A Lada Nivába mire jó a másik két váltó?
Figyelt kérdés
Ugye a Nivába van 3váltó, a legnagyobb a "sima" váltó, de a másik kettő mire jó és hogyan működik?2010. nov. 24. 19:24
2/4 anonim 



válasza:





Felező, difizár be, egyes, és már megyek is fel a hegyoldalra... régi szép idők...
4/4 anonim 



válasza:





Az egyik a felezőt kapcsolja. Ez egy külön váltómű, ami alapállásban 1:1 áttétellel hajt (vagyis mintha ott sem lenne), bekapcsolt felezőnél pedig felezi a kerék fordulatszámát, vagyis olyan, mintha visszakapcsoltál volna. Na, jó, nem pontosan olyan, de hasonló a hatása.
(egyébként az áttételi arányokban nem vagyok biztos, de talán országúti állásban sem 1:1 az áttétel)
A másik kar a központi differenciálművet zárja. Ekkor a két tengely azonos fordulatszámmal forog, ebből adódóan terepen nehezebben differál le (mondjuk a két oldal közt a nyitott differenciálművek érdekes dolgokat művelnek), viszont közúton nem szeret kanyarodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!