Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a külömbség a V12-es és a...

Mi a külömbség a V12-es és a W12-es motorok között?

Figyelt kérdés
2010. nov. 18. 21:45
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
ez engem is érdekelne
2010. nov. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
81%

A V12-nél két sorban van 6-6 henger.

A W12-nél 4 sorban van 3-3 henger, egy főtengejjel.

2010. nov. 18. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
88%
*lly
2010. nov. 18. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
88%

A V12 es az két hengersorból áll és a két hengersor szöget zár be egymással V alakban. Létezik V2 (Harley Davidson motorok pl, V4 Yamah V-max, V6, V8, V10 stb de van V3 V5 sokféle variáció.


[link]


[link]


[link]


A W12 ben 4 sor henger van ami úgy néz ki mint két V motor a V csúcsainál összeillesztve. Igazából nem W alakú hanem inkább úgy lehetne leírni hogy két V egymásva csúsztatva és az egyik jobban szétnyitva. Remélem értehető volt.


[link]


[link]


[link]

2010. nov. 18. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Valóban: a V12-esek esetén van két hengersor 6-6 hengerrel, ezek egy főtengelyhez kapcsolódnak. A főtengelyen 6 forgattyúcsap van, mindegyiken 2-2 hajtókar csücsül.

A W12-esek esetén a matematika (és a gépészet) két elrendezést enged meg. Az egyiknél három hengersor ül egymás mellett 4-4 hengerrel és egy négy forgattyúcsapos főtengelyre dolgoznak. Minden forgattyúcsaphoz értelemszerűen 3 hajtókar csatlakozik. Ez személyautókon roppant ritka, nekem most csak a Napier-Railton jutott eszembe, de az nem személyautó és egyébként is repülőgépmotor hajtja.

A másik megoldásnál - ahogy előttem is írták - négy hengersor van egymás mellett. De ezt nem pontosan úgy kell elképzelni, mintha négy Suzuki-motor (a régiségek kedvelőinek: Wartburg-motor) nézelődne a motorháztető alatt, hanem két VR6-os motor van összeforgatva. Vagyis két szép nagy hengertömb van, bennük pedig kis hengerszögű, 15 fokos V-motorok egy-egy hengerfejjel. Ezek dolgoznak egyetlen, három forgattyúcsapos főtengelyre. Minden forgattyúcsapon négy-négy hajtókar ül és ez így mindenkinek jó.

2010. nov. 18. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
De durva!!! Én mindig azt hittem, hogy elírják a Vt W re.. :DD Amúgy mi az előnye-hátránya egyiknek a másikkal szemben?
2010. nov. 18. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
A W12 es fele olyan hosszú mint a V12 nagjábol olyan hosszú mint egy soros 3 hengeres. A hengerelrendezés befolyásolja a nyomatékot teljesítményt is de a motor kiegyensúlyozásában is szerepet játszik.
2010. nov. 18. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
W12 rövidebb. ezért használnak sok helyen v8-ast, nem soros 8-as motort, mivel belesem férne a kocsiba :D
2010. nov. 18. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

A soros 8-asnál a főtengely is problémás: nagyon hosszú és a lengések miatt hamar törne.

Egyébként a V12-es járása igen finom, mert a soros 6-os rokona, ami a szakemberek szerint a legjobban kiegyensúlyozott motortípus. Viszont rettentő hosszú és keskeny.

A W12-es kisebb, kompaktabb, ráadásul turbós változatot is egyszerűbb építeni belőle: nem kell hat egymás mellett henger gyűjtőcsövét beleerőltetni a hengersoronkénti turbókba, hanem egy VR6-os csőkígyóját kell bevezetni.

2010. nov. 18. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
75%
Hát a törés az csak attól függ hogy hogyan méretezik a tengelyt.... amúgy igazad van
2010. nov. 18. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!