Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen dízel autókba...

Volkswagen dízel autókba mikortól kell öntögetni az AdBlue adalékot?

Figyelt kérdés

Milyen évjáratoknál találták ezt ki?

El akarom kerülni ezeket az autókat.


BlueMotion ahogy olvasom az más:

[link]



tegnap 16:20
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
2016-2017-től.
tegnap 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
73%
Szerintem kicsit jobb, mint a részecskeszűrővel szívni, de te tudod. Regenerálgatni stb. Adblue nagyon sok időre elég, keveset használ.
tegnap 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

VW Touran dízelt nézegetünk (4m alatt). Igazából a legrégebbi is megfelelne (1m-ért), ha lenne elfogadható állapotban egyáltalán (7 személyes, vonóhoroggal).


TSI turbós benzinmotorok se annyira megbízhatóak (Youtube videók alapján).

tegnap 16:30
 4/7 anonim ***** válasza:
2008-2009 környéke, hatos Golf vagy B6 Passat talán. De nem mindegyik használta utána sem.
tegnap 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
#3 2012 utáni 2.0 TSI-k már jók. Meg igazából az 1.4 is, csak Touranba az kevés.
tegnap 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

A legtöbb ilyen autó osztrák vagy német, ahol erősen sózzák az utakat.

Azt is megállapítottam (a használtpiacon), hogy ezek közül a 2003 2009 2013-es modell szinte ugyanúgy el van rohadva, hiába újabb gyártás.

Mivel ahogy jöttek az újabb modellek úgy lett egyre rosszabb a korrózióvédelem a gyártóknál (vizesfesték, egyebek miatt).

tegnap 16:35
 7/7 anonim ***** válasza:

#2

Jobb, sokkal, de az AdBlue dízelekben is ott a DPF, tehát ugyanúgy regenerálni kell, és ott az alkatrész.

Az AdBlue adalék valóban nem egy nagy kaland egyébként, 6-7 liter kb. 10.000 kilométerre elég (biztosan típustól is függ, de a nagyságrend nem hiszem, hogy eltérne). A nagyobb probléma maga a rendszer, ami a többi dízel alkatrészhez képest szintén brutálisan drága, több százezer forintos tétel, ha elromlik.

A probléma az, hogy míg 20-25 évvel ezelőtt simán volt dízel DPF és kettőstömegű nélkül, most pedig már az AdBlue-rendszer is alap.

És míg 20-25 évvel ezelőtt az alternatíva egy 1,5-2x annyit fogyasztó szívóbenzines volt, addig mostanra sok típusban érhető el a hibrid hajtás, ami hozza egy dízel fogyasztását és dinamikáját. Arról nem beszélve, hogy a turbóbenzines motorok is megközelítették fogyasztásban, illetve nyomatékban a dízelt.

ma 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!