A kuplungot miért hívják kiegyenlítő-műnek?
Én eddig a differenciálművet ismertem kiegyenlítőműként... Mindegy, lehet, hogy rosszul tudtam.
Egyébként pedig amint írták is: ha utánanézel az egyszerű, súrlódóbetétes tengelykapcsolónak, rájössz, hogyan egyenlíti ki a fordulatszámokat.
A kuplungot más néven tengelykapcsolónak hívják!
A kiegyenlítőmű az a differenciálmű!
tengelykapcsolónak hívják (összekapcsolod-szétkapcsolod) a kuplungot. a főtengelyen van egy fém tárcsa, és a kuplungtárcsa pedig ehhez a fém tárcsához van hozzányomva. nos ez úgy működik hogy amint elkezded csúsztatni indulásnál a kocsit, egyre nagyobb erővel nyomul hozzá a fém tárcsához, ami egyre nagyobb súrlódást eredményez, míg végül hozzátapad és záródik a hajtáslánc. tehát amikor lenyomod a kuplungot, eltávolodik a kuplungtárcsa.
autómata váltónál pedig hidrodinamikus nyomatékváltó van, amiben két szembefordított lapátkerék tölti be a kuplung szerepét. itt az olaj nyíródása adja át a nyomatékot, viszont ha eléri azt a fordulatszámot a váltó tengelye mint a főtengely, mechanikusan is összekapcsolódik a kettő.
remélem tudtam segíteni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!