Miért jobb az öntöltős (mild) hibrid a plug-in-nél?
Sok autónál látom, hogy úgy reklámozzák, hogy ezt nem kell töltögetni, mert öntöltős. A marketingszövegben úgy állítják be, mintha emiatt sokkal jobb lenne. De nem látom, hogy mi az előnye.
Ha hibridet vennék, pont a konnektorba dughatós lenne számomra az előnyösebb. Éjszaka felőlem nyugodtan lóghat a konnektoron, engem nem zavar. Másnap meg 10-20, akár 60 km-t elmegy tisztán elektromosan. Azaz rövid utakon nem kell a benzinmotort kínozni. De ha hosszabb útra megyek akkor ott a teljes értékű benzinmotor.
A mild meg ha jól tudom a fékezési energiát tárolja el és csak rásegít a benzinmotorra, ezzel tudnak valamennyi gramm co2-t WLTP szerint megspórolni, de mindig dolgozik a benzinmotor is. Ez miért lenne sokkal jobb vagy előnyösebb?
Mondjuk egyedül azt tudom elképzelni, hogy ha valaki panelban lakik, nem tudja hol tölteni és nyilvános töltőkkel sem akar bajlódni, akkor elmondhatja hogy jobb mint a semmi, mégis valamennyire hibrid. De ezen kívül?





"Mondjuk egyedül azt tudom elképzelni, hogy ha valaki panelban lakik, nem tudja hol tölteni és nyilvános töltőkkel sem akar bajlódni, akkor elmondhatja hogy jobb mint a semmi, mégis valamennyire hibrid. De ezen kívül?"
Ennyi. Nem kell a töltéssel bajlódj. Meg asszem olcsóbbak is, hiszen tized annyi akkumulátor van bennük.





Az öntöltősben kisebb az akku, ergo könnyebb.
Szerintem ha tudod otthon vagy a munkahelyen tölteni, akkor plug-in. Ha nem akkor jobban jársz egy öntöltőssel.










3: a plugin hibrid se megy 100 felett elektromosan. A többség talán 50-et.
Ez viszont a legtöbb ember hétköznapi igényét fedezi. Hosszabb utakra meg ott a benzin motor.
"Az öntöltős hibrid olyanoknak jó akik nem 2-300 km-t akarnak elektromosan elmenni, hanem csak például városon belül pár km-t."
Persze, de a plugin sem erre van kitalálva. Általában 50-60 km-t mennek el jó esetben tisztán elektromosan.
Nekem mondjuk ez pont jó, mert hét közben városban járok, ennél jóval kisebb távra. Hétvégén viszont 500 km autópálya! Ezt nyilván nem elektromosan teszem meg, legyen az akár bedugós, akár öntöltős.
Garázsom van, konnektor van. Munkahelyen sajnos nem lehet tölteni. Írásos utasítás jött ki az energiaárak megugrásakor, hogy ha valakit rajtakapnak, azonnali mérlegelés nélküli kirúgás jár érte.
Akkor ha nincs más előnye az öntöltősnek, nekem ez olyan értelmetlen nesze semmi fogd meg jól kategória. Oké, hogy rásegít, meg pár decit lefarag a fogyasztáson városban, de cserébe ott az akku, bonyolultabb töltésrendszer, több a meghibásodás esélye hosszú távon, egy sima hagyományos benzineshez képest. A reklámokban mégis úgy lelkendeznek, mintha ez lenne a világ csodája és feltalálták volna a spanyolviaszt.










"Ha hibridet vennék, pont a konnektorba dughatós lenne számomra az előnyösebb. "
Megdöbbentő lesz. Nem mindenki ugyanazt az életvitelt éli mint te...
Nekem pl. sokkal jobb a mild. Nem tudom tölteni otthon (panel), ezért csak élvezem az elektromos hajtás előnyeit mindenféle plusz és elektromos hajtás hátránya nélkül, 6-7 decivel kevesebb fogyasztásért cserébe (mondjuk ez pont nem sokat számít, mert céges),










#6
Voltak ilyen próbálkozások. Nagyon drága extra és cserébe kevés energiát termel, nem éri meg.





9.
Nem írom alá. A teljesítmény valóban nem nagy (kb 300-400W 1 m2-rel), de pl egy ekkora erkély napelem kb 150 ezer Ft, ebből kiindulva, nem hiszem, hogy ne lehetne kihozni max 300 ezerből egy autós verziót. Vagyis az autó árát max 3-4%-kal dobja meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!