Miért csak félig érzékel a gáz?
Te nem többletbenzint adsz neki, hanem többletlevegőt, amihez ő kever több benzint.
Hibakód van?
9:42-kor felsoroltál több hibajelenséget, majd 10:43-kor leírod, hogy "jól működik".
Lám, az idő mindent megold.🤣
Te tudod!
Engem biztos idegesítene még napi használatnál is, ha teljesen letaposott pedálnál csak 50% teljesítményt kapok.
Nincs semmi baja, minden autón így működik, ez a normális. Itt csak jelet adsz az ECU-nak, vagy régebbi autóknál a levegő pillangószelepét közvetlenül nyitod.
Alacsony fordulaton a motor kevesebb levegőt képes beszívni, ezért részleges pillangószelep nyitásnál is átfér a maximális mennyiség. Hiába nyomod jobban a pedált, nem az korlátozza a motor teljesítményét, hanem a motor fizikai paraméterei. Magasabb fordulatnál és teljesítmény igénynél a beszívott levegő mennyisége nagyobb, ezért nagyobb nyitás kell, mélyebbre kell nyomni a pedált. Ez azt jelenti, hogy a fordulatszám emelkedésével mindig nagyobb szelepnyitás kell a maximális teljesítmény eléréséhez.
Értem, köszönöm, akkor semmi baja nincs. Azért volt nekem fura hogy 5 ezernél meg már minden tartományt érzékel. Nem zavar egyébként, én nagyon szeretem ezt az autót. Az sem zavar hogy késik egy kicsit.
Még egy kérdést hadd tegyek fel ha már ennyi szakértő összegyűlt itt.
Nyáron sajnos vennem kellett egy új EGR szelepet az autóhoz, mert a régi már 3szoros takarításra sem javult meg. Az adaptáció is sikertelen volt vele diagnosztikai programmal.
Namármost kapott egy vadonatúj Pierburg EGR szelepet, amit beszereltem, és a check engine 2km múlva visszajött. Ekkor elvittem egy diagnosztikával foglalkozó céghez, akik szintén nem tudták a probléma okát, viszont a próbakör alatt az EGR szelep nem mozdult sehova bármekkora gázt adtam neki. (ez élő adattal lett kiderítve)
Én a szerelőm programjával adaptáltam az EGR-t, viszont a listában nem találtam az én autóm motorkódját (BBZ) és feltanítottam egy másik motorkóddal 😂. Működni működik és a check engine sincs itt.
Viszont mostanában egy normális gyorsításnál például egy fekvőrendőr után kettes sebességben 2000 től enyhén de mégis zavaróan megtorpan. 2000 alatt tök nyomatékos.
Gyorsul de olyan mintha visszább engedném a gázt és marad is ilyen. Ez lehet a rossz EGR tanítás miatt, vagy ez korrigálódik idővel magától?
Bocsi hogy ilyen hosszú lett de a teljes sztori ismerete elengedhetetlen szerintem. Köszi előre is!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!