Ford focus futómű! Több cikkben és itt olvastam már, hogy a focusok alatt mennyire jó futómű van. Ez mit takar pontosan? Miben nyilvánul meg?















Más a futómű hangolása. Már az mk3 fiesta is jobban vezethető autó volt, mint a korabeli konkurencia. Az V. Golfnál megirigyelték ezt a Fordtól, és úgy gondolták odacsapnak valamivel. Nem sikerült:)
A maga módján jól fekszi az utat a golf is, de bőven nem tudsz olyan kanyartempót menni vele, mint egy focussal. Hogy erre az átlag felhasználónak mennyire van igénye, az más kérdés. Szerintem aki első autónak veszi, tök mindegy melyiket választja, mert észre nem veszi a különbséget, ergo; nem autózza ki belőle azt, amit az autó egyébként tudna!





"Szerintem aki első autónak veszi, tök mindegy melyiket választja, mert észre nem veszi a különbséget, ergo; nem autózza ki belőle azt, amit az autó egyébként tudna!"
Ezt azért valamennyire cáfolnám. Nem mindig autózza az ember közúton az időmérő köröket, de nem rossz ha egy autóban van tartalék és ha kell akkor többet is ki lehet hozni belőle, pl. a futóműből.
Ugyan nem Ford, de az első saját autóm egy adaptív, aktív elektronikus csillapítással (IDS+) rendelkező Opel volt. Munkahelyemen pont ugyanilyen, csak alap "butafutóműves" autók voltak. Nem versenypályán nyomtam én sem. De egy körforgalomban még kezdőként is nagyon is szembetűnő volt a különbség. Nem mindegy, hogy egy autó úgy fordul, mintha sínen húznák, ahova beteszed az elejét pontosan perczen követi a hátulja, a legkisebb mértékben sem jön zavara, vagy bebillen és túrja az orrát, alulkormányzottá válik, ha egy kicsit nagyobb tempóval mész be ugyanabba a körforgalomba egy ugyanolyan típusú, de más fűtóműves autóval.
Fordot is vezettem céges autóként. Megmondom őszintén soha nem néztem alá, hogy részletesen szemügyre vegyem a futóművét.





#5 Értem én hogy mit akartál megcáfolni, de nem nagyon sikerült:)
Egy szenzorokkal, meg elektronikákkal felspécizett egyszerű kettőskereszt-lengőkaros futóművet ne tegyünk már egy három lengőkaros kiforrott, stabilizátor rudas futóműhöz! A Fordnak sok-sok év versenyzési múlt van a háta mögött, amit az Opelnél (SEM) nem tudnak überelni! Az általad említett futómű vonatsín érzését max sport állasban lehet érzékelni. Magyarán egy gombnyomással sem igazán éred azt el, amit a fordnál már sok évtizede tudnak:) hülyeség is őket összehasonlítani. A kategóriában persze jó az az Ids+ futómű, de nem akarlak megbántani...
Elefántot hasonlítasz a bolhához:)










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!