Miért hibapont vizsgán az üresben gurulás?
Nem tudni.
Egyszer valaki kitalálta, hogy nem szabad és kész, azóta hibapont jár érte a tanulóknak.
Valószínűleg az lehet az oka, hogy így nincs motorfék és 50 éve a szoci autók gagyi dobfékje túlmelegedett volna már egy kisebb lejtőn is.
"Miért hibapont vizsgán az üresben gurulás?"
Nem kopik semmi.
Az az alapja, hogy ha egy vészhelyzetből gázadással kellene kimenekülni, akkor több időbe telik a gyorsítás, ha nincs sebességben a kocsi.
De szerintem is értelmetlen. Viszont a vizsgán azt kell csinálni, amit a vizsgáztatók elvárnak.
Utána annyit gurulsz, amennyit akarsz. Én is azt teszem. És sok-sok év alatt nem voltam olyan szituációban, ahol ez hátrányos lett volna.
#1
"Mert csak álló helyzetben lévő autót rakunk üresbe."
Vagyis röviden: CSAK. "Remek" magyarázat.
"Egyszer valaki kitalálta, hogy nem szabad és kész"
Azért ez nem teljesen így működik... :D
4.
Aztán a sebesség függvényében még váltogassunk is gurulás közben? Mert máskülönben gond lesz azzal a hirtelen gyorsítással, ha éppen úgy jön ki.
#9
"Aztán a sebesség függvényében még váltogassunk is gurulás közben?"
A hibapontot akkor szokták adni, ha valaki "vitorlázik". Pl. enyhe lejtőn állandó sebességgel üresben halad. Vagy a lámpától messze üresbe teszi az autót, hogy lendületből tegye meg a távolságot.
Az nem hiba a vizsgán, ha valaki a piros lámpa előtt sebességben maradva motorfékkel lassít majdnem a rángatási fordulatig és ott fékez, miközben már üresbe teszi a váltót és felengedi a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!