Nyelestengely csapagy hiba? Ford fókusz mk1 16. Benzin
"Egyik szervizbe azt mondták nyelestengely"
Az.
"Abba kérnék segítséget, akinek volt ilyen problémája meddig tudott még menni az autóval?" "Szép fokozatosan egyre hangosabb vagy egyröl a kettőre széthullik a váltó?"
Ford Fiesta, de szintén IB5-ös váltó. 0 km-es kora óta megvan ez a hang. 22 év és 180 ezer km alatt semmit sem változott sem a hang, sem a működés.
Ez a nyelestengely csapágy a lehúzós szerelők hülye dumája, egyszer ha fogna életében a kezében egy kuplungtárcsát egy itteni 13 villáskulcsot sosem látott fotelszerelő, egyből rávágná, mi ez a hang.
Gagyi, olcsó kuplungtárcsában zörögnek a keresztrugók. Zörögjön, azért van.
Ha kicseréled egy vadi új gyári tárcsára, valószínű csendben lesz.
De teljesen felesleges, amíg nem csúszik.
Ez legfeljebb akkor dühítő, amikor jön rikárdó megvenni az autód, és bele akar kötni valamibe.
"nyelestengelycsapágy"
"Nos ha a kuplungot benyomom akkor semmi hangja nincs"
Kérdező! Gondold csak át a kuplung működését, illetve a nyelestengely kapcsolatát a főtengellyel. A nyelestengely csapágya a főtengelyben van, és mikor fel van engedve a kuplungpedálod, akkor az egész együtt forog, tehát a csapágynak semmi doga nincs, tehát ilyenkor nem is szólhatna a csapágy, csak ha a kuplungod kiemel. Persze lehet azt is mondani, hogy a váltó felőli csapágy, de az folyamatosan olajkenésben van, így nem megy olyan könnyen tönkre, míg a másiknak csak zsírkenése van.
Olajcserét azért nyugodtan csinálhatsz, mert nincs olyan, hogy "élettartam olaj", illik itt is 80-100 ezrenként megejteni egy cserét. Rá inkább ne tölts, főleg ha meg van a szint, mert utána szoros lehet a váltó, nekem mintha zsínban mozgott volna a váltókat :) . Escortommal jártam így, mert lejtett az udvar, de lehet a csere is csak szervizben oldható meg, mert nekem nem volt rajta leeresztőcsavar.
"A nyelestengely csapágya a főtengelyben van..."
A nyelestengelycsapágy a váltóházban van és a nyelestengelyt fogja közre a váltó motor felőli oldalán.
"mikor fel van engedve a kuplungpedálod, akkor az egész együtt forog, tehát a csapágynak semmi doga nincs,"
Ha fel van engedve a pedál, akkor a nyelestengely forog és vele együtt a nyelestengelycsapágy belseje is. A külsejét a kuplungház fogja közre és természetesen áll.
"Persze lehet azt is mondani, hogy a váltó felőli csapágy, de az folyamatosan olajkenésben van"
A nyelestengelycsapágy nem a "váltó felőli csapágy", hanem a váltóban levő csapágy. És nincs olajkenése, mert a szimering a váltóban beljebb van.
#7 A főtengely végében is van egy csapágy, az mi ha nem a nyelestengely csapágyazásának része? Nem a levegőben forog a nyelestengely motor felöli része, és én erről a csapágyról írtam, ami a főtengelyben van.
Meg oké találtál olyan képet, amin kívül van a csapágy, de nem minden gyártónál van ez a sorrend. ;)
És ha jól látom egy bontott focus váltóján , akkor ott vírít az alábbi képen barnán kívül a szimering ;)
#7 Amúgy miért egy Honda robbantott ábráját linkelted be, mikor Fordról van szó? Ha jól nézem innen vettem a képet. Google kicsit megviccelt ;)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!