Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha B-s jogsival lehet majd...

Ha B-s jogsival lehet majd 125 köbcentis motort vezetni, az hogyan befolyásolja a használtmotor piacot?

Figyelt kérdés
A 125 köbcentisek ára fel fog menni az ötveneseket meg fillérekért fogják dobálni? Vagy mi várható? Vagy nagyjából semmi, 50 köbentist főként fiatalok vesznek AM jogsival így őket nem érinti a változás?

jan. 17. 12:41
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem nagy változás nem lesz,mivel a tervezet szerint nem jár automatikusan, hanem lesznek feltételek. Tervek szerint tanfolyamhoz, életkorhoz kötik és B-jogsi megszerzése után bizonyos évnek el kell tellnie, és csak ezek után vezethetsz 125-ös ROBOGÓ-t, és még ott is lesz teljesitménykorlát. Tehát az felejtős, hogy B-jogsival majd 125-ös utcai váltos endúrót vezessen valaki.
jan. 17. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%
#1 Ez a román változat. Nálunk most is van tanfolyam, nagyon kevés plusz óra és bekerül az A1 a jogsidba akár friss B-vel. Azt akarod mondani, hogy arról folynak a beszélgetések hogy a most létező magyar rendszert szigorítsák, amikor az a felütés, hogy enyhítsék?
jan. 17. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
71%
Figyelj, 50 köbcentist most is a fiatal vesz, a futár meg aki lusta az asszem 4+4 órát elvégezni az A1B/B125 jogsihoz. Nem fogja felborítani az 50 köbcentisek piacát. Lehet, lesz pár pizzafutár, aki 125-ösre vált, de sokan már csak azért sem mert a minimális fogyasztású kétütemű nemhiába uralja az 50 centisek körét.
jan. 17. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:

#2 Nem a román változat, hanem a magyar tervezet is ez lesz. Ugyanis nem minden országban van az, hogy mindenfajta megkötés nélkül lehet, hanem vannak korlátozások, és ezt veszik nálunk is alapul.

Itt van erre egy táblázat:

[link]


A fenti dolgokon felül amiket írtam, még az lesz kérdéses, hogy kell-e a végén vizsgázni vagy elég lesz egy tanfolyami igazolás, hogy voltál gyakorlati képzésen.

Nézd meg Dodor videóját ezzel kapcsolatban, ő is részt vett az egyik ilyen megbeszélésen.

[link]

jan. 17. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:

Pont a múltkor beszélgettünk erről egy szintén kocsi/motor bu*i kollégával, mint amilyen én vagyok. :D Szerintem várhatóak változások.


Csak gondoljuk végig logikusan, ugyanis van több féle lehetőség.


Ma Magyarországon az AM jogsit az csinálja meg, aki vezetni, motorozni szeretne 14 évesen. (Igen, az 50-es is motor és a robogó is motor, engedjük el ezt a gyerekes viselkedést.) Életkorban ez az első olyan kategória, amire bárki vizsgázhat, orvosi papír nélkül, relatíve olcsó pénzért.


Van akinek munka eszköze az 50-es segédmotor kerékpárja, vagy legalábbis 50-es biztosítás van rajta, ugye. Ilyenek akik például a postánál kézbesítők, vagy a pizzafutárok. Főleg ők. Olyan szempontból éri meg az 50-es motor még, hogy egy pár ezer ft-os éves biztosításon kívül mást nem kell rá fizetni. Nincsen műszaki, nincsen rendszám és nincsenek vele problémák. Csak szervízelni kell, meg használni és a biztosítást befizetni, magyarul ezeken felül nincs plusz költség. Mindenkinek megéri.


Ott vannak azok is, akiknek ez télen-nyáron mondjuk egy robogó a munkába járáshoz kell. Szintén a fentebb említettek miatt. Majdnem mint egy munka eszköz.


Jelenleg is van B125/A1B kategóriára lehetőség. Tényleg relatíve olcsó pénz és pár óra alatt megvan a teljes értékű A1 kategória a jogosítványodba, és nincsen semmi arra utaló jelzés a jogsiba, hogy valaki így szerezte meg B kategóriával és nem külön. Mert van aki például ezt szégyelli, vagy nem tudom.



Viszont azok az emberek, akiknek mondjuk otthon 1 vagy több autó mellett van egy vagy akár több robogó a munkábajáráshoz, és szezonálisan inkább azt is használják helyben boltba is illetve csak szimplán motorozni mert szeretik, azoknak szerintem azért az 50%-a fog ezzel a lehetőséggel élni, és vált 125-ös motorra. Ezen már van rendszám, lehet két személyt szállítani ami szerintem sokaknál fő szempont lesz ha nem a legfontosabb szempont, valamint ugyanazok a sebességhatárok vonatkoznak rá, mint egy személyautóra. Mondjuk ezt engedjük el, mert egy 125-ös motornak a 90 is sok. És itt nem a kétütemű verseny (cross) motorokra gondolok, amiket nem lehet semmilyen formában forgalomba helyezni, csakis kizárólag verseny célra használni.


