Mennyi a reális eladási ára a Suzuki Ignisemnek?















#2 Az "annyiért árulják őket" és "annyiért veszik őket" elég nagy különbség van.
A történetben sok olyan részlet van, amit te, mint laikus, pozitívnak gondolsz, pedig valójában nem az, hanem csak ront az értéken. De a kedvedért sorra veszem őket:
1. "legmagasabb felszereltségű" Suzuki Ignist nem a felszereltség miatt vesznek az emberek. Aki Suzuki Ignist akar venni, az egy olcsó, egyszerű autót akar, extra igényei pedig nincsenek. Nem fog a felszereltség miatt ilyen sok pénzt adni érte, hiszen neki nem kellenek azok a felszereltségek. Ha meg mégis adna 1 millió forintot egy autóért, akkor meg egészen biztosan nem Ignist venne, mert az egy szar Ignis. 1 millióért százszor jobb autókat lehet kapni.
2. Klíma: nagyon jó dolog a klíma, de nem egy ilyen gyenge és sokat zabáló autóba. A klímától még gyengébb lesz és még többet fogyaszt. Csak ismételni tudom magam: aki Ignist néz, az egy fapados, egyszerű, olcsó autót akar, nem pedig extrákat, amik csak a pénzt viszik.
3. Törve nem volt: ebben az árkategóriában irreleváns. Aki párszázezres kategóriában nézelődik, az tudja, hogy hibátlan autó nincs és korábbi károk (ha azok elfogadhatóan voltak javítva) nem fogják túlságosan zavarni.
4. Küszöbcsere: nagyon szuper, de amelyik autónál elrohad a küszöb, ott el van rohadva minden más is.
5. Alvázvédő: az előző pontot tovább rontja. Nem csak hogy szét van rohadva az alja, de még te rá is fújattad az alvázvédőt, tehát a vevő még csak meg sem tudja nézni, hogy mivel áll szemben.
6. Rozsdamentes: oké, mondod te. De ellenőrizni nem lehet, mert le van hányva alvázvédővel. Épeszű ember alvázvédőzött autót nem vásárol, mert ellenőrizhetetlen, hogy mit vesz. A probléma nem is csak az alváz, hanem az, hogy jutni szokott a fékcsövekre is. Ezeknél a Suzukiknál gyakori probléma ebben a korban a fém fékcsövek elrohadása. Ezt sem lehet látni az alvázvédő miatt, ami egy nagyon komoly baleseti kockázat.
7. Fél év műszaki? Lepkefing. Plusz pénzt csak friss műszaki ér. Ha az érvényesség 1 év alatt van, akkor már nem ér pénzt. Fél év alatt pedig már konkrétan kerülik az emberek, szóval ha el akarod adni, akkor még csökkenteni is kell az árat. Ha te a műszakival akarsz haknizni és plusz pénzt kicsikarni belőle, akkor tegyél rá friss vizsgát.
8. Hamarosan kuplungos is lesz: fityinges autóra ez egy elég nagy kiadás az autó értékéhez képest. Senki sem akar olyan autót venni, amire a vételár jelentős százalékát még utána rá kell költeni. Erősen rontja az értéket. Értem, hogy MOST még nem szar, de nem is jó. A "nem jó" pedig gyorsan szarrá tud válni.
500-nál nem ér többet, hiába hiszed azt, hogy igen. Elhiszem, hogy árulnak millióért is Ignist, de azok vagy megkíméltek a tiédhez képest, vagy azoknak az eladóknak is elment az esze. De egy biztos: ha azt hiszed, hogy bárki adni fog annyit egy majdnem biztosan rohadó, kuplungos, műszakival alig rendelkező Ignisért, akkor nagyon nagyot fogsz csalódni.
De nézd, nem tilos annyiért hirdetni. Rakd ki, aztán majd rájössz saját magad is. Nem kell nekem hinni, inkább győződj meg róla.
Na akkor vegyük szépen sorra részemről is.
