Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez milyen "szívósor" versenyau...

Ez milyen "szívósor" versenyautókban látni ilyet de milyen is ez?

Figyelt kérdés

[link]


ezen a linken találtam,már 1-2szer láttam ilyet de nem tudom hogy működik és mennyire jó,nem vagyok annyira jártas az autókban de aki ért hozzá lécci informáljön köszi!


2010. nov. 9. 20:00
 1/5 A kérdező kommentje:
jah és ez [link]
2010. nov. 9. 20:04
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ezek szívótölcsérek, mindegyik egy-egy fojtószelephez vezet. Légszűrő nem nagyon van rajtuk, mert az csökkenti a teljesítményt. Ha utánaszámolsz, láthatod, hogy minden egyes hengerhez tartozik egy fojtószelep. Ez a dolog titka: a nagy teljesítményű szívómotorokon hengerenkénti fojtószelepet használnak, hogy a gázreakció élénkebb legyen - így a fojtószelep közelebb kerülhet a szívószelephez és a többi henger áramlása nem befolyásolja a gázoszlop mozgását a szívóoldalon.

A látványos szívótölcsér azért kell, mert a levegőnek van tehetetlensége, így egy egyszerűen elvágott csővégen át nem teljes keresztmetszeten áramlik, mert a végén, ahol "átbukik" a peremen, csökken a valós keresztmetszete. Ezek a különleges alakú (ha jól tudom, logaritmusfüggvénnyel írható le a palástjuk) tölcsérek viszont olyanok, hogy a levegő végig teljes keresztmetszeten áramlik bennük, ami jót tesz a motornak, mert több levegő kerül be a hengerbe.

2010. nov. 9. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
köszi a korrekt választ megy a zöld:-) milyen autókban használnak ilyet?
2010. nov. 9. 22:10
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Meglehetősen ritka a megoldás, mert igen költséges. A fojtószelepek pontos megmunkálást igényelnek, tehát sokba kerül a gyártásuk és a szinkronizálásuk is kényes feladat. Ahogy írtam is, nagy teljesítményű szívómotorokon használják. Néhány példa: a BMW M-modellek az új, turbós változatok kivételével (a jövőbeli BMW 1 M Coupé F10 M5). A Porsche 911 szívóváltozatai is ilyenek, az Audi RS4 és R8 V8 4.2 FSI-je is hengerenkénti fojtószelepes (és ott szép, hosszú szívótölcsérek ülnek a fojtószelepeken), a V10-es motoruk szívóváltozata is 10 fojtószeleppel dolgozik, a Ferrari szívómotorjai is ilyenek (California, 458 Italia, Enzo, 599 GTB/GTO, 612 Scaglietti), a Maserati V8-asa is hengerenkénti fojtószelepen át lélegzik, a Lamborghini is erre esküszik, azt hiszem, a Mercedes-Benz M156-osa is ilyen (a "régi", szívó 63 AMG-k kapják), a Lexus IS-F motorja is ilyen talán (de az LF-A-é biztosan) és még sorolhatnám sokáig, de jól látszik, melyik az a kategória, ahol keresni kell őket. Vagy mondjuk lehet nézegetni egy Lada VFTS motorházában, ott a két Weber DCOE is négy gyönyörű fojtószelepet és szívótölcsért vonultat fel (népszerű megoldás volt akkoriban máshol is a fekvő iker-Weber, sok sportkocsiban használták). Viszont nem mindig látványos ez a megoldás: a hengerenkénti fojtószelep nem mindig jár együtt a hosszú, látványos szívótölcsérrel, de általában jól látható, ha ilyen megoldással "etetik" a motort.
2010. nov. 10. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszi szépen,respect és megy a zöld :-)
2010. nov. 10. 12:53

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!