Mi baja lehetett az autónak ?
Kérlek segítsetek tanáccsal.... Adva van egy 2009-es Citroen C4-es Xsara Picaccó... tökéletesen ment semmi előjel,, semmi elektromos kijelzés az automatikában.... egyszer csak az út közepén leblokkol a fékrendszer, és megáll az autó... Motorháztető fel, semmi látszat... víz elő, talán kevés a víz a hűtőben, öntés bele, azonnal folyik keresztül , le a kocsi alá.... újabb kanna víz,, szintén egyből folyik keresztül... jönnek a rendőrök, szerencsére az egyik tudta, hol kell a fékrendszert kiiktatni... félretolják az útból.
Folytatás, nem indul... bevontassák a garázsba... szerelő egyik- jön, másik jön.. ki se tud vele állni...csak a tüneteket hallják, hogy mi történt.... Hengerfejes, motorcsere kell ,,, mondják....
Én nő vagyok,, igaz nem szőke,,, de van tippem hozzá: - lehet, hogy kilyukadt a hűtője,, vagy lecsúszott valami vezeték.... Ha hengerfejes lenne, akkor felforr a vize,, előre jelez az elektronika,, szaggat az autó,,,, de lehet, hogy tévedek...
És a tudatlan sofőrt rábeszélik, hogy adja le a bontóba, mert nem éri meg a javítása, és nincs is alkatrész hozzá..
Mire az oktondi a gyönyörű, autót odaadja 200... azaz Kettőszáz ezer forintért..
No ez nekem annyira színjátéknak tűnt, ezért kérem a szakértők hozzászólását..... Szép napot mindenkinek ...
Mondjuk ha annyira ostobenkó valaki hogy a látóidegei segítségével nem képes, és meg se próbálja megállapítani honnan folyik, az megérdemli. :D
Lehet nem kéne neked semmilyen autó, mamó. :)
Bűzlik a sztori. Az egy dolog, hogy az autóból folyik a hűtővíz. Ez lehet egy repedt cső, lyukas hűtő, sok minden. Ez oké.
De nem létezik autó a földön, amelyik ettől állóra fékezi saját magát, meg utána nem indul be, stb. Ilyen nincs. Ilyet konkrétan nem tud csinálni az autó, főleg nem a hűtővíz elfolyása miatt. A hűtővíz hiányától nem fog tudni magától fékezni, nem lesz indíthatatlan a motor, stb. Ilyen egész egyszerűen nem létezik. Teljesen hétköznapi dolog szervizekben, hogy hűtővíz nélkül indítunk autót.
Szóval tegyük már tisztába ezt a történetet, mert hülyének próbálsz nézni minket. Tegyük tisztába, hogy a történetből mi igaz, mi a kitaláció, mi a ferdítés, mi a hazugság. Megtörtént-e egyáltalán, vagy valami 13 éves troll vagy, akinek éppen házit kellene írnia. Az biztos, hogy ilyen formában a történet nem igaz, ne is erőltesd.
4.
Így történt:
hirtelen vagy nem hirtelen, de elfolyt a hűtővíz, a motor felmelegedett másodpercek alatt, besült a dugattyú, megakadt és megfogta a kocsit. Motor: kuka valóban.
Ezeknek van középen a műszerfaluk, hogy nehogy valamit időben észrevegyen a sofőr?
Egyáltalán van rajta vízhőmérő, vagyis ez is csak akkor szól egy hibajelzéssel, amikor már csak 3 századmp van a túlmelegedésig, mint az újabb kocsiknál?
#5 Tételezzük fel, hogy a felforrástól besült. Azt írja a kérdező, hogy mindenféle előjel és hibaüzenet nélkül állt meg az autó. Ha elfolyik a hűtővíz, az azért nem jár azonnali károsodással, főleg nem besüléssel. És akkor el kéne hinni, hogy ez a másodperc tört része alatt sült be, miután elfolyt a víz? Ez marhaság. Ha elfolyik a víz, utána még egy darabig az autó menni fog, még amikor elkezd károsodni, akkor sem rögtön azonnal végzetes károsodás történik.
Amikor a víz elfolyik, akkor kap egy üzenetet a műszerfalon, hogy azonnal álljon meg, ráadásul a sok vizet ráverné a menetszél a forró blokkra és kipufogóra, ami miatt gőzölne mint a k*rvaisten. Mindkettőt azonnal észlelheti, mindkettőre reagálva azonnal megállhatott volna magától, bőven azelőtt, hogy a motor károsodott volna, legrosszabb esetben is minimális károsodás történt volna, amit relatív olcsón és könnyen orvosolni lehetett volna.
Így viszont max azt lehet elképzelni, hogy a mindenféle jelek ellenére leszart mindent és ment tovább hosszú-hosszú kilométereken keresztül, egészen a kritikus meghibásodásig. Csakhogy a leírásban nem ez szerepel. És ezért írtam, hogy tegyük tisztába a történetet és bogozzuk ki belőle, hogy mi igaz és mi nem. Mert ahogy leírta, abban a formában totális lehetetlenség.
7.
Valószínűsítem, hogy a kevés/fogyó víz miatt már eleve 105-110 fokos lehetett (85-90 helyett, vagyis a motor is melegebb volt), akkor még nem jelez, különösen nem eszerint az új "divat" szerint, amikor csak akkor szól (villan fel valami), ha meghalad egy határértéket. (Ezen sokszor még az sem változtat, ha mutatós, mivel az kb 105 fokig ugyanott áll sajnos, ahol 90-nél, utána meg mp-ek alatt felmászik, láttam már ilyet testközelből). Szóval ezután valami szétjött, kilyukadt vagy hasonló, erre utal, hogy utántöltve már lenn locsogott. Ennek következtében hirtelen tűnt el több liter folyadék, ezzel egyes pontokon azonnal és teljesen hűtés nélkül maradtak fémrészek (és ezek ugye nem 110 fokosak, hanem sokkal több, a hűtőközeg a 110). 10+ éves kocsikon még nem tudom mennyire volt erőszakos ez a hibajelzés, lehet csak valami világított, ráadásul az a gyanúm, hogy ez középműszerfalas, nincs is szem előtt. Mindezek után szerintem simán lehet, hogy mp-ek alatt gond lett, elég egy apró deformálódás a hengerben és már megakad. Továbbá arra nyilván nem méretezik, hogy hirtelen teljesen hűtés nélkül marad egy üzemmeleg motor.
Kedves Válaszolók! Köszönöm a válaszokat,, és szeretném tisztázni, nem én vagyok az oktondi sofőr,,,, én csak utas voltam abban a helyzetben,,,és tényleg ezt csinálta az autó,,, leblokkolt az út közepén , és sehova nem indult..
én ezeket tapasztaltam... A sofőr egy külföldről nemrégen hazatelepült idősebb magyar úr ,,, akit a jelenlegi barátnője megvezetett szerintem az autószerelőkkel, és így jutott pénzhez... én időben szóltam neki, hogy nem biztos a hengerfej hiba, de a barátnő hozta az ő ismerős szerelőit, akik megerősítették a motorhibás teóriát, és eladatták vele az autót.. Én a mai napig kételkedek ebben, de természetesen elfogadom az itteni véleményeket, hogy akár hengerfejes is lehet... /egyébként nekem csak mopedautóm volt,, nincs nagy autóra jogsim. / Csak sajnáltam azt a gyönyörű szép autót, 2009-es évjárat volt, és patyolat állapotban ./
Még egyszer köszönöm a figyelmeteket, és biztonságos - jó utat kívánok mindenkinek,,, szép napot üdvözletem ...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!