Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Volkswagennél miért sztrájko...

A Volkswagennél miért sztrájkolnak?

Figyelt kérdés
Nincs kereslet a gyenge minőségű, de drága autóikra. Hiába gyártanának nem tudják senkinek eladni. Ezen mit változtat a sztrájk?
dec. 4. 18:12
 1/8 anonim ***** válasza:
60%

Nem gyenge minőségűek, hogy drága-e az meg szubjektív, de nem lóg ki nagyon felfele szerintem.

A szokásos hibát követték el: azt gondolták, hogy a növekedés, mint olyan az örökké tart és egyenletes, hullámvölgyek nélkül. Aztán ciklikusan, időről-időre kiderül, hogy nem, mindig van egy (mennyiségi) felső plafon.

dec. 4. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Telelő Teve ***** válasza:
81%
Ezt te kelet-európai szemlélettel nem fogod megérteni. Ők meg azt nem értik mi az, hogy gyárbezárás, munkanélküliség vagy keresletcsökkenés. Mióta ezek a gyárak felépültek gyakorlatilag végig teljes foglalkoztatáson üzemeltek. A ma ott dolgozó generáció ahhoz volt szokva, hogy a szülők, nagyszülők ha akartak bemehettek és dolgozhattak ott - mindig volt munka. Soha még csak közelébe sem jutottak olyan ipari összeomlásnak és elbocsátási hullámnak amit mondjuk a '90-es években a kelet-európai gyárbezárások voltak vagy mondjuk a 20-30%-os görög vagy spanyol munkanélküliség az eurozóna válságakor. Már az idősebbek elbeszéléseiből sem emlékeznek a második világháború utáni újjáépítésre, az legfeljebb a múzeumokban látható. Egyszerűen nincs kulturális mintájuk arra, hogy ezzel a helyzettel mit lehet kezdeni, de az erős szakszervezeti rendszert ismerik így sztrájkkal próbálkoznak.
dec. 4. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
68%
3 havi fizetés helyett adhatnának mindenkinek egy VW autót ingyen, aztán azt eladhatnák fél áron. A dolgozók is a pénzüknél lennének, a VW megspórolna 3 havi bért és az elfekvő készletektől is megszabadulnának, meg negyed év alatt átgondolhatnák a hogyan továbbot.
dec. 4. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Végül is megválaszoltad a kérdésed a kérdező. De ki kell egészítenem azzal, hogy már kínában nem igazán van a germán autókra kereslet(zártak is ott be gyárat), sőt a kínai autók nyernek egyre nagyobb teret Euróra szerte is. Valamint az hogy a volkswagen nagyon is erőltette az elektromos autókat csak hogy már állami támogatás nélkül, meg amúgy sem akarnak az emberek elektromosat venni. Mindezeknek együttesen most ez az eredménye.
dec. 4. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Semmit nem fognak elérni a sztrájkkal, mikor már megvan a baj, és veszteséges a cég. Persze a dolgozók ennek ellenére még béremelést szeretnének.

Inkább a parlamentjük előtt kellene tüntetni, elzavarni a sok korrupt politikusaikat, Uszulájukkal az élen, akik egy unión kívüli ország miatt tönkretették a saját gazdaságukat,és a sok elmebeteg szankciójukkal, meg az atomerőmüvek bezárásával,csak lábon lőtték magukat,mert az utóbbi meg hozta az energiaárak megugrását, ami szintén betett VW-nek a kínai piac csökkenése mellett.

dec. 4. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nagyjából az történik az autópiacon, mint ami a telefonoknál történt kb 10-15 éve.

Megjelentek az okostelefonok, ahol a szoftver sokkal fontosabb volt, mint a hardware és ezt az európai gyártók (Nokia, Siemens, Ericcson stb.) nem tudták megfelelő ár/érték arányban meglépni, pár év alatt el is tűntek a telefonok világából. Helyettük jöttek olyan kínai márkák, amikről előtte senki sem hallott és mégis népszerűek lettek. Jött egy amcsi új cég (Apple), illetve a koreaiak át tudtak állni (Samsung).


Na most az autóknál jön az elektromos autózás, ahol a szoftver fontosabb, mint a hardver. Megjött az amerikai újító a Tesla. Megjöttek a kínai márkák, akik korábban sehol se voltak, és hirtelen nagyok lettek. Illetve ott vannak a koreaiak, akiknek sikerül egész jól átállni (Hyundai, Kia). A többit sejtheted. És ez nem jó ránk nézve.


A kérdés, hogy a japánok mit kezdenek a helyzettel.


Illetve amnyi, hogy az autópiacon azért ez az átállás lassabb lesz.

dec. 5. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Jól írod 6-os. A kínaiak és a koreaiak eltanulták az autógyártást és nem kicsit feltörtek. De ez érdekes, hogy kia/hyundai is mekkora karriert futott igazából nagyon rövid idő alatt, holott elég sok típusával van baj. De ez nem az jelenti, hogy a többi márkával nincs baj. Mi lett pl a nissanból is..... bár annak legalább van múltja, meg ikonikus típusai. Most meg inkább hagyjuk....


De visszatérve a koreai csodákra.


https://www.youtube.com/watch?v=PNV6npOa6Y8&t=79s (ehhez van magyar felirat)


[link]


Na meg a telefonok, ezt pont ma láttam. :)


https://www.youtube.com/watch?v=bocfr5zsRM0

dec. 5. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
65%

A németek az egyik leghülyébb nép, akár a francia .

Bezzeg az ukránoknak nyomják a milliárdokat, az orosz földgázról meg leváltak meg az északi áramlat is felrobbant és nem tudják olcsón elő állítani az autójukat az usa palagázzal.

Persze ezt az usa akarta így és nekik bejött a számításuk, megint ők lettek az erősek.

AZ eu meg megfog a saját zsírjába sülni.

dec. 5. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!