A szociban (60-70-80-as évek) melyik volt a legnagyobb köbcentis motorkerékpár amelyet magánszemély meg tudott venni?
#10 Hiába linkeled ezt ide
Ilyen motor Magyarországon nem hiszem hogy volt.
A csehek gyártottak ilyet ezek szerint, de hogy Magyarországon ilyet te nem vettél az szinte biztos!
#13 - akkor az egy olyan világ volt, amikor csak keveseknek lehetett presztízst jelentő gépjárműve. Egy egyszerű halandó még a legcsóróbb gépkocsira is éveket várt. Ha ezt a modellt nem volt cél Magyarországon forgalmazni, akkor itt ez nem is létezett. Az is könnyen lehet, hogy a termelés nagyobb részét nyugatra adták el a valutaforgalom miatt.
Akkoriban egy ilyen géphez csak azok jutottak hozzá, akiknek valamilyen szempont szerint hozzá kellett jutniuk. (Mondjuk, ez ma is így van a Bugattikkal, Ferrarikkal, stb.)
P.S.
Amúgy meg kell hagyni, hogy a korabeli Jawa motorok formatervezettsége a jelenkorban is lenyűgözően hat. A későbbi modellek, pl. a 350-esek szánalmasan otromba benyomást keltenek, ráadásul hasonlóan nehézkes és kényelmetlen vacakok voltak.
Bár ezek a gépek elég szerény műszaki színvonalat képviseltek, mégis eléggé megbízhatónak számítottak a mindennapos használatra. Kőműves nagyapám nem bánt valami finoman a gépekkel, de a fiatalon vásárolt kétütemű Jawa 250-ese egy egész életen át kiszolgálta. A 60-as éveire lecserélte egy "ČZ 175"-ös cuccra, ami olyan instabil járású szar volt, hogy egy-két év alatt teljesen leszokott a használatáról!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!