Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hideg motornál miért nem...

Hideg motornál miért nem akarja a váltó bevenni a hátramenetet?

Figyelt kérdés
Ford Mondeóm van, de ez azt hiszem nem számít, mert más típussal rendelkező ismerősöktől is hallottam erről a problémáról. Ez a jelenség mitől van és lehet-e rajta valahogy segíteni?
2010. nov. 19. 09:18
 1/5 anonim ***** válasza:
Pl.: rossz a váltóolaj viszkozitása. Sűrű. Megmelegszik akkor már ok minden. Esetleg nem emel ki rendesen a tengelykapcsoló. Szintetikus olaj való bele. Pár ezer forint/liter. Lehet, hogy valami hozzáértó olcsó 'tuti' olajat tett bele.
2010. nov. 19. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A hátramenet -a legtöbb típusnál- nincs "szinkronizálva".

A dupla kupplungolás legtöbbször segít!

2010. nov. 19. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Valóban, a hátramenet nem szinkronizált, ezért a közlőkerekek nem forognak együtt. Ez azért jelent problémát, mert a szinkronizált előremeneti fokozatok fogaskerekei (felengedett kuplung mellett) folyamatosan együtt pörögnek, csak kiválasztod, melyik legyen bekapcsolva. Ezt hideg, nagy viszkozitású olajban is meg tudod tenni. A hátramenetnél viszont egy álló fogaskereket kell "eltalálnod" és megforgatnod, ami a hideg olaj nagy viszkozitása miatt kicsit nehézkes. Ha a gyári specifikációnak megfelelő az olaj, akkor nincs megoldás a dologra, csak az, hogy hagyod üresben, felengedett kuplunggal pörögni egy kicsit a váltót, hogy "feltörje" az olajat. Ha pedig így sem sikerül, akkor többször próbálkozol, a lényeg az, hogy két próbálkozás között mindig engedd fel a kuplungot, hogy forogjon egy kicsit a váltó, úgy könnyebben megtalálja a helyét minden fogaskerék.

(megjegyzés: a mai váltóknál gyakran nem is lehet olajat cserélni, tehát lehet, hogy egy hozzáértő sem töltött bele "sűrű" olajat)

2010. nov. 19. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Réti bubuzér ***** válasza:

Egyetértek az előttem szólókkal, a váltóolaj sokkal sűrűbb, mint a motorolaj, hidegben meg pláne.


Viszont azzal nem, hogy nem kell olajat cserélni, az "élettartam" olaj csak marketing duma. (Az élettartam a a gazdasági élettartam, ami kb 5-7 év) Általában olyan 150000 km-nél érdemes lecseréltetni az olajat a váltóban is.

2010. nov. 19. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Dupla kuplung. Nem vagy egyedül. Leírták a miértet. Váltóban nem örökéletű az olaj, cserélni kell lehetőleg gyárira, nem Winnysre!
2010. nov. 20. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!