Segédmotoros kerékpárnál van kötelező szabvány bukósisakra?















ECE 22.05/22.06 szabványú a megfelelő, ha valami nagyon extrémen gyanús sisakban motorozol akkor le is veteti a rendőr, hogy megnézze tényleg bele van-e nyomva a bukóba a megfelelősség. Az olasz gyártóknak (Acerbis, Givi, Caberg) mind vannak olcsóbb, pár tízezer forintos termékeik, azokat nyugodtan megveheted.
Használtat is vehetsz, ha nagyon nincs pénzed, de ne legyen 8-10 évesnél öregebb, mert a technikai műanyagok egy idő után veszítenek tartósságukból, a külső burok már nem védi olyan jól a fejed (ha ECE 22.06-os a tanúsítvány abban biztos lehetsz, hogy nem öregebb, mint 3-4 év, mert ez vadiúj szabvány). Sokan vesznek bukósisakot az asszonynak, gyerekenek, hogy majd velük motorozik, aztán 1 használat után vagy használat nélkül bekerül a szekrény aljára, ezektől nem kell tartani.
A noname Lidl/ALDI bukósisakok kerülendőek, még ha meg is felelnek papíron.





A piacosért sem szól a rendőr, pedig azok annyit nem érnek, mint egy munkavédelmi kobak.
Babettához, régi japán totyogókhoz elég is szerintem. Ha sokat lavírozol kocsik között, és 50-nel lavírozgatsz, érdemes állvédőst venni. Hülyén néz ki, de ha bevágnak eléd és fejjel előre oldod meg a landolást, sokat segíthet.















#5 Parancsolsz? 50km/h-val lefejeled a betonoszlopot, szerinted az csak egy kis semmiség, amit a legolcsóbb hulladék sisak is elvisel?
Akkor elmondom, hogy apám is így gondolta, aztán egyszer a boltban elejtette csípő magasságból és végig repedt. Bolt után első útja a motoros boltba vezetett egy 70 ezres sisakért.
Szóval amennyiben egyet tudunk érteni abban, hogy 50-nel taknyoni és lefejelni valamit nagyobb erőhatást jelent, mint csípő magasságból leesni, akkor abban is egyet fogunk érteni, hogy még egy kis szaros robogóra is igenis KELL egy normális sisak, legalábbis akkor mindenképpen, ha az embernek fontos a biztonsága és nem akarja egy kerekesszékes ember formájú fikuszként leélni az életet.
Azt se felejtsük el, hogy egy modern robogóval simán lehet 60-65-öt menni önerőből, bizonyos körülmények között jóval többet is. Persze oda már kell hátszél, meg lejtő, meg minden, de esésnél aligha számít mindez, a 75 az akkor is 75.










Szabványok vannak, meg javaslatok, hogy max hány évig használjunk egy bukót, de ha megnézzük a motorosokat, főleg az időseket, régi Simsonokkal, akkor azok fején ott lötyög a kiskörösi bukó, és nem fogja megállítani a rendőr, hogy ez már nem felel meg a mostani szabványnak. Nincs is olyan, hogy követni kell a mostani szabványokat, és nem lehet velük közlekedni, csak boltban nem lehet árulni.
Amúgy kérdező, menj be egy komolyabb motoros üzletbe , pl egy Shox-ba, és ott sokféle típusból tudsz válogatni, és segítenek neked a megfelelő méret kiválasztásában is. Állvédelem nem hülyeség, tényleg jó ha van, viszont ha szemüveges vagy, akkor én felhajtható állrészűt javaslok. Nekem is ilyen van, egy MT Atom, ami egy 60 ezres kategória, és eleve úgy is van kialakítva a párnázat, hogy a szemüveg szárának is van némi hely, de a szemüveget is könnyebb felvenni felhajtva. A beépített napszemüveg is jódolog. Cross sisakot nem javaslom, nekem nincs vele jó tapasztalatom, mert bogárháló híján mindig berepült 1-1 bogár vagy lény a bukóba. De végül azért adtam el, mert nem lehetett beépíteni a kommunikátort, mivel kellett volna kicsit faragni a hungarocel bélésen, de az állszíj meg pont a fülnél volt elvezetve, rögzítve.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!