Régi, 70-es 80-as évekbeli járművek mennyire voltak megbízhatóak akkoriban?
Sokaktól hallom, hogy a régi gépek sokkal többet bírtak, a maiak sehol nem lesznek ennyi idősen.. de másrészről meg azt hallom, hogy állandóan volt mit javítani rajtuk. Persze azokat a hibákat biztosan otthon könnyeben el lehetett végezni, mert nem voltak annyira bonyolult szerkezetek.
De pl. egy simson, vagy lada vagy egyéb akkori tipikus járművel mennyire volt probléma? Illetve az akkori szovjet teherautókra is kíváncsi vagyok. Én 93-ban születtem, tehát nem sok közöm volt ezekhez, de érdekelne, hogy ki mit tapasztalt...
Nem jelenkori tapasztalatokra vagyok kiváncsi, mert még ha keveset futott járműről is van szó, azért sok alkatrész elöregedik ennyi évtized alatt, tehát nyilván most már nem olyan megbízhatóak, de mi volt a helyzet a saját korukban?
Én is 93-as vagyok...
Ennek okán nincs tapasztalatom, de biztos vagyok benne, hogy sokkal strapabíróbbak voltak, ahogy minden más is pl. háztartási gépek.
Szerintem az akkori férfi rátermettségből és a kor egyszerűségéből adódtak a könnyen elvégezhető szervízelések.
A mai modern kor szinte elképzelhetetlenné teszi, hogy egy új autót a garázsban megbütykölj...
Az előző munkahelyem elég szoc volt és Kamaz tgk-val is dolgoztunk. Szerintem a mai napig használják. Mindig is tetszett az a nemes egyszerűség, amivel a sofőr elmondta, hogy mi az aktuális baja és hogy lehetne megoldani pedig nem volt szerelő csak ahogy fent is fogalmaztam rátermett volt (akkor a férfiak többségére ez igaz volt) és egyszerű konstrukció volt...
én 74-ben születtem, az autóm meg 91-es. :)
Ha vegyíteni lehetne a mai autókat a régiekkel, úgy lenne a legjobb.
Régi öntvények, anyagok messze elmaradnak a maiaktól. Jobban koptak a tengelyek, csapágyak, hengerfal, stb.
A maiak már szinte ilyen holdkőből készültek, lazán elmegy valamelyik úgy, hogy elérte az 500 ezer km-t.
HA!
Nem lenne a sok nyomorult érzékelő, katalizátor, lambda szondák, turbók, stb.
Érteni kell hozzá, nagyon jók a mai gépek is.
A régieknek hatalmas volt a kopáshatáruk a maiakkal szemben, és nem volt check engine.
Rengeteget szoptunk velük. Volt hogy apám behúzta a kéziféket és a kezében maradt :D.
A maiak felhasználóbarátabbak szerintem, kevesebb műszaki ismerettel is lehet őket üzemeltetni.
Gyerekkoromban Daciank volt. 83-as gyártmány, én 91-ben születtem. 97-ben adtuk el. Azaz mai szemmel nem volt vészesen öreg. És eladáskor volt benne kb 70 ezer kilóméter.
Ebben az autóban fixen volt bent egy szerszámos láda, amit rendszeresen kellett az út szélén használni. Volt, hogy egy 100 km-es úton háromszor kellett szerelni. Gyerekkorom visszatérő emléke, hogy apám a legváltozatosabb helyenen szereli az autót.
És nem csak mi voltunk pechesek, akkoriban ez másnál is így ment.
Pont ennyire voltak megbízhatóak.
Ezzel az a baj, hogy nagy a nosztalgia faktor az öregekben. En 90 előtt születtem pár évvel, szóval csak arra emlekszek, hogy fater tiszta ideg volt amikor a sacc/kb 45 000 km-t futott trabin egy gazdasági totalkarral felerő talan fötengely?-t kellett cserélni, mert széthullott.
Egyszerűbb konstrukciók voltak igaz, könnyebben lehetett javítani meg azokat a kocsikat/motorokat/teherautókat, de az első két esetben pl egy blokk elettartam össze sem hasonlítható a "nyugati" peldanyokkal.
Mindehez még hozzájárult az is, hogy nem autózott annyit az atlagember mint manapság, szóval annyira nem volt szembetűnő, hogy 50-60 e km után nagygeneral kellett.
Szerintem.
Utolsó ez teljesen igaz, nem voltak megbízhatóak, max olyan 50 ezer km ha bírtak gond nélkül, kisebb csoda volt 100 ezer km megélése.
Ha tartósságot nézzük akkor inkább a 90 évek vége felé voltak a csúcson az autók olyan 2000 es évek elejéig. Akkor még egyszerűek voltak de kellően tartósak is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!