Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra f 1999 1.4 8v Ha...

Opel astra f 1999 1.4 8v Ha a Termosztát hibás akor alapjaraton fel tud melegedni a motor 90-95 fokra?? Mert nekem igy van de menet közben meg nem megy fel a viz hömérséklet akor most rosz a Termosztát vagy nem mert alapjáraton meg fel megy ?

Figyelt kérdés
dec. 21. 10:06
 1/9 A kérdező kommentje:
Alapjaraton még 100 fok felé is fel.megy
dec. 21. 10:07
 2/9 anonim ***** válasza:
Rossz. Mivel egyhelyben nincs menetszél, nincs mi túlhűtse. Nem zár vissza a termosztát amikor kéne.
dec. 21. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Teljesen normális.


És mit tesz a hűtőventilátor? Mert annak viszont be kellene kapcsolnia, hogy helyettesítse a mentszelet.

dec. 21. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
0%
Nem szabad felmenni akkor se 100 fokra, lehet rossz a termosztát de lehet a ventillátor se jó.
dec. 21. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Na na! A ventilátoros kijelentésekre: az Opelnél klasszikusan magasabbak a hőmérsékleti értékei, mint más autóknak. Két szenzor van, az egyik a műszerfalon mutatja a hőmérsékletet, a másik pedig a vezérlőegységnek küldi az adatot. A két szenzor eltérő helyen van, így egymástól különböző értéket mérnek. A műszerfal tanúsága szerint a ventilátor 108 fok körül kapcsol, ami más autónál rengeteg lenne és hibára utalna, de Opelnél nem, egyszerűen csak máshol van a szenzor és ezért más értéket lát az ember. Az újabbaknál, pl. H Astra, már csak egy szenzor van, de továbbra sem ott, mint más autóknál. Ha valaki megnyitja a menüt és hőmérsékletet olvas, azt fogja látni, hogy az üzemi hőmérséklet 100-102 fok, amire ugyanaz igaz, mint a ventilátorra: más autónál rengeteg, de Opelnél ez a normális.


Kérdező: jó eséllyel nyitott állásban ragadt a termosztát, de így az interneten keresztül nehéz pontosan kitalálni.

dec. 21. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

[link]



Pl ezzel a csőbe helyezhetö termosztát al meg oldhatom a problémát??


Mert ha az eredetit akarom ki cserél i akor le kell szedni a vezérlést

dec. 21. 13:18
 7/9 anonim ***** válasza:
#6 Egyelőre még azt sem tudod, hogy mi a valódi ok. Interneten keresztül max tippelgetni tudunk. Mellesleg ennél a vezérlést levenni kb. fél óra, ha lassan dolgozol.
dec. 21. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

#6


Ha a gyári termosztát ott marad ahol most van, akkor mit oldottál meg?


Meg ahogy a linkelt cikket olvastam a termosztát hiba úgy jelentkezik, hogy télen nincs rendes fűtés az utastérben.

dec. 21. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

4.

Dehogynem. Ha még állóhelyzetben sem éri el a 100 fokot, akkor mégis szerelnek az autóba ventiket, amik 100 felett kapcsolnak be?

A motorblokk sokkal melegebb, mint a hűtőfolyadék, szerinted hova lesz a hő, ha semmi sem hűti (se menetszél, se venti)? Minden autóban felmegy 100 fölé állóhelyzetben, ha kellően hosszú ideig van járatva, más kérdés, hogy 80 felett a termosztát átengedi előre a radiátorhoz és venti meg 100 felett bekapcsol ott és elkezdi hűteni, ezért kb 105-110 fölé valóban nem megy (ha minden jól működik)

dec. 21. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!