Peugeot dízel mennyire megbízható?
a két dízelnagyhatalom a franciák és a németek. Más nem rúg labdába technika terén ellenük. Érdemes egy körültekintést csinálni, 10 év alatt mit változott a technika. 2001 körül voltak a 2000-re dízelek 100le teljesítménnyel, vagy alatta, az automata hozozz még többletfogyasztást is, állandóan turbólyuk volt stb. Most, a két literesek 160-190lóerősek, terjed a változó geometriájú feltöltés, spec 1800-2000 baros befecskendezés, az automaták gyorsabbak mint a legprofibb ember, duplakupplung..., fogyasztás nem nőtt, hatásfok javult, nincs turbólyuk, a kocsi azonnal meglódul.
Se a német se a francia nem gyárt rosz kocsikat, igazából nem fogsz mellé velük, típushibák meg minden márkánál lehetnek, nem szabad általánosítani.
„Koreiai autók milyenek?”
A KIA Optima például elég jó autó, de én sose venném dízelmotorral. A KIA Cee'd árban elég jó, az olcsóbb alsó-középkategóriásokkal versenyben van.
Hyundai kb. ugyanaz.
Chevroletről is elég jók a tapasztalatok, az újabb modellek versenyképesek az olcsóbb kategóriában.
SsangYong-ról nem tudok nyilatkozni, az újabb modelljeiket nem ismerem.
„2001 körül voltak a 2000-re dízelek 100le teljesítménnyel, vagy alatta”
Az 1,9 literes PD TDI 2001-ben már 130 lóerő körül teljesített. Ma az 1,6 literes dízelek vannak ezt megközelítő teljesítményszinten. Az már literenként majdnem 100 lóerő.
2000-2001ben jött be a PDTDi amit mint utólag kiderült technológiai zsákutca volt. Az 1.9es PD elemes dízel 116lovat tudott (2000-2001) majd később ez az érték 130ra ment fel. Voltak 150lovas gyári változatok, változó geo-s turbóval. Ám belátták, hogy ha tartani akarják a PSA előtti előnyüket akkor nagyobb lökettérfogatra van szükség, így felfúrták az 1896os blokkot (1968köbcentire) ami így 140 majd 170 lóerő igen hangos leadására volt képes.
Mindeközben, a Fiat a Multijet motorcsaláddal létrehozta az első közös nyomócsöves dízelt (1997-98 alfa 156 1910köbcenti) amit fokozatosan tökéletesítettek addig hogy az 1.3as Multijet annyira kiforrott lett, hogy elnyerte az ÉV motorja díjat a saját köbcenti tartományában. Többek között a Fiat zsíros szerződések keretein belül biztosított dízelmotorokat a General Motorsnak, így Fiat Multijet van az 1.3as, 1.9es CDTi Opelekben (az 1.7es konstrukció az még az ISUZUS időkből maradt fent és a mai napig faragják:P), a BLS Cadillacben, és az 1.9es TTID Saabokban is.
A PSA akkor állt át a közös nyomócsöves technikára amikor a VW konszern megindította hadjáratát a PD fronton. Így jelenleg az Olaszoknak 10-12 a PSA konszernnek pedig 7-8 évnyi előnye van a VW-khez képest. A jelenlegi CR TDi-k persze ugyanúgy hozzák a tőlük elvárható 140-170-240lovakat (mert manapság ez a minimum a számháborúban) viszont ha választani kéne akkor még a Piezo-s dízelek közül választanék inkább. (kivételt talán az 1.6os CR jelenti ami teljesen "új" fejlesztés.) Tehát ők abszolút csak szaladnak a PSA után most, hiszen a Franciáknak (a Forddal) van 1.4es, 1.6os 1.8as(most fog kihalni) 2.0 2.2 és 3literes V6os modern dízeljük is (utóbbi két teljesítményfokozattal, a gyengébbik a Citroennél C5 C6ban (245le) az erősebbik pedig kizárólag a Jaguárnál XF 270LE)
A PSAhoz egyre szorosabban kötődő BMW-nek csak 2000köbcentitől van dízele (a 318d és a 316d is 1995 köbcentis csak le van butítva) ők nagyon keveset szokták hangoztatni, pedig mocskosul jó motorjaik jöttek az elmúlt években. A Sorhatos 3literesek jelenleg az egyik legerősebbek a piacon (35d) és ők lépték át először szériagyártásban a 100le\litert a dízeleknél (23d\ 1995ccm\203le)
A Mercedes mindig is a saját feje után ment. Ők szálltak be a "legkevésbé" a számháborúba, viszont nekik is nagyon fejlett technológiájuk van, amit nem is félnek alkalmazni. Az elmúlt időszakban szépen csendben felzárkóztak a vetélytársakhoz leginkább a takarékosságukkal és a nyomatékukkal hódítanak.
A Koreai és távol keleti országok általában megvásárolják az európai gyártók dízeleit, vagy legalább licenceit. (a Mitsubishi az VW PDTDi-t használt sokáig) és mindig nagyon "büszkék" a saját fejlesztésükre. (Lásd, Honda 2.2I-CDTi, Subaru Boxer Diesel, Mitsubishi 1.8Di) A Koreai gyártók szintén külső motorfejlesztőkre bízzák ezeknek a költséges motoroknak a fejlesztését (pl Isuzu)
Ha feltétlenül rangsorolni kell akkor én azt mondanám, hogy a PSA jelenleg a 3. helyen áll dízel üzemű motorok fejlesztési ranglétráján.
Előtte a Fiat csoport és BMW van. Viszont ők az egyedüli olyan gyártókonszern akik mind a kettőnek tudnak versenyt állítani, úgy a számháborúzásban, (köbcenti\lóerő és nyomaték széndioxid, fogyasztás) mint a felhasznált és alkalmazott technológiákban.
Amiben a VW konszern még mindig az élen áll, az a marketingfogások, és az az irgalmatlan méretű Legó halmaz amikből ők játszhatnak. Az összes autójuk alá tudnak pakolni (lassan hobbiszinten) összkerékhajtást ami ennyi modellnél már elég izzasztó, nem beszélve a felhasználható motorhalmazról ami a polcokon áll. 3 hengerestől 16 hengeresig minden van ami csak kellhet minden elképzelhető kivitelben, soros V, W, boxer. Lóerőben is 55lótól 1200ig szintén elég széles skálán dolgozhatnak azok akik kitalálják melyik motort melyik autóba kívánják belerakni. Az, hogy megvásárolták a DSG-t a ZFtől szintén egy hatalmas húzás volt (hiszen a többi gyárnál MOST kezd beleivódni az extra listába, és MÉG így sem olyan jó mint az eredeti. De ezek mellett ugyanúgy megveszik a 8sebességes automatát hogy a prémiumgyártók fokozatháborújában se maradjanak le. De az előnyüket a "bestiális, pokolian erős" dízellel már régen elvesztették. Ennek ellenére a mai napig népes rajongótábora van a jó kis 1896köbcentis adagolós dízelnek itthon és Németországban is.
Hosszú lett, remélem senkinek sem gyalogoltam bele a lelki világába:)
A válasz megírásának időpontja: ma 16:22
Elég jó összefoglalás, nem nagyon tudok belekötni.
Kíváncsian várom a Renault 1.6 dCi motorját, a legkorszerűbb lesz ebben a méretkategóriában.
„2 literes motortól ez a teljesítmény nagyon nagyon gyenge.”
Haszongépjárművek motorját nem szokták annyira kihegyezni mint a személyautókét, ugyanebben a méretben létezik 163 lóerős változat is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!