Egy évben átlagosan mennyit költötök az autótokra? Természetesen az üzemanyagot, pályamatricát stb stb... leszámítva?
Magyarán csak a szervizre kiadott összegre volnék kíváncsi, valamint az autó évjáratán és típusán kívül azt is írjátok meg, hogy magatoknak szerelitek a kocsit, vagy szervizbe hordjátok.
Nyilvánvaló, hogy típustól és évjárattól függően hatalmas a szórás ebben a kérdésben, hiszen teljesen más egy prémium márka viszonylag fiatal autóját szervizeltetni, mint egy régebbi fapados autót.
Én például a 2005-ös Swiftemet magamnak csinálom, és éves szinten az utóbbi 5 év átlagát tekintve olyan 100.000-130.000 forint alkatrészárban amit rá kellett költeni. Ebben benne vannak a rendszeres karbantartó javítások valamint a nem várt kiadások is, legyen az egy önindító vagy egy generátor. Ha szervizbe hordanám, akkor persze ennek az összegnek a többszöröse lenne, valamint hozzáteszem azt is, hogy a legkisebb apróságot is megcsinálom rajta, olyat is, amit mások lehet nem csináltatnának meg mert amúgy nem létfontosságú. Például mániákusan gyakran cserélek olajat, kb. 6-8000 km-ként, és minőségit veszek bele, de ugyanez igaz minden alkatrészre.
Nekem 2010-es corollara eves olajcsere szervizben (szürők is, levegö-pollen-olaj) kb 60e.
Ez a minimum/év. Eddíg 2 év alatt csak erre kellett költeni.
Extrakent elvittem alváz/üregvedelemre, ismerősnél 35 ezer volt szivessegi alapon.
Most érik egy hatsó tarcsa-betét, area szamolok mondjuk 80-90 db bazilikakilincs orrú Mátyást előre.
Szóval 2 év atlaga 125e/év mondjuk.
Előző kocsimat 6 evig nyúztam, evi 30e km/évvel, de annál sem volt jelentősen több, ha eltekintünk az évi 3-4 db olajcserétől. Csak az egy dízel avensis volt.
Szintén 2005, Opel Astra H, 1.7cdti dízel. Nagyon változó. Minden fel van írva, de soha nem számoltam még ki éves átlagos bontásban.
A 2020-es volt egy húzós év, mert akkor a két, még gyári beszerelésű első lengéscsillapítót cserélni kellett. + akkor már kapott két új toronyszilentet is. Ez volt akkor 400.000 Ft körül.
2021 őszén vettem új akkut. Ez akkor 35.000 körül volt.
2022-ben nálam is befigyelt egy generátorfelújítás. Az volt olyan 60.000 körül, ki-beszereléssel. Ekkor vettem új téligumit is. Szereléssel együtt 160.000-ért.
2023-ban nagyjából csak szűrők meg folyadékok cseréje. Sacc/kb 50.000.
2024-ben szintén + volt egy még gyári stabilizátor rúd pár csere. De ez bagatell tétel, valami 10.000 Ft volt.
Idén kicseréltem a még gyári kipufogódobot. + mivel az előtte lévő csőszakasz sem volt egy vagyon, úgy voltam vele, hogy az is legyen szép új. Ez sallangokkal együtt 50.000 volt. Holnap megyek műszakira, még remélhetőleg a nem emelt áron.
Szóval olyan 100-150 nekem is összejön átlagban.
Korábban szervizbe hordtam. A kocsi 13 éves koráig csak márkaszerviz látott. De mivel az utóbbi években durván elkezdték emelni az árakat és az elvégzett munka finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után, amit tudok, magamnak csinálom. Pl. egy olajcseréért, stabilizátor rúd cseréért, kipufogó cseréért nem rohanok szervizbe.
Nissan X-TRAIL 2008-as turbó dízel.
Kerek 10 éve vettem,2015 januárban
Olyan 2,5 milliót költöttem szervizelésre a 10 év alatt.
Ebben benne van 2 jó akkumulátor meg egy Hankook 4 évszakos gumi szett 19-es felnikre.
Mindig vizsga előtt vittem egy szervizre ugyanahoz a szerelőhöz.
Semmi meglepetésszerviz nem volt.
290 ezer kilométer van benne .
Legutoljára tavaly májusban volt szervizben a következő remélhetőleg következő év májusban lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!