Müszaki vizsgával kapcsolatos kérdés?
Szóval lejár a műszakim áprilisban. A kocsinak tudtommal semmi baja nincs.
Érdemes a vizsga előtt átvizsgáltatni vagy konkrétan a szerelővel levizsgáztatni (vagyis ő viszi vizsgára) vagy sem?
Ugye az átvizsgálásnak is komoly díja van amilyen óradíjak vannak már a szerelőknél.
Vagy fogjam és jelentkezzek be vizsgára vigyem oda és kész?
Az, hogy tudtoddal nincs baja, semmit nem jelent.
Sok vizsgaállomás ingyenes átvizsgálást ad, ha ott vizsgáztatod.
Vizsgabázisokon van lehetőség műszaki előtti átvizsgálásra, ez ugyanolyan mint egy műszaki, csak éppen sima óradíjas szolgáltatás, és ha van valami, akkor azt felírják és csak ennyit fizetsz.
Viszont ha minden oké, akkor műszakit kap az autó, természetesen már hatósági áron.
Én mindig így vizsgáztatom az autómat, nem kérem szerelő segítségét ebben. Autót pedig műszakilag rendben tartom, de persze olyant mint a lengéscsillapító hatásfoka, csak ott derül ki a mérőpadon.
Nyáron volt az autó olajcserén, új szűrőket kapott és lengőkarokat cseréltek.
Amit én meg tudok állapítani, a fékek nincsenek elkopva, abroncsok 1 évesek... minden működik.
Apu a kocsiját mindig szerelőhöz viszi aki viszi a vizsgára de olyan összegeket fizet ki apu hogy én idegösszeomlást kapnék. És 2-300 ezer forintnak majdnem a fele az ilyen-olyan díj, nem alkatrész.
#3 Ez így oké is, de műszakin ezen kívül is néznek dolgokat, pl fékfolyadék forráspontja, vagy, hogy van-e lyuk a kipufogón, vagy a küszöbön stb.
Ezért is jó egy ilyen átvizsgálás, és ha van valami akkor viszed a szerelőhöz, hogy csinálja meg amit felírtak. De utána nyugodtan viheted ismét magad. Sőt ilyenkor az az eljárás, legalábbis itt, hogy azt a listát amit adtak, azt is viszed, és azokat fogják megnézni, és nem keresnek újabb hibákat.
"Érdemes a vizsga előtt átvizsgáltatni vagy konkrétan a szerelővel levizsgáztatni (vagyis ő viszi vizsgára) vagy sem?"
Én autóklub műszaki állomásra szoktam vinni az autómat vizsgázni. Ott előzetesen átvizsgálják és ha rendben van, azonnal megy a vizsgasorra.
Ez tavaly októberben 10 ezer körül volt. + a hivatalos vizsgadíj. Nem ingyenes, viszont nem érdekeltek abban, hogy hibát találjanak, mert tudják, hogy úgysem náluk fogom javíttatni.
Ellentétben az ingyenesen dolgozó szervizekkel, akik nyilván élni akarnak valamiből. És nem csak a hivatalos vizsgadíj rájuk eső részéből, ami a vizsgasoron kb. csak az óradíjukat fedezi.
"Nyáron volt az autó olajcserén, új szűrőket kapott"
A szűrő és olajcsere nem érdekli a vizsgáztatókat.
A fékhatás egyformasága, a futóműalkatrészek kotyogása, lengéscsillapítók, égők, szerkezeti rozsdásodás, kipufogó, olajfolyás és OBD hibalámpák/üzenetek. Ezek számítanak.
(Fékfolyadék forráspontot tapasztalatom szerint soha nem néznek.)
"Fékfolyadék forráspontot tapasztalatom szerint soha nem néznek"
A "hivatalos műsor" része. Kötelező kalibrált műszert tartani hozzá és használni is kellene. Igaz akkor kb 90% bukó lenne így nem fárasztják magukat vele.
#7
Igazad van:
"223. * 1.8. Fékfolyadék Szemrevételezés, forráspont mérés A fékfolyadék szennyezett vagy üledékes."
Viszont ez a pont csak 2024. január 3-án került a rendeletbe. Talán most még megszokásból kihagyják, de lehet, hogy egyre inkább számolni kell majd vele, mint bukási lehetőséggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!