Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akik gázos autót használnak...

Akik gázos autót használnak mik a tapasztalatok? Mennyivel nőtt meg az autó fogyasztása? Mennyire érezhető a gázszag?

Figyelt kérdés
Egy 1.4 Chevrolet Lacetti-t szeretnék átalakíttatni. Kicsit bizonytalan vagyok, mivel még nem volt gázos autóm, nem igazán tudok ezzel kapcsolatban semmit. Ha megosztanátok velem az észrevételeiteket megköszönném.
2010. nov. 29. 10:18
 1/4 anonim ***** válasza:
71%

Elvileg ha jól van belőve akkor nem fogyaszt többet.Új autó esetében nem tudom,hogy mennyire érződne a gázszag,mert ugye rendelkezik katalizátorral.A régi autók (Lada) háát...mintha meg lenne nyitva melletted egy PB palack.


Azon kívül,hogy 170-200Ft körül van egy liter LPG,más előnyt nem látok benne.Ugye meg kell venni a gáztartályt,ami nem olcsó.Be kell szereltetni szakszerűen,ami szintén költséges dolog.Időnként vizsgáztatni kell,ami megint csak plusz kiadás.

A gázreduktor esetenként elég megbízhatatlan tud lenni.Eltömődik,télen lefagy.(hozzáteszem,hogy korszerű autók terén nincs tapasztalatom)


Ami biztos,hogy a gázzal lényegesen rövidül a motor élettartama,és a teljesítménye se lesz olyan mint benzinnel.


Személyes véleményem szerint nem éri meg.A plusz költségek miatt csak hosszú távon érezhető a spórolás.Addigra pedig lehet tönkretesz valamit a gáz,és lehet szervízbe vinni az autót.


Természetesen ez erősen használatfüggő.Aki sokat használja a kocsiját annak megtérülhet.Nekem nem éri meg.

2010. nov. 29. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Akármilyen jól van belőve, gázból MINDIG többet fogyaszt, mint benzinből! 1.4-es astra-m van, télen gázból bekap akár 10 litert is, benzinből 8 körül. Igaz, nem kímélem, munkához használom és ha menni kell, akkor menni kell. Heti 300-1000 km-t megyek vele, nekem még így is megéri a gáz.

Gázszag csak néha van, közvetlenül tankolás után, illetve néha akkor, amikor már kevés van benne, de ez valószínűleg javítható, csak még nem jutottam el szerelőig.

Az is fontos, hogy mindig legyen benne benzin is, mivel főleg hideg időben ajánlatos azzal indítani és bemelegíteni.

Beszerelési költséget nem tudok, már így vettem a kocsit.

2010. nov. 29. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

A benzin ( átlagosan ) kerül 350 Ft.-ba a gáz 200-ba!

A gázos autónak csak 10%-al nő a fogyasztása.

Ha havonta 2x tankolsz már 1 év alatt viszsahozza az árát.

Teljesítmény alig csökken.

2010. dec. 13. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
100%

Az első válaszadó mentségére szóljon, h nincs tapasztalata modernebb rendeszerekről, és meglehetősen régen írta a választ. Szóval ami biztos (saját tapasztalat)

1) Valamivel többet fogyaszt gázból. Max 15%-al

2) Sokkal tisztább az égési folyamat, tehát gyönyörű tiszta a hengerek belseje, az olajcserekor az olaj szinte ugyanolyan szinű, mint beöntéskor.

3) Nem kell semmilyen gázspecifikus alkatrész az autóba a gyári helyett. Sem olaj, sem gyertya, sem semmi más.

4) Gázszag csak akkor van, ha tankolás után leveszed a pisztolyt, és hirtelen elpárolog az a mennyiség, ami a szelep előtt van. Ennyi benzinszagot is érszel, ha teletankolsz benzinből. SEMIKOR máskor nem szabad gázt érezned.

A motor élettartamát meghosszabbítja a gázrendszer, aki ezzel ellenkezik, az vagy hibásan beszerelt rendszerrel találkozott, vagy csak elhiszi azoknak a szerelőknek az állításait, akik végzettségük híján nem nyúlhatnak gázos autókhoz. Pedig én magam is hozzányúlok ha kell, mert TUDOM, hogy hol van szelep, és mikor van nyitva, mikor van zárva. Ha kell akkor ki is veszem a 90 literes tartályomat, hogy legyen hely pakolni. Tehát baromság a "nem nyulok hozzá mert felrobbanok" kifogás. Hozzátenném, h csak GÁZON JÁRÓ MOTORNÁL VAN NYITVA A KÉT GÁZSZELEP, benzines üzemmódban járó motornál is zárt állapotú, leállított motornál pedig egyenesen lehetetlen a nyitva maradás, mert folyamatos áram kell a szelepnek a nyitott üzemmódhoz, különben visszazár. Ennyit a gázszagról, meg a "jujj ez gázos, meg se érintem, mert felrobbanunk" dologról.

A plusz költségről pontosan: Műszaki vizsga előtt átnézik, hogy biztonságos e a rendeszered, befujkálják a szerelési potokat szivárgásgátló spray-vel. Ez 5000 Ft. 20000 km.-enként illik cserélni két szűrőt, ez összesen 3 db csavar ki és becsavarását igényli, a szűrők kb 1000 Ft. (Ukrajnában vettem eddig egyszer, tökéletes) Állítólag 80-100 ezer km után reduktorfelujító készlet vásárlása, ami szintén megvan 2-3 ezerből. Nincs más költség, ha szakszerűen beépítették és beállították a rendszert.

2017. febr. 3. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!