Van itt olyan aki feladta a benzines autón való tanulást és inkább dieselre váltott?
#9 ezt jól összefoglaltad. :)
volt időszak amikor egy rendes teherautó is benzines volt :D
a dízelcsettegő meg a fillérbaxók asztala, és környezete. :)
#8: Jó eséllyel az autó és autó közötti különbséget érezted meg.
Valamennyivel nyomatékosabb alapjáraton is egy dízel, de nem igazán jelentősen. Minél modernebb egy autó, annál gyengébb alapjáraton sajnos (környezetvédelmi normák következménye). Én, apám 1.8-as benzin motorral szerelt nagy polskiján tanultam vezetni (kb. 1980 körüli gyártmány lehetett), annak alapjáraton olyan nyomatéka volt, hogy vizes sík úton ha leugrottam a kuplungról gázadás nélkül, akkor elpörögtek a kerekei és elindult lefulladás nélkül. De szárazon se kellett sokat csúsztatni. A mostani autóm kb. 4-szer erősebb annál, mégis elindulni sokkal nehezebb vele, ha nem emelem meg a fordulatot induláskor 1500 körülre, akkor óvatos kuplung csúsztatás mellett is simán le lehet vele fulladni, olyan gyenge alapjárat körül. Pedig egy 2 literes turbós benzin motorral van szerelve. Csak hát 30 évvel fiatalabb mint a polski volt...
Emellett simán benne van az is, hogy az oktatód autójának van valami baja, azért nehezebb elindulni vele. Sok tanulóautó hulladék állapotú. (Én pl. olyanon vizsgáztam, ami egyedül tartott gázzal közepes fordulaton volt használható, gyorsításkor ugrált mint egy bakkecske, kuplung kinyomásakor meg lefulladt mert nem tudta tartani az alapjáratot.)
"Érdekes... benzinesen tanulok sokat fulladok már elindulásnál is (nemrég kezdtem) csalódottságomban itthon (udvarban) kipróbáltam a diesel autót ami elsőre ment, szóval nem értek veletek egyet, hogy egyforma lenne."
Gondolom valami 2 literes, sima adagolós gép volt, amit lehetlen lefullasztani.
Oda adom neked próba körre a turbó dízel autómat.
Ugyanúgy lefogsz vele fulladni, ha gyorsan engeded a kuplungot, meg nem nyomod a gázt!
Ez a sok lefulladás a kezdők türelmetlensége miatt van.
Bele fogsz jönni!
Sok múlik az autón. Én egy benzines VW-en tanultam, sosem fulladtam le vele. Miután megszereztem a jogist, megkaptam nagybátyám régi A4-es Audi-ját. Az olyan volt hogy sík aszfalton ha elkezdtem nagyon lassan engedni a kuplungot, akkor a fogás pont fölé engedve elkezdett leesni a 900-as fordulat körüli alapjárat, minél jobban engedtem annál jobban, egészen 300-as fordulatig és ha ott még egy kicsit tovább engedtem akkor tudtam elindulni vele, odáig meg se mozdult az autó csak a fordulatszám esett le. Tehát már majdnem lefulladás mellett. Murván ezt nem lehetett eljátszani vele, ott gázadás nélkül lehetetlen volt vele elindulni, még ha fél perc alatt engedtem fel nagyon-nagyon-nagyon lassan a kuplungot akkor se, hanem csak lefulladt egy bizonyos fordulatszám alatt. Én is elvittem egy szerelőhöz, meg előttem nagybátyám is, mindegyik szerelő megerősített minket hogy igen, rossz az autó, de egyik sem találta meg az okot rá. Volt rajta cserélve a fojtószeleptől kezdve egy rakás szenzoron át a motorvezérlőig minden, de úgy se lett jó.
Ezzel csak azt akartam mondani hogy ha csak 2 autót vezettél, akkor abból nem érdemes még levonni olyan következtetést hogy az egyik típus jobb mint a másik, mert simán lehet hogy egyik példány sem volt olyan állapotban mint kellett volna lennie.
Nekem is A4-esem van.
Turbódízel, de nem lehet gáz nélkül elindulni vele. Amíg nincs turbónyomás, csigalassúsággal viszi az 1395 kg tömegű autót. ez ilyen.
Ha fogáspontnál nem nyomod a gázt. és nem állsz meg a kuplung csusztatással, le fog fulladni.
Ráadásul kettős tömegű van benne, el kell felejteni a gáz nélküli elindulásokat, meg a gáz nélküli sebváltásokat, mert kinyírja a kettőstömegűt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!