Van valami biztos módszer légzsák ellenőrzésre? Van ezzel foglalkozó szervíz?
Röviden: balesetem volt és nyílt a légzsák (az autó elől nem sérült olyan durván), szóval megcsináltattam. Kapott új légzsákokat azonos modellből bontva, a vezérlőn kiütöttük a hibakódot és óvatosan kicseréltük a légzsákokat. Na most ez szép és jó, de szeretnék meggyőződni róla hogy egy esetleges baleset esetén ugyanúgy nyílna-e a légzsák mint eredetileg. Nem tudom hogy van-e valami mód ennek ellenőrzésére, esetleg OCB jeladó. (Igen tudom: nyélgázon hajtsak neki a házfalnak tesztelni! :D).
Hyundai Coupe (2004) az autó.
Hozzáteszem hogy a baleset előtt égett az airbag hibalámpa ami az előző tulaj szerint azért van mert kikötött egy “kábelt” hogy ne csipogjon amikor nincs bekötve. Ez természetesen most is ég miután törtem + megcsináltattam az autót tehát nem mond valami sokat. Mivel műszaki vizsgára megyek nem sokára, eleve el kellene tüntetni a hibakódot plusz én se szeretnék olyan autót vezetni amiben egy kisebb ütközésnél is meghalhatok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" Kapott új légzsákokat azonos modellből bontva "
Ha ez bontott akkor nem új.
Én úgy tudom hogy nem lehet bontottat beletenni, de nem biztos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"plusz én se szeretnék olyan autót vezetni amiben egy kisebb ütközésnél is meghalhatok."
Akkor miért nem bízod szakszervizre ahelyett hogy magad kókányolod a bontott, használt légzsákot a hibakódos rendszerbe...?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A légzsák rendszer (beleértve az övfeszítőket is) folyamatosan ellenőrzi a komponensek ellenállását. Ha működésképtelenek, mert szakadás van, akkor jelez.
Ha előtte hibátlan lett volna, akkor egyszerűbb lenne a helyzet. Talán kialudna a hibalámpa, ami a baleset után mindenképpen kigyulladt. De így nem tudhatsz semmit. Ha sk akarod megoldani, akkor első lépésként vissza kellene csatlakoztatni a kábelt a biztonsági övhöz. Hátha megszűnik a hibajelzés.
Azt, hogy melyik komponensre panaszkodik a légzsák rendszer, azt csak magasabb szintű hibaolvasóval lehetne megtudni. Pl. szakszervizben. De ebben az esetben még az is lehet, hogy nem nagyon akarnák hibalámpával elengedni az autót. Egyénként hogy ment át műszakin? Vagy hogy fog legközelebb vizsgázni?
Emellett a gyártók azt is elő szokták írni, hogy a légzsákokat a kémiai öregedés miatt 10 évenként cserélni kell. Amit egyébként senki sem csinál meg, mert szinte gazdasági totálkár lenne. Ilyen szempontból is bizonytalan a bontott légzsák.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!