Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kuplungot miért hívják...

A kuplungot miért hívják kiegyenlítő-műnek?

Figyelt kérdés
2010. dec. 2. 20:24
 1/10 anonim ***** válasza:
Mert kiegyenlíti a fordulatszámokat
2010. dec. 2. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Hogy értsem azt hogy kiegyenlíti?
2010. dec. 2. 20:28
 3/10 anonim ***** válasza:
azért mert tengelykapcsolónak híjják ;)
2010. dec. 2. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Nézd meg hogy működik és akkor rájössz.
2010. dec. 2. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Én eddig a differenciálművet ismertem kiegyenlítőműként... Mindegy, lehet, hogy rosszul tudtam.

Egyébként pedig amint írták is: ha utánanézel az egyszerű, súrlódóbetétes tengelykapcsolónak, rájössz, hogyan egyenlíti ki a fordulatszámokat.

2010. dec. 2. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A kuplungot más néven tengelykapcsolónak hívják!

A kiegyenlítőmű az a differenciálmű!

2010. dec. 2. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Értem, és a tengelykapcsolót miért hívják tengelykapcsolónak? :D
2010. dec. 2. 20:40
 8/10 anonim ***** válasza:
mert a főtengelyt kapcsolja a sebességváltó tengelyéhez.
2010. dec. 2. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Nem fordítva? Mert én úgy hallotam,csak nem értem miért hívjáák annak.
2010. dec. 2. 21:10
 10/10 anonim ***** válasza:

tengelykapcsolónak hívják (összekapcsolod-szétkapcsolod) a kuplungot. a főtengelyen van egy fém tárcsa, és a kuplungtárcsa pedig ehhez a fém tárcsához van hozzányomva. nos ez úgy működik hogy amint elkezded csúsztatni indulásnál a kocsit, egyre nagyobb erővel nyomul hozzá a fém tárcsához, ami egyre nagyobb súrlódást eredményez, míg végül hozzátapad és záródik a hajtáslánc. tehát amikor lenyomod a kuplungot, eltávolodik a kuplungtárcsa.

autómata váltónál pedig hidrodinamikus nyomatékváltó van, amiben két szembefordított lapátkerék tölti be a kuplung szerepét. itt az olaj nyíródása adja át a nyomatékot, viszont ha eléri azt a fordulatszámot a váltó tengelye mint a főtengely, mechanikusan is összekapcsolódik a kettő.

remélem tudtam segíteni :D

2010. dec. 3. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!