Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok erről?

Mit gondoltok erről?

Figyelt kérdés
Nagyon erőlködnek itt, hogy téli gumival is csúsznak az utak és biztos soha nem vezettem még, ha azt mondom nem csúszik téli gumival. Megsúgom -10 fokban is vezettem 10 éves téli gumival, hegyekben, szerpentinen, de mégsem csúsztam meg soha. Lehet szerencsém volt vagy csak a többiek balf*szok? Igaz lassan megyek, nem vállalom túl magamat
ma 11:47
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Mi a kérdés most tulajdonképpen? Az hogy csúszik nem azt jelenti, hogy mindenképp le fogsz esni az útról.

Sokáig ingáztam több száz km-re hóviharban, ónos esőben is. 2013 március 15-én is úton voltam, minden gond nélkül megérkeztem, máskor se csúsztam még árokba. Tudom, hogy nem a legköltséghatékonyabb, de én úgy vagyok vele, hogy jobb félni mint megijedni. Azaz mindig márkás, tesztgyőztes téli gumit veszek és akkor is cserélem, ha nem kopik el, de elöregszik.

ma 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Szerencséd volt, valószínűleg keveset vezetsz télen.
ma 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Mindenből pánikkeltő hírt csinálnak, még nem tűnt fel?

KETTŐ centi hó nem esik le, de már katasztrófahelyzettel van telekürtölve minden. holott autóztam én már 15 centis hóban Bp-n nyárigumival, vagy ónos esőben, úgy hogy mág ABS se volt a kocsiban, és jéé nem haltam meg.


De mivel manapság a nagy átlag már nem tud vezetni, így sokan esnek le az útról az agyon hárombetűsözött anyutankban is :D

ma 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Azért két dolgot meg kell említeni.


Az egyik az, hogy a KRESZ szerint az útviszonyokhoz mérten kell megválasztani a sebességet. Ha úgy le van fagyva, hogy 50-nel is csúszik, akkor hiába van 90-es tábla, 50 alatt kell közlekedni. Aki megcsúszik, az hibázott. Nem a gumi volt a hibás, hanem a sofőr.


Azonban az is igaz, hogy az útviszonyok változnak, az aszfalt minősége is változik (főleg az itthon közkedvelt foltozások miatt, de ezt leszámítva sem egységes mindenhol) és menet közben nem lehet tudni, hogy most éppen egy sokkal csúszósabb szakaszra ért az ember. Velem is előfordult 1-2 éve, hogy indultam munkába, 10km-en át semmi, ment a 90, aztán egyszercsak autót látok az árokban egyenes úton. Nem értettem, de sejtettem, úgyhogy visszább vettem. 200 méter múlva egy gyenge jobb kanyar, 70-nel is túrta az autó az elejét. 1km-rel később volt egy körforgalom, mondom megrántom hogy érezzem mennyire csúszik. Ott meg már nem volt semmi, simán tapadt. Csak ott azon a rövid szakaszon csúszott mocskosul. És ezt kívülről soha nem fogod észrevenni. Megy az ember 10-20-50 kilométert, nincs semmi, akkor nincs ember a világon aki számítani fog erre. Szóval valamelyest szerencse kérdése is. Ez persze jogi értelemben nem kifogás, ettől függetlenül még a sofőr a hibás. De akkor is közrejátszik a szerencse.

ma 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

#4 Hát. aki rutinos az érzi hogyha csökken a tapadás, bár a modernkori szemétkupacokban ahol zéró kapcsolatod van az úttal nehezebben érezni.

A régi analóg autóban azért feltűnt ha a szervó ellenére is felkönnyült a kormány. meghát az öregek tanácsai hogy pl. "a felüljáró simán lehet le van fagyva akkor is ha előtte utána nincs." meg hogy nem rángatjuk az autót ész nélkül. satöbbi. :)

ma 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
#5 Oké ezzel csak két baj van, az egyik az, hogy nyíl egyenes úton mégis hogyan veszed észre, másrészt mivel egyik pillanatról a másikra változhat (és változik is), ezért bizonyos esetekben időd sincs észrevenni.
ma 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

#6 máshogy "csillog" az aszfalt felülete. vagy ha van alkalmad rá akkor feltűnő tud lenni ha kigyorsításkor egy 130 lovas autó is elkapar harmadikban. :)

Mindig vannak jelek. Ehhez kell a rutin.

Helyismeret nélkül meg mindig kicsivel lassabban megy az ember, mert ciki van ha befordulsz egy utcába és hoppá fehér aszfalt, de akkor már csúszol le az ott parkoló autó felé.

ma 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..

"Jogsival is kell majd jeges úton vezetned, de amúgy téli gumival nem csúszik."


Ez volt a te válaszod?


Ha igen, akkor szerintem te jeges úton nem igazán vezettél még. Pl. ónos eső után vagy visszafagyott olvadékos úton.


"Megsúgom -10 fokban is vezettem 10 éves téli gumival, hegyekben, szerpentinen, de mégsem csúsztam meg soha."

A szerpentinek nem annyira meredekek és gondolom le volt takarítva és szét volt sózva. Ha egyáltalán meg sem csúsztál, akkor vagy nem érezted vagy ott nyári gumival is simán elmentél volna.

ma 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Lehet abból is gond, ha nem megfelelő gumi abroncs van a járművön, meg lehet úgy is gond, hogy az autóval minden rendben, de a sofőr balpénisz. Legrosszabb esetben mind a kettő. De legnagyobb gondnak a rutintalanságot/vakmerőséget látom.
ma 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
#8 amikor rutinvizsgáztam akkor szó szerint több centis tükörjég volt az egész rutinpályán. lépni egyet azon sem volt már egyszerű. :D :D
ma 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!