Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik a merev hídnak az előnyei/...

Mik a merev hídnak az előnyei/hátrányai a független felfüggesztéssel szemben?

Figyelt kérdés

Légyszives egészítsétek ki...


eddig amit összeszedtem, az az, hogy:


előny:

-nagyon erős (teherautó, kamion, terepjáró)

-nincs szükség futómű-beállításra

-kisebb hibalehetőség az egyszerűbb felépítés miatt


hátrány:

-ha az egyik kerék pl.: kátyúba megy, akkor a mellette levő kereket is érinti az ütődés ereje

-a gumik nem párhuzamosan fekszenek az aszfalton, hogyha mondjuk csak az egyik kerék van a járdán

-hogyha első merev hídról van szó, akkor gond van azzal, hogy ha elforgatjuk a kormányt, nincs kerékdőlés, ami nagyobb sebességű kanyarodásnál nem túl stabil megoldás

-a merev hid nagy tömege miatt rosszabb az autó stabilitása, mert elvileg a rugózatlan tömeg/rugózott tömeg arány minél kisebb, annál stabilabb az autó


előny-hátrány:

-mivel nehéz a merev híd, emiatt lejjebb jön a súlypont, de mivel a motor így a híd felett van, ez lehet előny is, meg hátrány is, a motor/híd tömegarányától, és a talajtól való távolságuktól függően


Mit felejtettem ki?

Köszönöm


2010. nov. 13. 21:04
 1/9 anonim ***** válasza:
23%
Azt, hogy a merev tengely egy ósdi, a személyautókba nem illó megoldás.
2010. nov. 13. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

A kérdésnek semmi köze ahhoz, hogy személyautóba kell vagy máshova, mindkét felfüggesztést ott használják, ahova az kell...


csak az előnyök és a hátrányok kellenek....

2010. nov. 13. 22:36
 3/9 anonim ***** válasza:
85%
A "nincs szükség futómű beállításra" előnyt én kihúznám, mert a független hátsókerék felfüggesztést nem kell állítani. Ott van pl. a Trabant, annak is független hátsó felfüggesztése van és semmit nem kell állogatni rajta. Merev híd meg nem nagyon szokott elöl lenni.
2010. nov. 13. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Hátul tényleg semmit nem kell állitani a függetlenen? És hogyha oldalasan kopnak a gumik, akkor milesz vele??? Merev hídnál bevan lőve, hogy fognak állni a kerekek...
2010. nov. 13. 23:28
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
rengeteg járműnek elöl is merev a hídja :D igaz nem mai gyerekeknek pl UAZok.
2010. nov. 14. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Nehéz, ezért nagy a rugózatlan tömeg. Ha hepehupás úton kanyarodsz, gyakorlatilag önálló életet él, dobálja az autót. Legalábbis a Ladánál így van.
2010. nov. 17. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
a független szerintem jobb, sportosabb, és komfortosabb is! de hát ezt így nem lehet kigyűjteni előnyök hátrányok... személy autóba független való, ha már kis árú szállítókról beszélünk akkor a merev.
2010. nov. 17. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Tény, hogy a merev híd sokkal strapabíróbb és könnyebben javítható szerkezet, ezért is imádták a jenki zsaruk és taxisok a Crown Victoriákat (amik amúgy az utolsó nagy, alvázas, merevhidas személyautók voltak, tavaly lőtték le a gyártását), viszont odaát még most is tömegével futnak hatalmas emelt futóművű pick-upok (ennek ott nagy kultusza van), melyeknél legtöbbször előre is merevhidat raknak, ez a futómű közúton viszont rendkívül "buta", főleg nagyobb sebességnél könnyen irányíthatlanná válik (ahogy fentebb írták önálló életet kezd élni)
2014. aug. 6. 02:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Vagy ha átlag utazó tempónál hirtelen manőverezésre lenne szükség, akkor annak (rézben a magas súlypont miatt is) szinte biztosan borulás a vége. Viszont komoly offroadozáshoz a legjobb merevsége miatt, egy erős, alvázas felépítménnyel szinte bárhol elmegy.

Személyautókban is használták (hátul) sok-sok évtizedig, ami szerintem akkoriban teljesen rendben is volt, de a világ változott, több az autó, felgyorsult a forgalom, ami miatt stabilabban irányítható autók kellenek, és nem utolsó sorban spórolni kell a gyártással, ezért átálltak az elsőkerék hajtásra.

Mindent egybevetve nem rossz dolog (teherszállításnál és pick-upoknál még mindig alapvető és szerintem az is marad), csak közbe fejlődött a technika és kitaláltak jobbat.

2014. aug. 6. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!