1. Nem gondolnám, hogy egy ABS, egy riasztó, egy elektromos ablakemelő, egy elektromos tükörállítás és egy ülésfűtés ne dobna egy autó árán. Attól, hogy az Ignis nem a drága autók közé tartozik, sok embernek szerintem fontosak ezek a mára már alapnak mondható extrák.
2. Gondolom senki nem akar nyáron a 40 fokba megfulladni a kocsiba az elviselhetetlen forróságtól. Nem tudom vezettél-e már Ignist, de a közel 100 lóerős motorjával elég szépen viszi ezt a kis kasztnit, ami még 1 tonna sincs. De látszik, hogy gőzöd sincs az egészről. Elárulom neked, 6-7 dl fogyasztás növekedést eredményez a klíma használata. Engedtessék már meg a világ, még 1 literrel sem eszik többet 100 km-en a klímától, de te ezt is megmagyarázod.
3. Személy szerint engem igen is zavar ha egy autó törve volt. Ha téged nem zavar, hogy egy javított, gányolt autót veszel, amit előtted összetörtek, áldásom rá.
Nekem elsődleges szempont, hogy törött kocsit nem veszek.
4-5-6. Tényleg? Megint kérlek, hogy mesélj még és gyárts ilyen jó kis történeteket. Mielőtt lealvázvédőztettem az autót, kompletten az egész alja le lett rozsdamarózva. Halkan megsúgom neked, nem a rozsdára lett ráfújva az alvázvédő. De tudod mit? Gyere és győződj meg róla te magad! Szakemberrel csináltattam, kompletten rozsdamentes volt az alja és utána lett lefújva alvázvédővel, miután rendbe tették az alját.
7. Teszek én rá. Hálistennek engem nem vág földhöz 25 ezer forintot kifizetni a 2 év műszaki vizsgáért. Csont nélkül át fog menni, mert szép állapotban van az autó.
8. Itt is látszik, hogy a tudásod 0 és ne haragudj, de orbitális hülyeségeket beszélsz. Szerinted egy 20 éves autón nem kellesz kuplungot cserélni? 20 év az 20 év. A kuplung pedig fogyóeszköz! Sokszor egy autót már 10 évesen kuplungozni kell, vagy még hamarabb, főleg ha városban volt használva.b A gyári Exedy kuplungszett 30 ezer forint, egy ügyes szerelő pár óra alatt megcsinálja a kuplungozást és 50-60 ezerből új kuplungos autód van.
Nagyon nagy kiadás mondhatom...
Szeretem, amikor valaki olyan témában okoskodik, amihez egy kicsit sem ért. Egyébként ha megnyugtat, 800 körül terveztem kirakni az autót, nem 1 millió vagy afölött.










Szűk családi körben van egy Ignis, szintén 2005-ös, alufelni, klíma, ülésfűtés, elektromos első ablak, vonóhorog és csak 130.000 km van benne. Az első lökhárító koptatója sérült csak, amúgy garázsban tartott rozsdamentes. Felajánlották hogy család stb. egy jelképes összegért megvehetem. Olyan gyorsan még semmire nem mondtam nemet mint erre. Személy szerint utálom vezetni, a kuplung, a fék, az úttartás, a futómű...
Ennek ellenére ahogy nézem 1 millió felett van a piaci értéke ezeknek.





A futóművel egyetértek én is, mert tényleg nagyon kemény és a merevtengelynek köszönhetően a legkisebb úthibákat is megérzi az ember. Viszont a fékkel nem tudom mi a gond, nekem soha semmi problémám nem volt vele. Télen havas úton az ABS is nagyon szépen dolgozott.
Nekem az úttartásával sincs semmi problémám, 30km-eket ingáztam vele dolgozni járni átlag 100-as tempóval és tökéletes volt.
Ha nem jönne a gyerek és nem kellene egy nagyobb autó, akkor nem adnánk el.





További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!