Egy Citroen C5 Aircross-ben milyen km élettartama lehet egy automata váltónak?
#2 Nem. Ez egy legenda, mítosz, mendemonda, összeesküvés-elmélet.
Ami változott, az nem az autók megbízhatósága és várható élettartama (negatív irányba), hanem az autók szerviz igénye (pozitív irányba). Régen az autók SOKKAL megbízhatatlanabbak voltak, sűrűn tönkrementek, viszont olcsón és kis kézügyességgel otthon is meg lehetett őket javítani, ezért tudtak elég sokat futni. Ellenben a mai autók ha tönkremennek, akkor ahhoz szakértelem kell, eszközök és rengeteg pénz. Ezért a rossz megítélés.
Amiről viszont a konteósok nem beszélnek, az az, hogy megfelelő karbantartás mellett egyetlen csavart sem kell bennük fellazítani ahhoz, hogy kétszer-háromszor több kilométert lefussanak, mint a régi autók egész életük során.
A baj ott kezdődik, hogy az emberek nagyon nagy százaléka lusta és fillérbaszó, azaz elmarad a karbantartás. És mint mondtam: a modern autók igénylik a precíz karbantartást. Anélkül meghalnak. A paraszt meg túl csóró megcsináltatni 10 ezrenként egy olajcserét, húzza-halasztja, aztán csodálkozik, hogy tönkremegy. És szidja az autót, a gyártót, a tervező családját, meg mindenkit, amiért tönkrement az autó és írja az összeesküvés-elméleteket, miközben annak az autónak egyetlen egy baja van: az, hogy ki a tulajdonosa.
Ennek kb. annyi értelme van, mintha kalapáccsal mellé ütnél a szögnek és az ujjadat találnád el, ezért elkezdenéd szidni a kalapácsot is, meg a szöget is és azt terjesztenéd az interneten, hogy a kalapács gyártója szándékosan tervezett olyan kalapácsot, amivel nem lehet a szöget eltalálni. Nem hangzik túl jól, ugye?
A #3-as tökéletesen levezette az egyenlet megoldását. Öreg vagyok, megéltem a régi idők autóit is, de a mai kocsik örömeit is.
a 3-asnak minden szava igaz.
A kérdésre válaszolva: el kell olvasni a kezelési könyvet, abban a gyár pontosan leírja mire lehet számítani.
harminc éve vezetek automata váltós kocsikat. Még soha nem romlott el egyik márka váltója sem.
Köszönöm a válaszokat.
Amit kellett eddig minden karbantartást megcsináltattunk rajta.
Elérte viszont a 190e km-t és elkezdett hidegen ütni a váltó.
Váltóolajat nem cserél benne a szakszerviz sem. Na most akkor cseréltessük váltót baráti áron, ami lehet akár 2M ft?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!