9-es, nyilván autótól függ, de az én turbós autómon a turbó még nem is dolgozik 1500-as fordulaton, ameddig köbö felpörög indulásnál. Igen komoly autód lehet, ami 1500-nál már 300 Nm-t tud 10%-os gázállásnál. :D
jan. 2. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
12/21 anonim válasza:
#11 Bármelyik modern dízel hozza. Enyém 1700nál 400. Hogy is ne dolgozna a turbó 1500nál. 1000es fordulaton már 200Nm felett van.
#10 Az lehet padlón annyi, de tizedgázon is duplája a nyomaték mint régen, akkor is dupláját kapja a kuplung, a kuplung pedig természetesen nincs duplájára méretezve
jan. 2. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
13/21 anonim válasza:
Gondolod ha mozgatod a kuplungot, dízelnél le van tiltva a gázpedál?! Én immunidig úgy indulok biturbós dízellel is, hogy párhuzamosan szinkronban mozgatom a két pedált. Eszembe nem lenne az, hogy alapjáraton elindulok, majd mikor teljesen felengedtem a pedált, szigorúan csak akkor lépek a gázra és kezdek gyorsítani. Mi értelme lenne, vagy miért lenne ez jó? Külön figyelnem kellene rá, ha szándékosan így akarnék indulni.
jan. 2. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
14/21 anonim válasza:
Ki mondta hogy levan tiltva? Lehet nyomni csak teljesen felesleges. Főleg a biturbós dízelnek.
jan. 2. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
15/21 anonim válasza:
12-es, neked egy szörnyeteged van. :D Őszintén, még sose vezettem ilyen erős autót, tehát lehet igazad van és esetedben kényelmesen el lehet indulni gáz nélkül, de az átlagos 1.6-os vagy 2.0-ás 120-150 lóerős dízelekkel rendesen úgy indulunk, hogy adunk neki gázfröccsöt.
Nekem amúgy benzinesem van, tehát leesett, hogy rossz példa vagyok. :D De nekem tényleg még nem dolgozik a turbóm 1500-as fordulaton, viszont arra emlékszem, hogy a régi dízel Skoda Octaviánk se mozdult még meg annál a fordulatnál. Szóval az összes normális, átlag erős autónak kell gázt adni indulásnál, ha normálisan akarsz elindulni, ha csak szottyogva állsz ki a parkolóból, akkor nyilván oda nem muszáj nyomni.
jan. 2. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
16/21 anonim válasza:
#15 Nem szörnyeteg, egy 7 éves 2 literes dízel🤣🤣🤣
jan. 2. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
17/21 anonim válasza:
Mondjuk a "gázfröccs" indulásnál nem azt jelenti, hogy felbőgetjük a motort 2000-res meg 3000-res fordulatra, hanem azt, hogy a 800-as alapjáratot megemeljük 1000-1200-ra...
jan. 2. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
18/21 anonim válasza:
Mivel a kuplung felengedés kvázi egy másodperc, így eleve gázadással fog párosulni a művelet. Inkább a gázadás mértéke a különbség, az eltérő fordulatszám miatt. Nyilván nem mindegy, hogy hegynek fel, vagy síkon akarsz elindulni.
jan. 2. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
19/21 anonim válasza:
"kuplungos neki 120 ezernél"
Mondjuk a kuplung eleve kopó eszköz, ami mondjuk pont nem attól fog tönkremenni, hogy alapjárat helyett 1.500-as fordulaton kapcsol össze a másodperc tört része alatt. Ellenben a motort kínozni többe kerül a végén.
jan. 2. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
20/21 anonim válasza:
Valószínűleg szinte bármelyik autó megindul így, amelyik - ökölszabályként - tud kb (maxként) 100 Nm-t, ha kellően finoman van felemelve az a kuplung. De miért jó ezt megszokni? Lassú is, átül az ember más autóba vagy van egy kisebb emelkedő, minek rizikózni a lefulladást? Utána úgyis nyomni kell azt a gázpedált is. Talán a dugó esetét tudom elképzelni esetleg, de azt is csak akkor, ha nagyon cammogni kell, de megállni nem nagyon, a mozgó kocsit az 1-es sokszor még alapjáraton is elviszi. De az elindulás akkor is problémásabb mindig, mint 2 km/h-ról 5-re gyorsítani.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!