebb üzemanyag,mintha leveszed a lábadat a gázról,mert akkor ráadásul le is lassul vlamilyen szinten.

kanyarban mindig üresbe gurulunk bele,és a felénél visszarakja...

2011. ápr. 12. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Mikor fogjátok megérteni, hogy motorfékkel NULLA a fogyasztás, ellentétben a "kirakom üresbe me' az a menő" technikával szemben?


Kanyarban általában amúgy is az a cél, hogy az autó lassuljon....

Végül is úgy vezetsz, ahogy akarsz..felőlem üresbe is belegurulhatsz 1 kanyarba....csak ne akkor mikor én jövök veled szembe.

Ezt a vezetési technikát hagyd meg a magánkézben lévő földutakra....ott nem okozol másokban kárt, maximum magadban...donor meg úgy is kevés van.

2011. ápr. 12. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

De hogy a francba lehetne bajom,ha a kanyarban üresbe gurulok bele?! :O

Én is úgy vezetek,és még semmi problémám nem volt...

2011. ápr. 14. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Üresben kanyarodás veszélyesebb, mint sebességben, ugyanis akármi történik nem tudsz közbeavatkozni.


Pl:

- Megcsúszik az autó (tudom...mitől csúszna meg?), akkor gyorsan sebességbe pakolod, hogy össze tudd szedni? Vagy satufék azt lesz ami lesz?

- Ezer számos szituáció lehet, nem beszélve arról, hogy labilisabb, instabilabb az autó...bármilyen "veszélyhelyzet" lép fel "tehetetlen" vagy.


Meg amúgy is minek gurulsz üresbe a kanyarig/kanyarba?

Mi értelme? Úgy véled kevesebbet fogyaszt? Esetleg vezetéstechnikai szempontból előnyösebb? Hamarabb eléred a célállomást?

A kanyar után úgy is gyorsítani kell, akkor meg minek vennéd ki sebességből? Visszaváltasz addig, amíg kell és kész...kanyarban már tudsz gyorsítani.


De mondom én nem szólok bele senki vezetési tudásába, egyszerűen csak van tapasztalatom, látom magam körül a világot és ÉN....ismétlem ÉN nem szeretnék ilyen autósokkal találkozni.


Nem akarok veszekedni, ez az én egyéni véleményem...és ezzel sokan vannak így...bizonyára az "ellentábor" is "nagy".


Üdv.

2011. ápr. 14. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!