Erre már kell műszaki és fizetni kell a súlyadót is évente, ami szintén elenyésző mennyiség.


Viszont ne felejtsük el, hogy például a hatósági díjak is emelkednek. Mostmár egy forgalmi + törzskönyv nem 6000 + 6000Ft lesz, hanem 12000 + 12000Ft, és a ~24.500Ft-os műszaki vizsgadíj is emelkedik olyan 40.000Ft környékére.


De még mindezek ellenére is biztosan sokan fognak váltani, hiszen egy 50-es négyütemű robogónál egy 125-ös négyütemű igazi vadállatnak fog tűnni. Egerben, Miskolcon, Debrecenben, Pesten, Győrben, Szegeden stb. és a nagyobb városokban álom lesz a közlekedés ezekkel a dugóban, meg amúgy is a többsávos városi utakon.


Az én faterom is valószínűleg fog élni a lehetőséggel amennyiben így lesz, de ő jó sofőr, hosszú éveken, évtizedeken keresztül motorozott. És amúgy annyira nem kell félni 50-es után a 125-ös motortól, mint ahogy a "szakértők, oktatók" állítják a napokban megosztott cikkekben. Igazából csak azért mondják azt amit, mert kapzsik, önzők és nem akarják hogy ez szintén alanyi jogon járjon, mint egy mezőgazdasági vontató használata könnyű pótkocsival például.


Csak hozzáteszem, hogy németben, német jogosítvánnyal a B kategóriával 7.5 tonnáig teherautót is lehet vezetni. Nálunk nem. Tehát ha egy magyar kimegy magyar B-s jogsival, akkor rá nem vonatkozik ez a szabály, csakis kizárólag a német jogsira. Azt hogy viszont a honosított jogsiba ez esetleg bekerül-e, azt nem tudom.



Mindegy én úgy gondolom, hogy aki szeretne motorozni, az fog is, és él majd a lehetőséggel.


Nekem viszont a nagy A kategória lesz a cél. B, C, D kategóriám már megvan, most csinálom a CE elméletet, és utána az A kategóriát. 2 dolog miatt.

1: Tele lesz az egész jogsi.

2: Olyan supermotokat és nakedeket nézek, amik már az A2 kategórián kívül esnek.

jan. 17. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Ha már nem kell vizsgázni az is nagy előny, hiszen 24 ezer forintra emelték a forgalmi vizsga díját. Azon felül meg kevesebb idegeskedés is.


"Mostmár egy forgalmi + törzskönyv nem 6000 + 6000Ft lesz, hanem 12000 + 12000Ft, "


Én úgy tudom, hogy ez nem fog emelkedni. Tegnap nézte egy riportot egy vizsgabázis üzemeltetőjével, ő mondta, hogy az marad.

jan. 17. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
0%
#4 Dodor b*meg. Ismerek két másik embert ezekről a megbeszélésekről, pont Dodor az aki örüljön hogy ott lehet, de fogja be a száját és hülye, aki rá hivatkozik.
jan. 17. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
#4 A román változat az, hogy nem kezdő B jogsival legalább 24 évesen egy hétvégi képzés után csak automataváltós 125 köbcentis robogót lehet vezetni. Az általad linkelt táblázathoz képest a magyar változat 2012 óta az, hogy 4 rutin + 4 forgalmi óra után egy forgalmi vizsga és A1 jogsi bejegyezve ha van B-d. Akkor is, ha csak 1 hónapja van 17 évesként B-d, és akármilyen A1 kategóriának megfelelő motorra érvényes. Érdekes, linkelsz egy táblázatot, de pont Magyarország nincs benne. Azt sem tudod, miről hadoválsz. Jelenleg az EU-ban kb. nálunk a legkönnyebb meglévő B-vel elérni, hogy vezethess 125 köbcentis motort. (Van EU-s ország ahol még autót sem akármilyet vezethetsz kezdő jogsival ha nem ül melletted tapasztaltabb az anyósülésen.) Tehát a megbeszélések arról szólnak, hogy legyen-e még ennél is automatikusabb hogy kivezethet B jogsival olyan robogót vagy motort, amit jelenleg csak A1-gyel szabad. Pedig már most sokkal enyhébb a követelmény mint bármely táblázatban leírt országban. Mondom, nem érted, mi a kérdés és miről beszélsz, csak ontod azt amit hallani vélnél egy Dodor-videóban.
jan. 17. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

#7 Attól mert te folyton előítéletes vagy még a tények tények maradnak, hogy ez a terv.

Akkor tessék itt van másik két résztvevő aki ugyanazt elmondja, így most jobb?

[link]

jan. 17. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
Olvasd már el 2012 óta mi az a B125 Magyarországon!
jan. 17. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!