Melyik Pioneer mélynyomó válasszam? (többi lent)
Mélynyomót keresek az autómba, az erősítő egy Kicx GT4.100. Természetesen hídbban hajtaná a mélynyomót az erősítő. Régóta szeretnék egy Pioneer mélynyomót, csak nem tudok választani, mind hasonló paraméterekkel rendelkezik, véleményekre, tapasztalatokra lennék kíváncsi.
TS-W32S4 (ez tetszik a legjobban)
TS-A30S4
TS-A300S4
TS-300
Mindegyik 4 Ohm-os szimpla tekercses mélynyomó, teljesítményben passzolna az erősítőhöz. Válaszokat előre is köszönöm!
Feri,ha hidalja akkor 2ohm lesz csatornánként nem 8ohm. Az erősítő leírása alapján 2ohm stabil a gt4.100 tehát bírnia kell a szimpla 4ohm tekercsest hídban.
kérdező,magam is a ts-w32s4-est venném de ezek csak szimpla nyomók. Egy nyomó választásánál figyelembe kell venni a teljes rendszer,az autó méretét,kasztni formáját (sedan,egyterű,kombi) a nyomó tervezett elhelyezési helyét. Azt hogy milyen igényed van a nyomó felé, ez pl meghatározza hogy zárt ládát vagy reflex rendszerűt esetleg sáváteresztőt ajánlatos használnod. Szóval nem árt egy kicsit bővebben nyilatkozni az egészről hogy lehessen választani vagy ajánlani.
Köszönöm a válaszokat!
Én nem vagyok nagy hifis, de autószerelő vagyok akit kisebb kora óta érdekel a téma. :D
Igen, 2 Ohm stabil erősítő. Két csatorna megmaradna az elsőszettnek, a másik kettő hídba egy 4 ohm impedanciájú mélynyomónak. Azért nem is akarok dupla tekercseset, mert Pioneerből amiket találtam az 2x4ohm. Most ha sorba kötöm a két tekercset, akkor annak 8 ohm az eredője, akkor a leírás szerinti hidalt 350W RMS helyett csak a felét fogja kérni a nyomót, párhuzamosan a két tekercsnek meg 2 ohm lesz az eredője, ami teljesítménybe a mélynyomónak is sok, illetve hídba nem látom hogy tudná e a 2 ohm-ot ez az erősítő... Régi Swiftbe lesz egyébként, egyáltalán nem hangnyomás verseny a cél, se nem hogy Demo car legyen csak valamilyen közepes zenét akarok bele. Van másik autóm is, ez a télen járkálok, a maiskbszeretnék picit komolyabbat. Mérete miatt inkább zárt ládát szeretnék, de amúgy reflex ládának örülnék jobban. :) ezt még nem találtam ki...
Kedves dirtboy!
Megbocsáss, de a hozzászólásod alapján nem értesz a híd kapcsoláshoz! A híd kapcsolás az erősítők teljesítmény növelésének egyik módja. Két egyforma áramköri működésú erősítő kapcsolható hídba. A két végfokot ellentétes fázisban kell vezérelni és ekkor 4 szeres teljesítményt kapunk, de csak változatlan terhelésen. (Egyszer 4 ohmnál!) Ehhez jelentősen nagyobb teljesítményű tápra van szükség!!
Az autórádiók számára készült erősítők átkapcsolással hídalhatók. A belső áramkörök tartalmazzák a fázisfordítót. A problémát az okozza, hogy a tápegység (inverter, "kapocs táp") anyagtakarékosság miatt csak két (2-szer kettő) erősítő táplálására készült. Ezek az erősítők hídaláskor NEM paralell üzeműek!!
Még egy gondolat: A két végfok végtranzisztorai híd kapcsolásba kerülnek. Az "A"végfok PNP végtanyói a "B" végfok NPN tranyóval állítják elő a hangfrekis váltóáram például pozitiv félperiódusát. Majd a másik félperiódusban az"A" végfok NPN végtranyói és a "B" végfok PNP tranyói állítják elő anegativ félperiodust. Az erősítők másik félperiódusai "lezártak", nem folyik áram, így hülnek. Ezért a vezető tranyók nagyobb teljesítménnyel terhelhetők hangszóróval.
Ismétlem! Ezek az erősítők nem paralell kapcsolásúak, ezért kétszeres impedanciával terhelhetők, azaz 8 ohmal, vagy kétszer 4 ohmos sorba kötéssel. A táp nem bírja a 2 vagy 4 ohmot, mert a nagy teljesítmény tönkre teszi atápot és végfokokat. Szervíz voltam két évtizeden át!! Beszerezhetetlen tranyókkal találkoztam!! Üdv:H.F.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!