BMW 318i-2000-benzin (4henger) manulis (n43) Kinek mi a véleménye róla?










Kasztnisként dolgozom egy márkafüggetlen szervizben. Tavaly átmentem a szerelő részlegre, amikor épp szünetem volt és pont egy ilyen motorral szerelt E46 Coupe vezérlését cserélték a kollégák. Amikor megláttam, hogy milyen szinten meg tud nyúlni a lánc, ott helyben elmondtam egy imát magamban, hogy nekem nincs BMW-m! Mint megtudtam, gyakran át is tud ugrani az N43 motorok vezérlése, ami vagy komplett motorcserét, vagy több százezres motor felújítást jelent.
Sokan számolnak be hengerfej repedés problémáról, pláne agresszívabb vezetési stílus mellett. Nem öntvény anyag, mint a régebbi M kódú motorok. Szerintem itt, az "N" kódú motorok gyártásánál már be volt kalkulálva a tervezett elavulás. Össze sem lehet hasonlítani az igazi, régi M kódú motorokkal.
Motorolaj 4,5l
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Olajnyomás szabályzó szelep
Vezető görgő
Feszítő görgő
Gyertya 4db
Amiket cseréltünk rajta :)





Hello kérdező!
Én a legutóbbi kocsicserénel bevettem a potencialis körbe ezt is, meg az e90-est is, nem tudom, hogy miben-hogy valtozott a 318-as megjelölés mögött a motor tenylegesen, de nalam kiesett a "komolyan is gondolom" listából.
Kicsit gyenge a márkához, négy hengeres is, nem is különösebben takarékos, de olvastam jópar apróságról, amire figyelni kell, nekem nyűgösnek tűnt. Nem lett ilyenem... lehet jó is, ez cashflow meg bevallalóssag kérdése főleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!