Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hengerfejes? Mennyibe kerül...

Hengerfejes? Mennyibe kerül egy Opel Vectra B 1.7 TD (isuzu motorral) szerelése amennyiben hengerfejes?

Figyelt kérdés

Valószínűleg hengerfejes lett az autó, legalábbis a szerviz ahova vitte azt mondta, de ahogy utánanéztem a tünetek is egybevágnak vele. Hazafele tartva alig 15km megtétele után tapasztaltam, hogy elkezd rúgni az autó, majd gőz csapott fel a motorházból ütemesen. Ezt követően gyorsan félreálltam itt már láttam, hogy a kipufogóból óriási mennyiségű fehér füst jön. Plusz a fűtés sem ment már az utolsó 1-2 kilométeren amíg szerelőt kerestem. Csak azt furcsálltam, hogy a víz csak kicsivel volt 80 fok felett mikor a rángásokat tapasztaltam, majd mikor már a szerelőt kerestem 90-re felszökött, de nem mutatta a belső óra, hogy forrt volna a víz.

A szerelőnél megnéztük a kiegyenlítő tartály, mit csinál járó motornál, hát 3-4 másodpercenként nyomta ki a vizet felül… + a víz is barnás volt valószínű, hogy olaj került már bele. Ezek alapján gondolom, hogy valóban hengerfejjel lesz probléma, de ha tévedek kérlek javítsatok ki.


A fő kérdésem az lenne, hogy mennyire reális a 45ezer forintos hengerfej javítás + 45 ezer forintos munkadíj??? (persze ha csak tömítéssel lesz probléma akkor olyan 40ezer forintra mondták a végösszeget)


Ezen okból érdekelne még honnan fogom tudni, ha a hengerfejet javították vagy sem!? Mert lehet csak rámondják, hogy nem kis baja volt hanem nagy… és akkor súlyos plusz 45 ezer forintom fogja bánni!?

Előre is köszönöm a válaszokat!


2010. dec. 2. 16:20
 1/4 anonim ***** válasza:

Tüneteke alapján valószínűleg tényleg ez lesz a baj. De az 80,90 fokos víznél valami sántít, mert az üzemi hőmérséklet is 90 fok fölött van, és 90 foknál aligha fog forrni, főleg egy zárt rendszerben,ahol magasabb a forráspont, mint 100fok.

Én kicsit drágállom, de nem olcsó mulatság az tény.

De ha már vízbe olaj van, és nyomja vizet kifelé, plusz még zabálja is, akkor nem hiszem, hogy egy hengerfejtömítés cserével megúszod.

Bár legyen szerencséd, nem vagyok autószerelő.

2010. dec. 2. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A hengerfej probléma azt jeleni, hogy a hengerből a nyomás a hűtőtérbe kerül. Ettől nem szükségszerűen forr fel a víz, hiszen a tágulási tartályból a folyadék a nagy nyomású gázok miatt tör ki.

A gáz a hűtőtérbe egyrészt a tömítésnél, másrészt a hengerfej úgynevezett gátjainál (gátrepedés) juthat be.


A hengerfej-tömítés cserénél meg kell bontani a vezérlést, hengerfej le-felszerelés, plusz a tömítés ára kb. 40.000 ft.


Gátrepedésnél ugyanezen munkákon túl, a hengerfejet szétszerelik, a szelepülékeket kiveszik (ezek öntvényből vannak, míg a hengerfej alumínium), a gátat javítják, új szelepülékeket tesznek be, a hengerfejet síkolják, majd a szelepeket becsiszolják, végül a hengerfejet összeszerelik.

Mindennek alkatrész vonzata is van (szelepülékek 8db, szelepvezető 8db, szelepszár-szimering 8db).

Én úgy gondolom, a 90.000 ft reális.


A kérdésre, hogy honnan tudod, hogy elvégezték-e a munkát, a válaszom, hogy sehonnan. Ez csak bizalom kérdése. Vidd az autót olyan szervizbe, ahol megbízol a szerelőben. Vagy megteheted azt is, hogy időről-időre ellátogatsz a szerelőhöz, és megnézed, hol tartanak a munkával.

2010. dec. 5. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, most már értem a történteket. Remélem a szerelő nem akar átvágni, becsületesnek tűnt, bízok benne, hogy nem tévedtem.
2010. dec. 6. 11:05
 4/4 anonim válasza:

Tegnap vettem egy Vectra 1.7TD-t. A viz rendszeresen efolyik, tegnap szetszedtem ellenoriztem az osszes csovet, de egyik se eresztett. En is felek, hogy hengerfejes, de az olaj abszolut nem jut be a rendszerbe. Sot, a viz se mindig folyik, tegnap 2 szerelonel jartam egyik ravagta, hogy hengerfejes, a masik, meg a csovekkel jott. Leszedtem a motorolajsapkajat es nem volt habos tehat oda se jutott be a viz.

Van hogy csak csopog a viz van, hogy spriccel. Az is lehet hogy kartergazas? Jaro motornal levettem a motorsapkat es nem spriccelt, bugyogott az olaj. 450ezerert vettem az autot, mert cserelni kell a hacso agyakat, kezifeket ezert sikerult lealkudni. Szervizben azt mondtak nagyon jo vetel volt, ha nem hengerfejes vagy kartergazas. 100ezret mondtak a komplett vezerles csere vizpumpaval, hatso kerekcsapagy csere es a tankbol lassan de ereszt a diesel, valahonnan folulrol. Munkadijjal egyutt szerintem ez egesz barati. A kocsinak a motorfedelnel ereszt egy picit az olaj. Remelem ideiglenesen megoldja a tomito paszta mert elfogyott a keret az autora. Mi a velemenyetek, hengerfejes??

2012. máj. 12. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!