Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtőfolyadék hol van, hol nincs?

Hűtőfolyadék hol van, hol nincs?

Figyelt kérdés
Lement a hűtőfolyadék szint minimumra, feltöltöttem maximumig hideg motornál. Majd most meleg víznél, letekertem a kupakot, amint elszökött a nyomás, a tartály szinte kupakig megtelt vízzel. Nem nyithat megfelelően valami szelep?

tegnapelőtt 16:25
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez a dolga. Nyomás alatt van a rendszer. Letekerted a kupakot, elszökött a nyomás, megemelkedett a szint.


Baj akkor van, ha hidegen is ezt csinálja.

tegnapelőtt 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
De ennyire nem emelkedhetne meg, hogy már a kupakon folyik ki a víz.
tegnapelőtt 16:34
 3/7 anonim ***** válasza:

Valami hiba van ott, szinte semmit se szabad ingadozni, vagyis ennyit egyáltalán nem szabad.

Lehet bele dolgozik a víztérbe.

tegnapelőtt 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
60%

#2 Dehogynem. Üzemmeleg állapotban ha letekered a kupakot, rögtön felforr(hat) a hűtőfolyadék a nyomáscsökkenés miatt és a rendszerben keletkező gőz, ahogy tör felfelé, nyomja maga előtt kifelé a vizet.


Mielőtt bármi komoly problémán kezdünk el gondolkodni (mint #3), először ezt a lehetőséget kellene kizárni. Hideg motornál töltsd fel rendesen szintig, aztán használd és legközelebb hideg motornál tekerd le újra a kupakot. Ha akkor is szisszen/nyom ki vizet, akkor tényleg baj van, akkor majd beszélünk arról. De ha nem, akkor semmi gond sincsen.

tegnapelőtt 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ilyenkor általában valamilyen gáz, akár levegő van a folyadékban. Nyomás alatt ez össze tud nyomódni, a (hűtő)folyadék nem. Amikor a nyomás leesik, a gáz kitágul, emiatt az egésznek a térfogata megnő, ami úgy mutatkozik meg, hogy megemelkedik a tetején a folyadékszint. Valóban tök hidegen kéne összehasonlítani, de látatlanban így is csökkenni fog kicsit, meglátjuk.
tegnapelőtt 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Meleg motornál hűtő kupakot nem tekerünk le! Majom
tegnap 02:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 krwkco ***** válasza:

Szerintem is levegős a hűtőkör, ahogy 5-ös írta. Elvileg lehetne felforrás is, de csak teljesen üzemmeleg motornál szokott a hűtővíz 100 fok felett lenni. Vagy közvetlenül leállítás után, ha nem keringet a szivattyú.

Ha hidegen indítva, alapjáraton, levett kupaknál hamar (1-2 perc) elindul a víz felfele, akkor levegős a rendszer. Szakszerűen, a típus rejtett problémáit ismerve légteleníteni kell.

És lehet, hogy van egy kis lyuk, ahol lehülés közben beszívja a levegőt. (Nekem volt már ilyen gondom.)

Vagy rosszabb esetben átégett a hengerfejtömítés és kipufogógáz kerül a hűtőkörbe.

tegnap 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!