Volkswagen dízel autókba mikortól kell öntögetni az AdBlue adalékot?
Milyen évjáratoknál találták ezt ki?
El akarom kerülni ezeket az autókat.
BlueMotion ahogy olvasom az más:





VW Touran dízelt nézegetünk (4m alatt). Igazából a legrégebbi is megfelelne (1m-ért), ha lenne elfogadható állapotban egyáltalán (7 személyes, vonóhoroggal).
TSI turbós benzinmotorok se annyira megbízhatóak (Youtube videók alapján).










A legtöbb ilyen autó osztrák vagy német, ahol erősen sózzák az utakat.
Azt is megállapítottam (a használtpiacon), hogy ezek közül a 2003 2009 2013-es modell szinte ugyanúgy el van rohadva, hiába újabb gyártás.
Mivel ahogy jöttek az újabb modellek úgy lett egyre rosszabb a korrózióvédelem a gyártóknál (vizesfesték, egyebek miatt).





#2
Jobb, sokkal, de az AdBlue dízelekben is ott a DPF, tehát ugyanúgy regenerálni kell, és ott az alkatrész.
Az AdBlue adalék valóban nem egy nagy kaland egyébként, 6-7 liter kb. 10.000 kilométerre elég (biztosan típustól is függ, de a nagyságrend nem hiszem, hogy eltérne). A nagyobb probléma maga a rendszer, ami a többi dízel alkatrészhez képest szintén brutálisan drága, több százezer forintos tétel, ha elromlik.
A probléma az, hogy míg 20-25 évvel ezelőtt simán volt dízel DPF és kettőstömegű nélkül, most pedig már az AdBlue-rendszer is alap.
És míg 20-25 évvel ezelőtt az alternatíva egy 1,5-2x annyit fogyasztó szívóbenzines volt, addig mostanra sok típusban érhető el a hibrid hajtás, ami hozza egy dízel fogyasztását és dinamikáját. Arról nem beszélve, hogy a turbóbenzines motorok is megközelítették fogyasztásban, illetve nyomatékban a dízelt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!