Hideg motornál miért nem akarja a váltó bevenni a hátramenetet?
A hátramenet -a legtöbb típusnál- nincs "szinkronizálva".
A dupla kupplungolás legtöbbször segít!
Valóban, a hátramenet nem szinkronizált, ezért a közlőkerekek nem forognak együtt. Ez azért jelent problémát, mert a szinkronizált előremeneti fokozatok fogaskerekei (felengedett kuplung mellett) folyamatosan együtt pörögnek, csak kiválasztod, melyik legyen bekapcsolva. Ezt hideg, nagy viszkozitású olajban is meg tudod tenni. A hátramenetnél viszont egy álló fogaskereket kell "eltalálnod" és megforgatnod, ami a hideg olaj nagy viszkozitása miatt kicsit nehézkes. Ha a gyári specifikációnak megfelelő az olaj, akkor nincs megoldás a dologra, csak az, hogy hagyod üresben, felengedett kuplunggal pörögni egy kicsit a váltót, hogy "feltörje" az olajat. Ha pedig így sem sikerül, akkor többször próbálkozol, a lényeg az, hogy két próbálkozás között mindig engedd fel a kuplungot, hogy forogjon egy kicsit a váltó, úgy könnyebben megtalálja a helyét minden fogaskerék.
(megjegyzés: a mai váltóknál gyakran nem is lehet olajat cserélni, tehát lehet, hogy egy hozzáértő sem töltött bele "sűrű" olajat)
Egyetértek az előttem szólókkal, a váltóolaj sokkal sűrűbb, mint a motorolaj, hidegben meg pláne.
Viszont azzal nem, hogy nem kell olajat cserélni, az "élettartam" olaj csak marketing duma. (Az élettartam a a gazdasági élettartam, ami kb 5-7 év) Általában olyan 150000 km-nél érdemes lecseréltetni az olajat a váltóban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!