Mit gondoltok erről?
Mi a kérdés most tulajdonképpen? Az hogy csúszik nem azt jelenti, hogy mindenképp le fogsz esni az útról.
Sokáig ingáztam több száz km-re hóviharban, ónos esőben is. 2013 március 15-én is úton voltam, minden gond nélkül megérkeztem, máskor se csúsztam még árokba. Tudom, hogy nem a legköltséghatékonyabb, de én úgy vagyok vele, hogy jobb félni mint megijedni. Azaz mindig márkás, tesztgyőztes téli gumit veszek és akkor is cserélem, ha nem kopik el, de elöregszik.
Mindenből pánikkeltő hírt csinálnak, még nem tűnt fel?
KETTŐ centi hó nem esik le, de már katasztrófahelyzettel van telekürtölve minden. holott autóztam én már 15 centis hóban Bp-n nyárigumival, vagy ónos esőben, úgy hogy mág ABS se volt a kocsiban, és jéé nem haltam meg.
De mivel manapság a nagy átlag már nem tud vezetni, így sokan esnek le az útról az agyon hárombetűsözött anyutankban is :D
Azért két dolgot meg kell említeni.
Az egyik az, hogy a KRESZ szerint az útviszonyokhoz mérten kell megválasztani a sebességet. Ha úgy le van fagyva, hogy 50-nel is csúszik, akkor hiába van 90-es tábla, 50 alatt kell közlekedni. Aki megcsúszik, az hibázott. Nem a gumi volt a hibás, hanem a sofőr.
Azonban az is igaz, hogy az útviszonyok változnak, az aszfalt minősége is változik (főleg az itthon közkedvelt foltozások miatt, de ezt leszámítva sem egységes mindenhol) és menet közben nem lehet tudni, hogy most éppen egy sokkal csúszósabb szakaszra ért az ember. Velem is előfordult 1-2 éve, hogy indultam munkába, 10km-en át semmi, ment a 90, aztán egyszercsak autót látok az árokban egyenes úton. Nem értettem, de sejtettem, úgyhogy visszább vettem. 200 méter múlva egy gyenge jobb kanyar, 70-nel is túrta az autó az elejét. 1km-rel később volt egy körforgalom, mondom megrántom hogy érezzem mennyire csúszik. Ott meg már nem volt semmi, simán tapadt. Csak ott azon a rövid szakaszon csúszott mocskosul. És ezt kívülről soha nem fogod észrevenni. Megy az ember 10-20-50 kilométert, nincs semmi, akkor nincs ember a világon aki számítani fog erre. Szóval valamelyest szerencse kérdése is. Ez persze jogi értelemben nem kifogás, ettől függetlenül még a sofőr a hibás. De akkor is közrejátszik a szerencse.
#4 Hát. aki rutinos az érzi hogyha csökken a tapadás, bár a modernkori szemétkupacokban ahol zéró kapcsolatod van az úttal nehezebben érezni.
A régi analóg autóban azért feltűnt ha a szervó ellenére is felkönnyült a kormány. meghát az öregek tanácsai hogy pl. "a felüljáró simán lehet le van fagyva akkor is ha előtte utána nincs." meg hogy nem rángatjuk az autót ész nélkül. satöbbi. :)
#6 máshogy "csillog" az aszfalt felülete. vagy ha van alkalmad rá akkor feltűnő tud lenni ha kigyorsításkor egy 130 lovas autó is elkapar harmadikban. :)
Mindig vannak jelek. Ehhez kell a rutin.
Helyismeret nélkül meg mindig kicsivel lassabban megy az ember, mert ciki van ha befordulsz egy utcába és hoppá fehér aszfalt, de akkor már csúszol le az ott parkoló autó felé.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..
"Jogsival is kell majd jeges úton vezetned, de amúgy téli gumival nem csúszik."
Ez volt a te válaszod?
Ha igen, akkor szerintem te jeges úton nem igazán vezettél még. Pl. ónos eső után vagy visszafagyott olvadékos úton.
"Megsúgom -10 fokban is vezettem 10 éves téli gumival, hegyekben, szerpentinen, de mégsem csúsztam meg soha."
A szerpentinek nem annyira meredekek és gondolom le volt takarítva és szét volt sózva. Ha egyáltalán meg sem csúsztál, akkor vagy nem érezted vagy ott nyári gumival is simán elmentél volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!