Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka annak, hogy a...

Mi az oka annak, hogy a diagnosztika gyújtási hibát érzékel?

Figyelt kérdés

Egy nem autoszerelő barátommal rádugtuk dignosztikára az Audi A4-esemet (2001, 2.0 benzin).

Ezeket a hibákat jelezte:

16684 - véletlenszerű/egyszerre több henger gyújtást érzékelt

16687 - 3.hengernél gyújtás hibát érzékel

16688 - 4.hengernél gyújtás hibát érzékel


Mi az oka, hogy ezeket jelezte? mit kell kicseréltetnem?


Tudni kell, hogy van egy meghibásodott alkatrész az autóban, ami már lassan két éve fennáll, az pedig a Fékrásegítő vákuumrendszer, mechanikai hiba(17887)



#hibakód #diagnosztika #Audi A4 #henher gyújtás hiba
2017. jan. 22. 14:23
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Hmmm, hmmm... Beszélsz (olvasol) angolul? Special notes rész:


[link]


Az első 3 kód ugye szépen összetartozik, de viszonylag sok dolog lehet a forrásuk: maguk a gyertyák, lambdaszonda, tömítetlenségek (például a vákuum rendszerben is akár). A másik meg szintén vákuum, szóval előbb csináljatok egy alapos hibakeresést annak kapcsán, aztán hibatörlés és kis szerencsével a másik is eltűnik.

Ha nem, akkor kezdődhet a következő kör.

2017. jan. 22. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Köszi! Ez így érdekes.


Szándékosan nem írtam a többi hibakódot!

Van még ezen kívül 3 darab


17545 - dús keverék

17536 - szegény keverék

17584 - Lambda korrekció a katalizátor után


Elképzelhető, hogy ha a lambdaszondát kicseréltetem, az helyreállítja a 16684, 16687, 16688, 17545, 17536 hibák mindegyikét?


Keddre van időpontom a szerelőhöz.

Az történt, hogy autopályán jöttem kb 60km-ert 140-es tempóba, megálltam benzinkútnál, aztán elindultam, majd elkezdtem érzékelni, hogy nem úgy megy ahogy kellene, egy idő után csak rosszabb volt.

Utána megálltam és újraindítottam az autót. Nem volt sokkal jobb a helyzet, de 110-es tempóban tudtam haladni. Lassan gyorsult, ha le kellett lassítani, szinte alig bírtam vele felgyorsulni. Az M3-as autópályán jöttem Budapest felé, van egy nagyobb domb rész. Azon a részen folyamatosan lassult az autó, nem pörgött a fordulatszám, alig bírt felfelé menni.

2017. jan. 22. 15:32
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Aha. És ezek gondolom törlés után 5 km-en belül mind visszajönnek, igaz?


Nem biztos, hogy mindegyik eltűnne a szonda cseréjétől. Persze megeshet, hogy a gyújtáskimaradás attól van, hogy a hibás lambda jel miatt találomra dúsítja/szegényíti a keveréket - de ha tényleg a másik verzió is belejátszik (hogy a vákuummal van valami), akkor nem vagy nem mind fog eltűnni.


Szerintem ne úgy vidd oda az autódat sehova, hogy "Jónapot! Tessék kicserélni a lambdaszondát!", hanem úgy, hogy a hibát/hibajelenséget vázolod fel és a szerelő keresse rá a megoldást. Az oké, ha elmondod hogy kiolvastattad a kódokat, olvastad hogy mik azok és főleg lambda-szabályzás meg vákuum környékiek a hibakódok.

De ha megmondod mit csináljon, megcsinálja, kifizeted aztán még mindig nem jó, akkor bizony kivetted az alkatrész árát meg a munkaköltséget a zsebedből és még mindig nem vagy előbbre.

Persze a hibakereséshez jó szerelő is kell, de az egy olyan nehéz kérdés tud lenni, amire ne is térjünk rá...


Én sem vagyok gyakorló autószerelő, de a szöveges leírások alapján először biztos, hogy a vákuum-rendszert ellenőrizném/ellenőriztetném, utána meg jöhetne a lambda és társai.

És ez még a hibakeresés egyik alapelvének is megfelel: a legolcsóbbtól kell indulni a drágábbak felé.

2017. jan. 22. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

köszi.

Nem jön elő 5 kilométer után.

Azóta megtettem vele 60-at, hogy kitöröltük, de nem jött elő (legalábbis a műszerfalon nem jelzi)

2017. jan. 22. 16:58
 5/12 anonim ***** válasza:

Sok dolog lehet. Lehet, h csak a gyertyákat kell kicserélni.

H régen voltak cserélve, az tönkre tehette a gyújtótrafókat is.

Ha így használod a kocsit, h kihagy a gyújtás, további hibákat generálsz. Az elégetlen benzina katalizátort szétégeti, cserélheted azt is.

A balesetveszélyről nem is beszélve, pl egy előzésnél megy el az erő.

Fékrásegítés: két éve gond van vele és így használod a kocsit? Ez több, mint felelőtlenség. Tudod mire való a fékrásegítő?

Ha az végleg elszáll, két lábbal taposva a féket sem fogsz tudni megállni szükség estén.

Hogy lehetsz ilyen felelőtlen???

2017. jan. 22. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Gyújtáskimaradást nem okozhat lambdaszonda hiba!
2017. jan. 22. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

#4 "Fékrásegítés: két éve gond van vele és így használod a kocsit? Ez több, mint felelőtlenség. Tudod mire való a fékrásegítő?

Ha az végleg elszáll, két lábbal taposva a féket sem fogsz tudni megállni szükség estén.

Hogy lehetsz ilyen felelőtlen???"



Egy szakértő szerelő azt mondta, hogy használhatom így az autót... Az a baj, hogy nincs 100 000 forintom, hogy kicseréljem azt.

Keveset járok vele, de igazad van, ki kell cseréltetni

2017. jan. 22. 21:34
 8/12 anonim ***** válasza:

A hozzáértő szerelőd veled együtt viszi majd a balhét, egy baleset esetén!

Hidd el, nem ér annyit!

2017. jan. 22. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Tudtok esetleg mondani Budapesten jó autószervizt, ahol jól értenek hozzá?
2017. jan. 22. 22:31
 10/12 anonim ***** válasza:
Doni motors, de nem olcsók.
2017. jan. 22. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!