Európában miért nem forgalmazzák a VW Jettát?
Nem volt rá igény.
A szedán karosszériaforma se nem praktikus, se nem divatos Európában.
A crossoverekre tértek át, pl. a T-Roc pont akkor jelent meg, amikor a Jettát kivezették.
Azt nem értem hogy Amerikában miért forgalmazzák. A legtöbb gyártó már nem is forgalmaz szedánt, csak SUV-t. Ford, Chevrolet már szinte kivezette az összes személyautót ami nem SUV.
Szedán nem praktikus. Nekünk is szedán van és nem szeretem mert rossz bele pakolni, csak azért nem cserélem le mert amúgy semmi baja nincs az autónak.
Nincs rá igény, itt vagy Golfot vagy Passatot vettek az emberek, a Jetta meg a kettő közt van.
Egy 2018-as cikk szerint 2017-ben Amerikában 115 ezer Jettát adtak el, de a legjobb évben 170-ezer is elkelt. Míg ugyanebben az évben itt Európában nem érte el a 9 ezret sem
De Amerika esetén is benne van a pakliban, hogy leszállóágban lesznek az eladások, mivel a Jetta Kínában készül, és Trump minden kínai termékre 10% Vámot vezet be február 1-től.
"T-Roc mire való?"
Méretben kb. a Suzuki Vitárió konkurenciája. Mégis veszik, mint a cukrot, már szinte tömegautó. Nem hiszem, hogy a teherautó méretű helykínálata miatt.
Már látom előre, hogy ezért mindenki le fog pontozni, de ha már szólásszabadság van, én is elmondanám a Sedan karosszéria előnyeit, műszaki szemlélettel.
Mindamellett, hogy (szerintem) elegánsabb megjelenést kölcsönöz, sokkal merevebb úttartást is biztosít mint egy, az adott típussal azonos kombi, vagy crossover. A Sedan/Szedán karosszéria egy zárt terű csomagtartót kínál, amely általában jól el van szigetelve az utastértől, emiatt csendesebbek, mint a típus azonos kombi, vagy crossover modellek. Hétköznapi használat mellett viszonylag ritkán csúszik meg egy autó, (nyilván időjárás és gumiabroncs függő), de sokkal könnyebben és határozottabban leköveti az autó hátulja az ellenkormányzást egy esetleges csúszás esetén. Mindenki Isteníti a hothac/hatchback karosszériát, pedig az sokkal "butábban" vezethető egy ilyen szituációban. Teljesen másképp hatnak rá az ellenkormányzási mozdulatok.
Nem tudok nem elfogult lenni ezzel a karosszéria építéssel kapcsolatban. Ritkán választok kombit, vagy egyterűt egy adott típusból, pedig legalább 10 autóm volt már. Ebből 3 volt kombi, de mindig visszavágytam a sedanba:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!