Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja lehetett az autónak ?

Tyukanyó55 kérdése:

Mi baja lehetett az autónak ?

Figyelt kérdés

Kérlek segítsetek tanáccsal.... Adva van egy 2009-es Citroen C4-es Xsara Picaccó... tökéletesen ment semmi előjel,, semmi elektromos kijelzés az automatikában.... egyszer csak az út közepén leblokkol a fékrendszer, és megáll az autó... Motorháztető fel, semmi látszat... víz elő, talán kevés a víz a hűtőben, öntés bele, azonnal folyik keresztül , le a kocsi alá.... újabb kanna víz,, szintén egyből folyik keresztül... jönnek a rendőrök, szerencsére az egyik tudta, hol kell a fékrendszert kiiktatni... félretolják az útból.

Folytatás, nem indul... bevontassák a garázsba... szerelő egyik- jön, másik jön.. ki se tud vele állni...csak a tüneteket hallják, hogy mi történt.... Hengerfejes, motorcsere kell ,,, mondják....

Én nő vagyok,, igaz nem szőke,,, de van tippem hozzá: - lehet, hogy kilyukadt a hűtője,, vagy lecsúszott valami vezeték.... Ha hengerfejes lenne, akkor felforr a vize,, előre jelez az elektronika,, szaggat az autó,,,, de lehet, hogy tévedek...

És a tudatlan sofőrt rábeszélik, hogy adja le a bontóba, mert nem éri meg a javítása, és nincs is alkatrész hozzá..

Mire az oktondi a gyönyörű, autót odaadja 200... azaz Kettőszáz ezer forintért..

No ez nekem annyira színjátéknak tűnt, ezért kérem a szakértők hozzászólását..... Szép napot mindenkinek ...



ma 17:05
 1/7 anonim ***** válasza:
Valószínűleg valamelyik cső lejött vagy elrepedt, elfolyt a hűtővíz, túlmelegedett a motor, mert valaki(te) nem figyelte a hőfok jelzőt és ezért hengerfejes lett. Ennyi a realitás.
ma 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 MGéza ***** válasza:
Nem biztos hogy hengerfejes lett, inkább az elektronika figyelte a folyadékszintet és gyorsan vész üzemmódba kapcsolt, ha szerencséd van. Eltört valami a hűtővíz rendszerben, de lehet nem is törés, csak egy-két csavar megadta magát és zutty, ment is a folyadék kifelé. A szerelőnek persze jobban megéri a teljes motort cserélni meg neked is azt javasolja, mert annak alapján amit te elmondtál neki nyilván arra következtet hogy egyszer már megfőtt, szorult a motor. Akkor meg tényleg olcsóbb az egészet kukázni.
ma 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Mondjuk ha annyira ostobenkó valaki hogy a látóidegei segítségével nem képes, és meg se próbálja megállapítani honnan folyik, az megérdemli. :D


Lehet nem kéne neked semmilyen autó, mamó. :)

ma 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Bűzlik a sztori. Az egy dolog, hogy az autóból folyik a hűtővíz. Ez lehet egy repedt cső, lyukas hűtő, sok minden. Ez oké.

De nem létezik autó a földön, amelyik ettől állóra fékezi saját magát, meg utána nem indul be, stb. Ilyen nincs. Ilyet konkrétan nem tud csinálni az autó, főleg nem a hűtővíz elfolyása miatt. A hűtővíz hiányától nem fog tudni magától fékezni, nem lesz indíthatatlan a motor, stb. Ilyen egész egyszerűen nem létezik. Teljesen hétköznapi dolog szervizekben, hogy hűtővíz nélkül indítunk autót.


Szóval tegyük már tisztába ezt a történetet, mert hülyének próbálsz nézni minket. Tegyük tisztába, hogy a történetből mi igaz, mi a kitaláció, mi a ferdítés, mi a hazugság. Megtörtént-e egyáltalán, vagy valami 13 éves troll vagy, akinek éppen házit kellene írnia. Az biztos, hogy ilyen formában a történet nem igaz, ne is erőltesd.

ma 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

4.

Így történt:

hirtelen vagy nem hirtelen, de elfolyt a hűtővíz, a motor felmelegedett másodpercek alatt, besült a dugattyú, megakadt és megfogta a kocsit. Motor: kuka valóban.

ma 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Ezeknek van középen a műszerfaluk, hogy nehogy valamit időben észrevegyen a sofőr?

Egyáltalán van rajta vízhőmérő, vagyis ez is csak akkor szól egy hibajelzéssel, amikor már csak 3 századmp van a túlmelegedésig, mint az újabb kocsiknál?

ma 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#5 Tételezzük fel, hogy a felforrástól besült. Azt írja a kérdező, hogy mindenféle előjel és hibaüzenet nélkül állt meg az autó. Ha elfolyik a hűtővíz, az azért nem jár azonnali károsodással, főleg nem besüléssel. És akkor el kéne hinni, hogy ez a másodperc tört része alatt sült be, miután elfolyt a víz? Ez marhaság. Ha elfolyik a víz, utána még egy darabig az autó menni fog, még amikor elkezd károsodni, akkor sem rögtön azonnal végzetes károsodás történik.


Amikor a víz elfolyik, akkor kap egy üzenetet a műszerfalon, hogy azonnal álljon meg, ráadásul a sok vizet ráverné a menetszél a forró blokkra és kipufogóra, ami miatt gőzölne mint a k*rvaisten. Mindkettőt azonnal észlelheti, mindkettőre reagálva azonnal megállhatott volna magától, bőven azelőtt, hogy a motor károsodott volna, legrosszabb esetben is minimális károsodás történt volna, amit relatív olcsón és könnyen orvosolni lehetett volna.


Így viszont max azt lehet elképzelni, hogy a mindenféle jelek ellenére leszart mindent és ment tovább hosszú-hosszú kilométereken keresztül, egészen a kritikus meghibásodásig. Csakhogy a leírásban nem ez szerepel. És ezért írtam, hogy tegyük tisztába a történetet és bogozzuk ki belőle, hogy mi igaz és mi nem. Mert ahogy leírta, abban a formában totális lehetetlenség.

ma 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!