Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nyelestengely csapagy hiba?...

Pisti csak kérdése:

Nyelestengely csapagy hiba? Ford fókusz mk1 16. Benzin

Figyelt kérdés
Nos ha a kuplungot benyomom akkor semmi hangja nincs viszont ha a kuplungot fel engedem rogton hallok egy minimális zúgást (kelepelö hang).Ha bemelegszik a motor akkor ez a hang halkabb lesz szinte csak akkor hallani ha odahajolok, de hidegen eléggé hallható.Egyik szervizbe aztmondták nyelestengely a másikba hogy kinyomó csapágy, harmadikba hogy ne foglalkozzak vele mert ilyen régebbi autóknak alapból van ilyen hangja.Egyébként énis nyelestengely csapagyra gyanakszom. Abba kérnék segitséget akinek volt ilyen problémája meddig tudott meg menni az autóval? És mikor már nagyon kezdi megadni magát miből lehet észre venni? Szép fokozatosan egyre hangosabb vagy egyröl a kettőre széthullik a váltó?

tegnap 23:57
 1/10 anonim ***** válasza:
73%

"Egyik szervizbe azt mondták nyelestengely"

Az.

"Abba kérnék segítséget, akinek volt ilyen problémája meddig tudott még menni az autóval?" "Szép fokozatosan egyre hangosabb vagy egyröl a kettőre széthullik a váltó?"

Ford Fiesta, de szintén IB5-ös váltó. 0 km-es kora óta megvan ez a hang. 22 év és 180 ezer km alatt semmit sem változott sem a hang, sem a működés.

ma 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Arra is gondoltam hogy lehet egy kis olajat kéne rátolteni, mivel hidegen zajosabb, ha megyek vele egy kicsit ( gondolom addigra összefröccsenek a fogaskerekek olajjal es igy halkabb). Csak nemtudom menyire nonyolult ezeknél az autóknál a váltó olaj töltés.
ma 02:42
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Felesleges foglalkozni vele amég nincs gond vele. Daciamnak is van pici hangja de több százezret ment azóta
ma 04:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
De miből veszem észre hogy kezdődnek a gondok?
ma 04:40
 5/10 anonim ***** válasza:
28%

Ez a nyelestengely csapágy a lehúzós szerelők hülye dumája, egyszer ha fogna életében a kezében egy kuplungtárcsát egy itteni 13 villáskulcsot sosem látott fotelszerelő, egyből rávágná, mi ez a hang.


Gagyi, olcsó kuplungtárcsában zörögnek a keresztrugók. Zörögjön, azért van.

Ha kicseréled egy vadi új gyári tárcsára, valószínű csendben lesz.

De teljesen felesleges, amíg nem csúszik.


Ez legfeljebb akkor dühítő, amikor jön rikárdó megvenni az autód, és bele akar kötni valamibe.

"nyelestengelycsapágy"

ma 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Nos ha a kuplungot benyomom akkor semmi hangja nincs"


Kérdező! Gondold csak át a kuplung működését, illetve a nyelestengely kapcsolatát a főtengellyel. A nyelestengely csapágya a főtengelyben van, és mikor fel van engedve a kuplungpedálod, akkor az egész együtt forog, tehát a csapágynak semmi doga nincs, tehát ilyenkor nem is szólhatna a csapágy, csak ha a kuplungod kiemel. Persze lehet azt is mondani, hogy a váltó felőli csapágy, de az folyamatosan olajkenésben van, így nem megy olyan könnyen tönkre, míg a másiknak csak zsírkenése van.

Olajcserét azért nyugodtan csinálhatsz, mert nincs olyan, hogy "élettartam olaj", illik itt is 80-100 ezrenként megejteni egy cserét. Rá inkább ne tölts, főleg ha meg van a szint, mert utána szoros lehet a váltó, nekem mintha zsínban mozgott volna a váltókat :) . Escortommal jártam így, mert lejtett az udvar, de lehet a csere is csak szervizben oldható meg, mert nekem nem volt rajta leeresztőcsavar.

ma 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 krwkco ***** válasza:

"A nyelestengely csapágya a főtengelyben van..."

A nyelestengelycsapágy a váltóházban van és a nyelestengelyt fogja közre a váltó motor felőli oldalán.


"mikor fel van engedve a kuplungpedálod, akkor az egész együtt forog, tehát a csapágynak semmi doga nincs,"

Ha fel van engedve a pedál, akkor a nyelestengely forog és vele együtt a nyelestengelycsapágy belseje is. A külsejét a kuplungház fogja közre és természetesen áll.


"Persze lehet azt is mondani, hogy a váltó felőli csapágy, de az folyamatosan olajkenésben van"

A nyelestengelycsapágy nem a "váltó felőli csapágy", hanem a váltóban levő csapágy. És nincs olajkenése, mert a szimering a váltóban beljebb van.


[link]

ma 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

#7 A főtengely végében is van egy csapágy, az mi ha nem a nyelestengely csapágyazásának része? Nem a levegőben forog a nyelestengely motor felöli része, és én erről a csapágyról írtam, ami a főtengelyben van.

[link]


Meg oké találtál olyan képet, amin kívül van a csapágy, de nem minden gyártónál van ez a sorrend. ;)

És ha jól látom egy bontott focus váltóján , akkor ott vírít az alábbi képen barnán kívül a szimering ;)

[link]

ma 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#7 Amúgy miért egy Honda robbantott ábráját linkelted be, mikor Fordról van szó? Ha jól nézem innen vettem a képet. Google kicsit megviccelt ;)

[link]

ma 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Vagyis "vetted" a képet :D
ma 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!