Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb az öntöltős (mild)...

Miért jobb az öntöltős (mild) hibrid a plug-in-nél?

Figyelt kérdés

Sok autónál látom, hogy úgy reklámozzák, hogy ezt nem kell töltögetni, mert öntöltős. A marketingszövegben úgy állítják be, mintha emiatt sokkal jobb lenne. De nem látom, hogy mi az előnye.

Ha hibridet vennék, pont a konnektorba dughatós lenne számomra az előnyösebb. Éjszaka felőlem nyugodtan lóghat a konnektoron, engem nem zavar. Másnap meg 10-20, akár 60 km-t elmegy tisztán elektromosan. Azaz rövid utakon nem kell a benzinmotort kínozni. De ha hosszabb útra megyek akkor ott a teljes értékű benzinmotor.

A mild meg ha jól tudom a fékezési energiát tárolja el és csak rásegít a benzinmotorra, ezzel tudnak valamennyi gramm co2-t WLTP szerint megspórolni, de mindig dolgozik a benzinmotor is. Ez miért lenne sokkal jobb vagy előnyösebb?

Mondjuk egyedül azt tudom elképzelni, hogy ha valaki panelban lakik, nem tudja hol tölteni és nyilvános töltőkkel sem akar bajlódni, akkor elmondhatja hogy jobb mint a semmi, mégis valamennyire hibrid. De ezen kívül?


tegnapelőtt 08:23
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

"Mondjuk egyedül azt tudom elképzelni, hogy ha valaki panelban lakik, nem tudja hol tölteni és nyilvános töltőkkel sem akar bajlódni, akkor elmondhatja hogy jobb mint a semmi, mégis valamennyire hibrid. De ezen kívül?"


Ennyi. Nem kell a töltéssel bajlódj. Meg asszem olcsóbbak is, hiszen tized annyi akkumulátor van bennük.

tegnapelőtt 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Az öntöltősben kisebb az akku, ergo könnyebb.


Szerintem ha tudod otthon vagy a munkahelyen tölteni, akkor plug-in. Ha nem akkor jobban jársz egy öntöltőssel.

tegnapelőtt 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Az öntöltős hibrid olyanoknak jó akik nem 2-300 km-t akarnak elektromosan elmenni, hanem csak például városon belül pár km-t. Ez az előnyük, hogy ehhez nem kel tölteni őket.
tegnapelőtt 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

3: a plugin hibrid se megy 100 felett elektromosan. A többség talán 50-et.


Ez viszont a legtöbb ember hétköznapi igényét fedezi. Hosszabb utakra meg ott a benzin motor.

tegnapelőtt 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

"Az öntöltős hibrid olyanoknak jó akik nem 2-300 km-t akarnak elektromosan elmenni, hanem csak például városon belül pár km-t."


Persze, de a plugin sem erre van kitalálva. Általában 50-60 km-t mennek el jó esetben tisztán elektromosan.

Nekem mondjuk ez pont jó, mert hét közben városban járok, ennél jóval kisebb távra. Hétvégén viszont 500 km autópálya! Ezt nyilván nem elektromosan teszem meg, legyen az akár bedugós, akár öntöltős.

Garázsom van, konnektor van. Munkahelyen sajnos nem lehet tölteni. Írásos utasítás jött ki az energiaárak megugrásakor, hogy ha valakit rajtakapnak, azonnali mérlegelés nélküli kirúgás jár érte.

Akkor ha nincs más előnye az öntöltősnek, nekem ez olyan értelmetlen nesze semmi fogd meg jól kategória. Oké, hogy rásegít, meg pár decit lefarag a fogyasztáson városban, de cserébe ott az akku, bonyolultabb töltésrendszer, több a meghibásodás esélye hosszú távon, egy sima hagyományos benzineshez képest. A reklámokban mégis úgy lelkendeznek, mintha ez lenne a világ csodája és feltalálták volna a spanyolviaszt.

tegnapelőtt 09:55
 6/11 anonim ***** válasza:
0%
Miért nincs az autók tetején napelem(es töltő)? Úgyszólván egész nap töltené.
tegnapelőtt 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

"Ha hibridet vennék, pont a konnektorba dughatós lenne számomra az előnyösebb. "


Megdöbbentő lesz. Nem mindenki ugyanazt az életvitelt éli mint te...


Nekem pl. sokkal jobb a mild. Nem tudom tölteni otthon (panel), ezért csak élvezem az elektromos hajtás előnyeit mindenféle plusz és elektromos hajtás hátránya nélkül, 6-7 decivel kevesebb fogyasztásért cserébe (mondjuk ez pont nem sokat számít, mert céges),

tegnapelőtt 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
A mild hibridnek szerintem nincs sok értelme, inkább csak marketing, meg jobb számokat tudnak hozni a gyártók, ami a károsanyag-kibocsátást illeti. Szerintem a legjobb a 3 kategória közül a full hibrid, nekem is az van. Nem kell bele 2 fajta üzemanyag, elég csak tankolni, kisebb akksi van benne, mint a plug-in-ben, tehát könnyebb, ideális körülmények között pár km-t tud menni elektromosan, de gurulásnál is leállítja a motort, így jó vezetéssel sokat lehet spórolni, az enyémnél 2 literrel kevesebb a fogyasztás a benzines változathoz képest. Városban ritkábban használom, inkább hosszabb távokat megyek, de még így is csak 4,5 l körül fogyaszt, hogy a legtöbbször 20% alatt van az elektromos használat aránya, az egy 1.8-as motortól nem olyan rossz.
tegnapelőtt 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Beviz Elek ***** válasza:
100%

#6

Voltak ilyen próbálkozások. Nagyon drága extra és cserébe kevés energiát termel, nem éri meg.

tegnapelőtt 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
0%

9.

Nem írom alá. A teljesítmény valóban nem nagy (kb 300-400W 1 m2-rel), de pl egy ekkora erkély napelem kb 150 ezer Ft, ebből kiindulva, nem hiszem, hogy ne lehetne kihozni max 300 ezerből egy autós verziót. Vagyis az autó árát max 3-4%-kal dobja meg.

tegnapelőtt 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!