Hűtőfolyadék hol van, hol nincs?
Ez a dolga. Nyomás alatt van a rendszer. Letekerted a kupakot, elszökött a nyomás, megemelkedett a szint.
Baj akkor van, ha hidegen is ezt csinálja.
Valami hiba van ott, szinte semmit se szabad ingadozni, vagyis ennyit egyáltalán nem szabad.
Lehet bele dolgozik a víztérbe.
#2 Dehogynem. Üzemmeleg állapotban ha letekered a kupakot, rögtön felforr(hat) a hűtőfolyadék a nyomáscsökkenés miatt és a rendszerben keletkező gőz, ahogy tör felfelé, nyomja maga előtt kifelé a vizet.
Mielőtt bármi komoly problémán kezdünk el gondolkodni (mint #3), először ezt a lehetőséget kellene kizárni. Hideg motornál töltsd fel rendesen szintig, aztán használd és legközelebb hideg motornál tekerd le újra a kupakot. Ha akkor is szisszen/nyom ki vizet, akkor tényleg baj van, akkor majd beszélünk arról. De ha nem, akkor semmi gond sincsen.
Szerintem is levegős a hűtőkör, ahogy 5-ös írta. Elvileg lehetne felforrás is, de csak teljesen üzemmeleg motornál szokott a hűtővíz 100 fok felett lenni. Vagy közvetlenül leállítás után, ha nem keringet a szivattyú.
Ha hidegen indítva, alapjáraton, levett kupaknál hamar (1-2 perc) elindul a víz felfele, akkor levegős a rendszer. Szakszerűen, a típus rejtett problémáit ismerve légteleníteni kell.
És lehet, hogy van egy kis lyuk, ahol lehülés közben beszívja a levegőt. (Nekem volt már ilyen gondom.)
Vagy rosszabb esetben átégett a hengerfejtömítés és kipufogógáz kerül a hűtőkörbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!